A Bronx Tale (1993)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Robert De Niro
met Robert De Niro, Chazz Palminteri en Lillo Brancato

De rechtschapen Lorenzo probeert zijn negenjarige zoon Calogero ver weg te houden van de misdadige maar opwindende maffiawereld, waar de beruchte Sonny een grote rol speelt. Als Calogero vervolgens getuige is van een moord en in Sonny de dader herkent, lijkt zijn lot bezegeld. De opgroeiende Calogero verkeert vooral in Sonny's omgeving en hij geniet van het respect dat hij zo verdient. De maffia krijgt, tot groot verdriet van Lorenzo, steeds meer grip op Calogero, die uiteindelijk ontdekt hoe meedogenloos de wetten van de straat kunnen zijn.

neo (crew)
volgens mij de enige film die de niro heeft geregisseerd en het was gelijk ook een hele goeie.4 sterren

Hij was goed.

Jordy (admin)
net op tv, in breedbeeld op nederland 2! ze leren het nog wel eens...

prima film inderdaad

avatar van Goodfella
Geweldig. Erg goed geacteerd, veel humor, leuke muziek (die af en toe 100% tegendraads was gezien de getoonde beelden, erg leuk!), mooie sfeer... Beetje standaardverhaaltje alleen, deed me wat aan Goodfellas denken, maar dat mag de pret niet drukken.

Van mij mag die de Niro wel wat meer films gaan regisseren. 4 sterren

vic
ook gisteren gezien. Erg goed gemaakte film. Haalt niet het niveau van Goodfellas maar vond het verhaal erg mooi verteld. Complimenten voor Robert de Niro

Idd goed verteld en ook goed geacteerd allemaal, maar het verhaal met dat zwarte meisje kon me niks boeien. Voor de rest prima filmpje.

avatar van narva77
Alleen het einde gezien. Alleen al voor dat gevecht tussen de Italianen en de negers (met "A whiter shade of pale" van Procul Harum op de achtergrond) zou ik em 3,5 sterren kunnen geven

Goeie film. Goed geacteerd maar het verhaal wordt inderdaad een beetje verpest door de relatie met da zwarte meisje. (niet dat ik iets tegen zwarte meisjes heb hoor) 3,5*

Ik beaam het meeste wat hier gezegd wordt wel. Erg mooie vechtscènes; in de bar met die bikers en op straat met de negers!

SlingBlade
You know what the saddest thing in life is son,wasted talent

SlingBlade

Witness to the mob heeft De Niro ook geregisseerd:)

nope, alleen geproduceerd

regie was van Thaddeus O'Sullivan

SlingBlade
Ik denk ik herstel me fout nog voordat erop gereageerd is,maarnee snelle mensen hier ook allemaal

Jordy (admin)

wtf...ik zie zojuist dat ik hier maar 3,5* voor heb gegeven?

schandalig. * d'r bij

now youse can't leave

sublieme heel erg onderschatte film
Vooral de eveneens heel erg onderschatte Chazz Palminteri is hier heerlijk om te zien.
****' 4,5 op 5 ****'

5 euro bij de E-Plaza, das tog een koopje voor zo'n prachtfilm...

avatar van Sjan
Prachtige film met mooie muziek! 4*

film die mij echt is bijgebleven!

beste filml ooit gezien!
zonder te overdrijven

bellenkim schreef:

beste filml ooit gezien!
zonder te overdrijven

op the ring na dan

avatar van ThaMovieVoter
Valt weinig aan toe te voegen, gewoon een leuke low-budget film en tevens DeNiro's regiedebuut.

3.5 *

avatar van ThaMovieVoter
p.s : de dvd is barslecht in elkaar gezet, enorm veel fouten, vooral kwa geluid en beeld...

cliche, maar toch net iets anders. zaten wel wat leuke dingetjes in.
maar ach...verder extreem standaard.
ik kreeg te weinig binding met de karakters.
dit is leuk op je 14e als je nog niet zoveel maffia films hebt gezien.

2.5

avatar van silent bob
ThaMovieVoter schreef:

ja klopt als Calogero en die meid voor de school staan loopt het nie helemaal synchroon. maar veder een hele tofe film vooral die scène in de kroeg met de hels angels..

Het is een aardige film (boven-gemiddeld), maar hij kwam toch niet op het hoogte punt waar ik op zat te wachten!

Verder als De Niro liefhebber en tevens liefhebber van het genre een 3,5.

aardige film niet een hoogvlieger

avatar van V
V
Prachtig ingetogen drama met een mooi verhaal, erg goed geacteerd, vooral Palminteri vond ik goed (De Niro is natuurlijk altijd goed). Alleen die zoon van De Niro bakte er vrij weinig van vond ik. 4*

avatar van DieGo
Idd leuke film, zeker de moeite waard om eens te bekijken.

Ook wel eens leuk om De Niro in een 'brave' rol te zien ipv een stoere maffiosi.

Daniel schreef:

op the ring na dan

volledig gelijk!

avatar van nirvana
sterke cast, sterk verhaal, low budget maar zeeer sterke film.