No Mires Para Abajo (2008)

Alternatieve titel: Don't Look Down

Argentinië / Frankrijk

geregisseerd door Eliseo Subiela
met Leandro Stivelman, Antonella Costa en Hugo Arana

Een 19-jarige jongeman krijgt de (seksuele) opvoeding van zijn leven, nadat hij door het dak van een Kama Sutra praktijkschool gecrasht is. In dit 'stomende' drama uit Argentinië, worden de vrijers verenigd door dit noodlottige ongeval, dat een verscheidenheid laat zien van fysieke en mystieke genoegens.

Coming of age film waarin een jongeman van 19 lessen krijgt in de liefde door een volwassen vrouw. Opgevuld met wat spiritualiteit. Beide komen naakt in beeld. Waarschijnlijk voor Argentijnse begrippen gewaagd. Slappe hap!

Zo'n beetje de Argentijnse tegenhanger van Lie with Me (2005). Film zonder verhaal of het zou de Kama Sutra moeten zijn. De sekslessen worden begeleid door onvolgbare dialogen, die vanuit het niets beginnen en nergens toe leiden. Enige verdienste van de film is de wel zeer fraaigebouwde Antonella Costa (bekend van het zeer aangrijpende Garage Olimpo). Heeft vooral letterlijk, maar ook figuurlijk absoluut niets om het lijf.