• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.674 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.487 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Twilight Saga: New Moon (2009)

Mystery / Thriller | 130 minuten
2,98 2.171 stemmen

Genre: Mystery / Thriller

Speelduur: 130 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Chris Weitz

Met onder meer: Kristen Stewart, Robert Pattinson en Taylor Lautner

IMDb beoordeling: 4,8 (319.434)

Gesproken taal: Engels en Italiaans

Releasedatum: 19 november 2009

Plot The Twilight Saga: New Moon

"Forbidden to remember. Terrified to forget."

Nadat Bella herstelt van een vampieraanval, die haar bijna van het leven beroofde, viert ze haar verjaardag bij Edward en zijn familie. Een ongelukje zorgt er echter voor dat Bella begint te bloeden, iets wat voor de familie van Edward onverdraaglijk is, aangezien hun dorst naar het bloed van Bella iets is wat er altijd zal blijven. Edward en zijn familie besluiten Bella hierdoor alleen te laten in deze periode, iets wat beter voor iedereen lijkt te zijn. De eerst diepbedroefde Bella vindt troost bij Jacob Black, waar ze een vriendschap mee opbouwt. Het lijkt allemaal weer beter te gaan, maar Bella weet niet dat er hierdoor alleen maar nieuwe gevaren op de loer komen te liggen...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Leviwosc

Leviwosc

  • 883 berichten
  • 335 stemmen

the new guy schreef:

Juistem! Hij loopt de hele dag zonder shirt. Net zoals Carmen Electra altijd in haar bh door het scherm loopt.

Volgens mij is er geen man die zich daar aan stoort... in tegendeel zelfs!

Ik vind het niet erg dat het bouquetreeks is met een vleugje vampier. Dat is juist het 'luchtige' wat mij bevalt en weer eens een andere insteek dan alle andere vampierfilms, want dat zijn er inmiddels 13 in een dozijn.


avatar van the new guy

the new guy

  • 1731 berichten
  • 1591 stemmen

Daarom zeg ik dus dat het is geschreven voor vrouwen, voor vrouwen die dromen van mannen die niet bestaan.

Er bestaan ook geen vrouwen als C Electra die de hele dag in een bh lopen, alleen geil kijken, en domme dingen zeggen. (Gelukkig)

Ik denk dat we allebei hetzelfde bedoelen en dat ik daarom een 1.5 geef en jij een 3.5. Iets van smaken verschillen...


avatar van the new guy

the new guy

  • 1731 berichten
  • 1591 stemmen

Holy shit, je bent een man! Nou breekt m'n klomp. Snap er niets meer van. Of een man die van mannen droomt, ook prima, maar dan snap ik het weer.


avatar van M.Goodkat

M.Goodkat

  • 1290 berichten
  • 1463 stemmen

TinkerTex schreef:

: oh, je hebt een schrammetje op je voorhoofd; laat me even mijn shirt voor je uittrekken. Tienermeisjes vallen erbij in zwijm; ik vind het hilarisch.

Hetzelfde hier, das gewoon zo doorzichtig en typisch voor de meiden bedoeld...gewoonweg hilarisch...

Vandaag deze deel bekeken en vond het ook alweer smaken..Ik bekijk het altijd met zo laag mogelijke verwachtingen want tienermeisjes van 12 jaar oud kan ik niet echt noemen als critici..

Het meest waar ik mij aan begin te ergeren is Kirsten Stewart zelf, man man man,da wijf is irritant op het scherm,ze hadden echt een betere kunnen vinden daarvoor...

groot pluspunt is de soundtrack, b-e-a-utiful..heb onlangs de score gekocht (toen ik de film niet had gezien) en vind het nog steeds adembenemend..

De derde deel (Eclipse) ga ik wel wachten totdat ik die weer kan huren want in een zaal vol gillende meisjes die schreeuwen voor Jake (sixpack en colgate smile) en pattinson (de perfecte schoonzoon) wordt ik al bij de gedachte gewoon knettergek =).

Anyway, leuke film die licht verteerbaar is en daarom een 3,5/5* krijgt van mij


avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

  • 3473 berichten
  • 1631 stemmen

the new guy schreef:

(quote)

Dat laatste bedoel ik dus. Ik zeg trouwens ook niet dat mannen dit niet leuk kunnen vinden, maar dat het niet voor mannen is geschreven. Letterlijk elke gedachte in deze film moet worden uitgeplozen, overdacht, overlegd en besproken. Ik heb niets tegen vrouwenfilms, en ook niet tegen mannen die dat leuk vinden maar deze film pretendeert iets heel anders te zijn dan wat het uiteindelijk is: Een simpele boeketreeks film.

O, en over die mannen trouwens: Die bestaan wel, ik kan er allen niets aan doen dat jij de woeste, nog bredere natuurversie van Rafael Nadal met het gezicht van een 14 jarige aantrekkelijk vind. Die mannen moeten dan ook nog zorgzaam en lief zijn? Erg veeleisend TragieStar.

Ten eerste; Ben ik het hier en daar met je verklaring eens.

Ten tweede; Is Rafael Nadal best een lekkerding, en waar haal jij die 14 jarige gezicht vandaan? Maar helaas, ik vind tennis toch leuker dan hem.

Ten derde; En nee, ik ben niet veeleisend, ik noem alleen een paar dingen op die een man nodig zou moeten hebben, en natuurlijk wil iedereen een goed uitziende man met ook nog eens een goed innerlijk.

Daar kunnen wij namelijk alleen maar van dromen.

Maar uiteindelijk ben je toch wel gelukkig met diegene van wie je houd welke negatieve punten dan ook.

Maar aan de andere kant geloof ik niet in eeuwige liefde.


avatar van Threeohthree

Threeohthree

  • 5557 berichten
  • 2934 stemmen

the new guy schreef:

Holy shit, je bent een man! Nou breekt m'n klomp. Snap er niets meer van. Of een man die van mannen droomt, ook prima, maar dan snap ik het weer.

Beetje oblivious om zo te denken. Twilight gaat bovendien niet over de relatie tussen een standaard jongedame en een onweerstaanbaar lekkere en perfecte jongen. Nee het gaat over een romance tussen een vampier en een mens. Kon elke kant uitgaan. Uiteraard is het wel typisch dat het vanuit het vrouwlijk perspectief is maar andersom verkoopt gewoon niet.


avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

  • 3473 berichten
  • 1631 stemmen

the new guy schreef:

Holy shit, je bent een man! Nou breekt m'n klomp. Snap er niets meer van. Of een man die van mannen droomt, ook prima, maar dan snap ik het weer.

Nou dat hoeft helemaal niet hoor. Mannen kunnen toch ook over elkaar zeggen of ze er mooi uitzien. Of welke man een lekkerding is of niet.

Mannen kunnen dat toch ook zo goed over vrouwen zeggen of ze Hot zijn of niet, waarom dan niet over een man? Dat is toch precies hetzelfde, je hoeft er nog geen gay voor te zijn.


avatar van the new guy

the new guy

  • 1731 berichten
  • 1591 stemmen

Helemaal waar, we zien het, ik zie ook wel dat Nadal en Patterson 'hot' zijn. De film zal daardoor voor mij niet hoger scoren.


avatar van the new guy

the new guy

  • 1731 berichten
  • 1591 stemmen

Boogeyman schreef:

(quote)

Beetje oblivious om zo te denken. Twilight gaat bovendien niet over de relatie tussen een standaard jongedame en een onweerstaanbaar lekkere en perfecte jongen. Nee het gaat over een romance tussen een vampier en een mens. Kon elke kant uitgaan. Uiteraard is het wel typisch dat het vanuit het vrouwlijk perspectief is maar andersom verkoopt gewoon niet.

Lees eens wat verder dan je neus lang is. En als het niet om die relatie gaat is het behoorlijk slecht gebracht. Het is niet erg dat het vanuit het vrouwen perspectief is gebracht, beetje cheesy gedaan alleen.


avatar van Leviwosc

Leviwosc

  • 883 berichten
  • 335 stemmen

the new guy schreef:

Holy shit, je bent een man! Nou breekt m'n klomp. Snap er niets meer van. Of een man die van mannen droomt, ook prima, maar dan snap ik het weer.

Ja, ik ben een man en ik vind deze films leuk! Dat kan toch?

TragieStar.* schreef:

Nou dat hoeft helemaal niet hoor. Mannen kunnen toch ook over elkaar zeggen of ze er mooi uitzien. Of welke man een lekkerding is of niet.

Mannen kunnen dat toch ook zo goed over vrouwen zeggen of ze Hot zijn of niet, waarom dan niet over een man? Dat is toch precies hetzelfde, je hoeft er nog geen gay voor te zijn.

Nu ben ik wel homo, maar ik ben er van overtuigd dat mannen net zo goed kunnen zien dat andere mannen er goed uitzien. Alleen onze maatschappij keurt dergelijke uitlatingen niet goed en jongens leren al vanaf hun vroegste jaren dat gedachten zoals die nooit worden uitgesproken. Je moet immers 'cool' zijn en geen nicht. Elke jongen wordt in het rolpatroon van een heteroman geperst, zelfs als ze dat niet zijn.


avatar van Threeohthree

Threeohthree

  • 5557 berichten
  • 2934 stemmen

Heb een lange neus, dus misschien gaat het hier niet op. Tuurlijk gaat het om de relatie, maar niet om de knappe jongen per sé, dat is nou eenmaal een bonus feature van vampier zijn.

Nogmaals ik ben het er mee eens dat het cheesy is uitgewerkt, helemaal in deze high school musical versie is het slecht uitgewerkt.

En natuurlijk is het streven naar iets wat niet bestaat, maar daar gaat het nu eenmaal om. Daarom is de doelgroep van deze films/boeken ook voornamelijk tieners.


avatar van Leviwosc

Leviwosc

  • 883 berichten
  • 335 stemmen

Iedereen verlangt wel eens naar iets wat niet mogelijk is ongeacht leeftijd. Door te zeggen dat deze film voornamelijk tieners als doelgroep heeft sla je volgens mij de plank mis. Het is van alle leeftijden getuige de fan dagen, de signeersessies en de première van deze film. Mensen van alle pluimage waren aanwezig! Dat is de realiteit.


avatar van Threeohthree

Threeohthree

  • 5557 berichten
  • 2934 stemmen

Ik basseer mijn uitspraak voormamelijk op imdb en hun stemmers en eigen ervaring, kijkend naar onze bioscoop bezoekers. Hier zie ik dat 75% van de IMDB stemmers tussen de 14 en 20 jaar oud zijn. En dit word bevestigd door wat ik zie in de bioscoop waar ik werk. Natuurlijk zijn er meer leeftijdsgroepen die twilight leuk kunnen vinden, Maar ik durf met absolute zekerheid te zeggen dat de meerheid daarvan tieners zullen zijn.


avatar van M.Goodkat

M.Goodkat

  • 1290 berichten
  • 1463 stemmen

Leviwosc schreef:

(quote)

Ja, ik ben een man en ik vind deze films leuk! Dat kan toch?

(quote)

Nu ben ik wel homo, maar ik ben er van overtuigd dat mannen net zo goed kunnen zien dat andere mannen er goed uitzien. Alleen onze maatschappij keurt dergelijke uitlatingen niet goed en jongens leren al vanaf hun vroegste jaren dat gedachten zoals die nooit worden uitgesproken. Je moet immers 'cool' zijn en geen nicht. Elke jongen wordt in het rolpatroon van een heteroman geperst, zelfs als ze dat niet zijn.

Ik ben hetero maar heb totaal geen complex om te zeggen dat Taylor /Jake zelf een knappe jongen is die zijn lichaam goed verzorgd én prachtige tanden/gebit heeft . Ik vind het ook hypocriet om dat allemaal een taboe erover te maken. We leven in de 21ste eeuw waar alles mag wat je kunt zeggen maar een hetero jongen mag over een andere jongen niet zeggen dat die knap is?? That's odd...


avatar van Leviwosc

Leviwosc

  • 883 berichten
  • 335 stemmen

Blij dat sommigen - zoals jij M.Goodkat - dat wel kunnen zeggen. Je wordt er in ieder geval niet minder man door.

Maar wat de film betreft. Het verhaal zelf spreekt mij erg aan omdat het eens wat anders is dan het standaard vampierverhaal. Verandering van spijs doet eten, zoals men zegt.


avatar van the new guy

the new guy

  • 1731 berichten
  • 1591 stemmen

the new guy schreef:

Helemaal waar, we zien het, ik zie ook wel dat Nadal en Patterson 'hot' zijn. De film zal daardoor voor mij niet hoger scoren.

Hallo, ik word gedemoniseerd? Ik mis erkenning Leviwosc.

Ik zeg alleen dat dromerige tienermeisjes en andere dromers daardoor waarschijnlijk niet zien dat er verder in de hele film helemaal niets gebeurd.

De vernieuwde aanpak (in mijn ogen highschool vampire aanpak) is inderdaad wel interessant, maar toch niet dat het een goede film wordt? Ik neem aan dat je True Blood ook volgt, of volgde als je vampier fan bent. Dat is ook een interessante aanpak (de inburgeringsaanpak), maar omdat het daar niet slechts om highschool trauma's gaat gebeurt er wel wat (of je dat nou een goede serie vindt of niet).


avatar van Leviwosc

Leviwosc

  • 883 berichten
  • 335 stemmen

the new guy schreef:

Hallo, ik word gedemoniseerd? Ik mis erkenning Leviwosc.

Het is geenszins mijn bedoeling geweest jou te demoniseren.

the new guy schreef:

Ik zeg alleen dat dromerige tienermeisjes en andere dromers daardoor waarschijnlijk niet zien dat er verder in de hele film helemaal niets gebeurd.

Ik ben geen dromerig tienermeisje. Ik ben wel een dromer. Hoe dan ook, ik ben het helemaal met jou oneens.

Zelfs wanneer je deze film heel objectief gaat benaderen, kun je volgens mij constateren dat er een vrij origineel verhaal wordt verteld, dat nauwelijks of geen raakvlakken heeft met andere films.

Enkel de Amerikaanse televisieserie "True Blood" heeft wat raakvlakken met de Twilight trilogie. Namelijk dat een mens en een vampier van elkaar houden.

Zoals in de film wordt gezegd en ik parafraseer Edward Cullen:

"De leeuw die verliefd wordt op het lam."

Dat hebben we nog niet eerder gezien, vrij origineel volgens mij.

the new guy schreef:

De vernieuwde aanpak (in mijn ogen highschool vampire aanpak) is inderdaad wel interessant, maar toch niet dat het een goede film wordt?

Ik snap je commentaar hier niet goed want ondanks het gegeven dat Bella en Edward elkaar hebben ontmoet op school speelt het overgrote deel niet op school af.

Als ik denk aan een high school-film, dan denk ik aan een film waar het overgrote deel van de scenes plaatsvinden in en rond om de school. Dat is hier zeker niet het geval! De scènes spelen zich juist af op diverse locaties om zo het verhaal tot leven te brengen.

the new guy schreef:

Ik neem aan dat je True Blood ook volgt, of volgde als je vampier fan bent. Dat is ook een interessante aanpak (de inburgeringsaanpak), maar omdat het daar niet slechts om highschool trauma's gaat gebeurt er wel wat (of je dat nou een goede serie vindt of niet).

True Blood heb ik niet heel trouw gevolgd, dat komt meer doordat ik het nauwelijks heb kunnen volgen door onregelmatige uren die ik heb gewerkt. De serie sprak mij ook erg aan.

In True Blood zien we ook dat een mens en een vampier samen de liefde vinden. Maar met dezelfde 'banale' problemen als in Twilight.

Want als we heel kritisch gaan kijken, dan is het belachelijk. Waarom zou een onsterfelijk en uitzonderlijk krachtig wezen zich bezighouden met een fragiele en sterfelijke vrouw die alleen maar voor problemen zorgt!? "

Het antwoord is volgens mij 'liefde' en volgens mij is dat antwoord van toepassing bij zowel de Twilight trilogie als bij True Blood.

Dan vraag ik mij af waarom dan True Blood zoveel beter of origineler is. In de serie True Blood zitten de personages vaak in die aftandse kroeg, is er sprake van discriminatie, onbegrip, gramschap, een seksistische broer en een verliefde serveerster die voor problemen zorgen. Het meisje dat telepathische is en de vampier niet kan 'lezen'.

Bij Twilight heb je eveneens discriminatie, onbegrip, gramschap, een verliefde wolf, een meisje dat niet goed raad weet met zichzelf, bij een familie vampieren probeert te horen waar ze eigenlijk niet hoort. Nu is de vampier, met de telepathische gave en niet de menselijke figuur, maar de vampier kan haar gedachten niet 'lezen'.

De ingrediënten verschillen - in mijn optiek - niet zo gek veel. Dus ik kan niet zeggen dat ik de Twilight slecht of onorigineel vind. In tegendeel zelfs en het zelfde voor de serie True Blood.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Leviwosc schreef:

Enkel de Amerikaanse televisieserie "True Blood" heeft wat raakvlakken met de Twilight trilogie. Namelijk dat een mens en een vampier van elkaar houden.

Gebeurt ook in Underworld (en Blood and Chocolate, alleen is het daar een weerwolf ipv een vampier).


avatar van Leviwosc

Leviwosc

  • 883 berichten
  • 335 stemmen

Ah cool Underworld heb ik laatst ontvangen uit een ruil. Dus die ga ik maar snel kijken.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Hij is wel meer op actie gericht dan op de romantiek


avatar van Leviwosc

Leviwosc

  • 883 berichten
  • 335 stemmen

Actie is niet verkeerd hoor... ik zie graag stevige actie.


avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

  • 6430 berichten
  • 1931 stemmen

Dan kan Underworld je wel eens goed bevallen


avatar van the new guy

the new guy

  • 1731 berichten
  • 1591 stemmen

Het gebeurt ook in Belle en het Beest.

Dat demoniseer gedeelte was sarcastisch en een uiterst begaafde woordgrap al zeg ik het zelf.

Ik snap je uitleg, het verhaal is ook mooi. Ik heb de boeken dan ook niet gelezen. Het enige punt dat ik maak, en waar je nog niet op hebt gereageerd is dat er in 250 minuten film net zoveel is gebeurd als in de trailers. Nou ben ik niet uit op een soort meisje houdt van jongetje, jongetje vecht voor meisje heel veel actie film in 85 minuten. Maar het mystieke in de film uitbeelden door minuten moeilijk naar elkaar te kijken wordt voor de niet-fan al snel een trucje. Trucjes haat ik.

I think we have to agree to disagree. Jij kan zwijmelen bij deze film, ik niet. Ik zwijmel lekker bij Adventureland, daar vind ik Kristen een stuk bezwijmelbaarder


avatar van Wamel

Wamel

  • 19 berichten
  • 26 stemmen

Uitstekend vervolg. Heb er met plezier naar gekeken en de special effects waren best wel goed. En dat er soms wat wordt overdreven moet je maar voor lief nemen! Keek leuk weg!


avatar van Leviwosc

Leviwosc

  • 883 berichten
  • 335 stemmen

Leuke vergelijking met Belle en het Beest!

Ik ben bang dat ik nog niet eerder had begrepen dat jij vindt dat er NIETS of WEINIG gebeurt in deze film. Ik had de indruk dat je het slecht en clichématig vond of vind je het beide?

Ze kijken toch niet per se moeilijk naar elkaar? Ze kijken verliefd naar elkaar. Zo kijk jij ook wanneer je tot over je oren verliefd bent hoor.

Yes, we should agree that we disagree.


avatar van the new guy

the new guy

  • 1731 berichten
  • 1591 stemmen

Haha, nee totaal niet cliche. Ik hoop alleen dat ik anders kijk als ik verliefd ben.

Ik heb gisteren ook de film Vampires Suck gezien. Belachelijk slecht trouwens. Deze film is eigenlijk deel 1 en 2 van Twilight, maar dan Scary Movieish. Geen leuke grappen, behalve dan precies wat ik bedoel met moeilijk kijken. Ik kan de film niet aanraden, maar misschien weet je dan wat ik bedoel.


avatar van Leviwosc

Leviwosc

  • 883 berichten
  • 335 stemmen

Die film zal ik binnenkort op DVD krijgen... ik ben benieuwd. Daarna verkoop of ruil ik de DVD.


avatar van xeegen

xeegen

  • 67 berichten
  • 816 stemmen

Wat een vreselijke film was dit toch. Slechtste 8 euro die ik ooit heb besteed


avatar van Xx_se7en_xX

Xx_se7en_xX

  • 575 berichten
  • 495 stemmen

Zeer matig vervolg. Saai en het gaat alleen maar over een deprimerende puper die niet kan kiezen tussen een gespierde zeurende weerwolf of een uitgemergelde vampier. Het eindgevecht is nog wel leuk, maar zo bijzonder is het niet. Acteerprestaties zijn wel goed, maar ook irritant. Jammer, dit had veel beter gekunt. Ben benieuwd naar het 3de deel.

Die poster vind ik trouwens verschrikkelijk.


avatar van Tristan Scelso

Tristan Scelso

  • 150 berichten
  • 133 stemmen

Leuke film met goede effecten. Wel iets aan de lange kant en irriteerde me ook af en toe aan het acteerwerk van de 2 voor op de cover. Ze komen zo depri en zielig over de hele tijd. Maar dit komt ook vooral in mijn ogen door de keuze van de muziek die erbij zit op dat soort momenten.

Maar in zijn geheel zeker de moeite waard.