• 10.586 nieuwsartikelen

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Brüno

"Borat was so 2006"

Brüno (Sacha Baron Cohen) is een flamboyante homoseksuele mode-verslaggever uit Oostenrijk. Hij gaat op reis van Oostenrijk naar Amerika en probeert hier homofobe Amerikanen te ontmaskeren. In Amerika weet Brüno door te dringen tot verschillende mode-hotspots en ontmoet hij veel verschillende mensen. Hij weet zijn "slachtoffers" vaak in een ongemakkelijke positie te brengen door te zinspelen op homoseksuele relaties.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Mexican Gardener #1

Zichzelf - 'Dove of Peace'

avatar van AGE-411

AGE-411

jacobine_rodijk schreef:

Er zitten een paar vrij, expliciete scenes in zoals de Swinger Party waarbij er gewoon op los wordt geneukt, wat censuur her en der maar absoluut niet geschikt voor jongeren. Een frontale, swingende lul die zo'n 15 seconden in beslag neemt en een expliciete homoscene met Cohen zelf, wederom met een klein beetje censuur maar absoluut schokkend voor de tere zieltjes.

De keuring is idd. vrij belachelijk, zou bijna denken dat Kijkwijzer profiteert van de opbrengst.

Schokend?

Er is genoeg heteroporno te zien op TV (in films die zichzelf serieus nemen) en op straat loopt het vol Paris Hilton.
Moeten de vrouwen dan boerka's dragen en de films kapot gecensureerd worden?

Jeugd van tegenwoordig kan der wel tegen. Behalve de religieus-opgevoede kinderen, maar die gaan hier niet naar zien en zijn zowiezo al hopeloos in het leven.

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

AGE-411 schreef:

Schokend?

Moeten de vrouwen dan boerka's dragen en de films kapot gecensureerd worden?

Ik ga hier niet over discussieren met iemand die de film nog niet gezien heeft, maar televisie met een bioscoop vergelijken is net appels met peren vergelijken.

Ga hem zien en oordeel zelf maar of het geschikt is voor 12+.

Bart Simpson

Ik heb de film net gezien. Grappige film, alleen wel flauw en soms ook amateuristisch. De film had zo zijn grappige momenten, alleen een aantal v/d grappigste momenten kon je gewoon zien in de trailer, dus ik kan zo niet oordelen of de film het waard is om te zien.

Of de film geschikt is voor 12+ weet ik niet. Je hebt kinderen die 12 jaar of jonger zijn die daar tegen kunnen en sommige smeerlappen hebben het zelf al ervaren, alleen je hebt ook de kinderen die daar niet tegen

kunnen. Je weet sowieso van te voren wat voor film het is. Zoals AGE zij, een religieus-opgevoed kind gaat sowieso niet naar een film waarin een homo centraal staat. Of de film racistisch is... nee. De mensen in de film keren zich wel tegen Brüno de Homo, maar of je het wilt of niet, de meerderheid v/d Amerikanen denkt zo over homo's, dat geldt ook voor alle grote religies (Christendom, Jodendom & Islam). Ook dat komt in de film grotendeels voor.

Eindoordeel:

Acteer prestaties: 3.0*

Techniek/Special Effects: 1.0*

Verhaal: 4.0*

Realisme: 2.0*

Eind oordeel: 2.5*

LET OP: Voor de mensen die de film niet gezien hebben en die mijn recensie ook niet gelezen hebben, maar de film wel willen zien, dan raad ik aan: niet doen. Absoluut geen aanrader.

avatar van PartyCrasher

PartyCrasher

Ali-G Hilaries,

Borat Grappig en af en toe Te!

Bruno, Kom oppp Gay dit Gay dat en te vulgair.

Oke ik heb mijn leuke momentjes gehad maar sommige stukjes hoefde van mij echt niet!

Al en al toch respect hoe hij zo goed zijn characters speelt!

avatar van Fikret8

Fikret8

PartyCrasher schreef:

Ali-G Hilaries,

Borat Grappig en af en toe Te!

Bruno, Kom oppp Gay dit Gay dat en te vulgair.

Dat laatste is inderdaad wat achterhaald, de film had 5 jaar eerder mogen uitkomen.

Ergens al gratis online te zien?

avatar van filmofiel

filmofiel

avatar van Martown

Martown

filmofiel schreef:

Waardeloze baggerfilm, zelfs 0.5 punt is nog te veel.

Heb je er niet om kunnen lachen?

avatar van TimD

TimD

filmofiel schreef:

Waardeloze baggerfilm, zelfs 0.5 punt is nog te veel.

Iets zegt me dat je de film niet hebt gezien maar dat je gewoon 0,5 punt geeft om te, ja wat eigenlijk.

Ik heb Bruno gezien en heb keihard gelachen. Past precies in het rijtje achter Ali G en Borat. Expliciet, vulgair bij vlagen kei en keihard (het laat mooi zien hoe gestoord sommige Amerikanen zijn) maar bovenal ontzettend grappig.

4,0 *

avatar van Carotte

Carotte

jacobine_rodijk schreef:

Ga hem zien en oordeel zelf maar of het geschikt is voor 12+.

Gister heen geweest, in de pauze besloten om niet verder te kijken en na de pauze van Transformers daarheen gegaan.

Wat een super slechte film die Bruno en idd ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen daar heen zouden gaan. Mijn maat vond het al ranzig, laat staan ....

avatar van Reservoir Dogs

Reservoir Dogs

Zelfs mijn pa vind het super, bij Borat kwam hij niet meer bij van het lachen in de zaal. Een keertje hersenloze humor kan nooit kwaad, ik begrijp niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen.

avatar van yacoub

yacoub

hahah wat een ranzige sacha baron cohen, Hij heeft echt ballen dat hij dit durft en dan nog eens in israel verschijnen als homo en al die joden achter hem aan!! HAHAHA maar sommige stukjes waren echt ranzig zoals zijn swinging dick haha

grappige film om naar te kijken!! borat was wel leuker!!

avatar van leidsehoodie

leidsehoodie

Carotte schreef:

Maar kom op, welke idioot neemt zijn minderjarige kinderen nou mee naar deze film? Er zaten bij ons in de zaal ook zo een paar ouders met kinderen, maar kan me niet voorstellen dat die er echt van hebben genoten. Sommige dingen hoeven kinderen gewoon op bepaalde leeftijd niet te zien. Maar dat maakt de film niet slechter, in tegendeel!

Zwabberende penissen in beeld, billen, tieten, seksscenes, godslasterende boodschap (stel je voor), nee geschikt voor minderjarigen is hij zeker niet. Maar enigszins briljant wel. Minder scherp dan Borat en minder geestig dan Ali G in da House, maar nog steeds gewoon een goede Cohen film. De kritiek op allerlei aspecten van de samenleving is goed, maar het belangrijkste, ook de grappen zijn af en toe geniaal. Alleen het verhaal waaraan het geheel is opgehangen vond ik erg matig.

Al met al heb ik meer dan eens dubbel gelegen, maar soms kreeg ik ook het gevoel: "Ah nee, doe het nou nieeet!", een soort schaamteloze humor zit in Brüno, waar ik niet altijd even blij mee was. Maar toch een 4*.

avatar van Baldur

Baldur

Eindoordeel:

Acteer prestaties: 3.0*

Techniek/Special Effects: 1.0*

Verhaal: 4.0*

Realisme: 2.0*

Eind oordeel: 2.5*

Vind dit maar erg vaag. Techniek/special effects of realisme doen er toch helemaal niet toe in deze film.

avatar van (verwijderd)

(verwijderd)

nee al te snugger is 't niet, ook kan een film over een homo natuurlijk uberhaupt niet racistisch zijn, maar hooguit discriminerend maar dat is misschien een beetje azijnpissen, dat je een film slechte cijfers geeft voor z'n special effects terwijl de film ze geeneens heeft en waarbij ze ook nog 's totaal overbodig zijn is wel erg absurd.

Baldur schreef:

Ik kan ook gewoon zeggen:

Ik let alleen op het verhaal, dan zou de film een 4.0* hebben gekregen. Alleen dat is de film voor mij niet waard, aangezien de film niet perfect is. Ik kan bij een film als Titanic ook alleen een cijfer geven voor de Techniek/Special Effects, dan zou de film van mij een 5.0* hebben gekregen. Alleen dat is dan weer te hoog, omdat stront nog interessanter is dan het verhaal. Snappie?

avatar van FlyLo

FlyLo

Ik kan ook gewoon zeggen:

Er is wel nog een heel grote grijze zone tussen dit en wat jij hebt gedaan.

FlyLo schreef:

Er is wel nog een heel grote grijze zone tussen dit en wat jij hebt gedaan.

Ik houd van grijze zones.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Hoe je in hemelsnaam Bruno nou beoordelen op effecten en realisme. Sjongejongejonge....

Je kan van te voren wel raden wat voor soort film je krijgt als je Bruno bezoekt.

avatar van M.Goodkat

M.Goodkat

hoe weet je dat? gemeten?

avatar van rep_robert

rep_robert

O ja, die 83 minuten klopt niet, de film duurt 90 a 95 minuten.

Weet niet waar jij hebt gekeken hoor?

De voorstelling begon bij mij om 14:10 en om 15:35 liep ik de bios uit.

avatar van Reservoir Dogs

Reservoir Dogs

O ja, die 83 minuten klopt niet, de film duurt 90 a 95 minuten.

De klok is nou ook niet je sterkste vak hé

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Zijn klok geeft alleen maar de minuten 40 tot 45 aan

Ben wel benieuwd naar Bruno. Goede kans dat ik er woensdagavond heen ga met een vriend.

avatar van stan

stan

Ik vind deze film zo een slecht beeld geven over homo's.

avatar van Baldur

Baldur

Ik denk dat ieder normaal denkend mens wel beseft dat homo's ook anders kunnen zijn dan in zo'n film...

avatar van Lui

Lui (crew films)

Helaas denken er nog steeds veel mensen niet normaal.

Baldur schreef:

Homo's gedragen zich zo hoor. Bij ons op school zit een gothic die homo is en die gedraagt zich zelfs nog erger.

avatar van leidsehoodie

leidsehoodie

Oh God, dat deze discussie nou echt gevoerd gaat worden naar aanleiding van deze film...... Sacha Baron Cohen zou zich rotlachen.

edit: laat ik lekker meedoen Er zijn ongetwijfeld homo's die zich zo gedragen, of anderen die zich soms zo gedragen, of een beetje zo gedragen, of best wel vaak zo gedragen, of helemaal niet zo gedragen, of nooit zo gedragen, of heel af en toe stiekem alleen voor de spiegel zich zo gedragen, of die helemaal niks dragen. De film neemt, voor zover ik de bedoeling 'snap' (voor zover die er is), homo's op de hak, homofoben op de hak, de modewereld op de hak, arkansasische rednecks op de hak, swingers clubs op de hak, en jagers in Alabama komen er ook niet ongeschonden vanaf. Maar het is allemaal zo karikaturaal, overdreven en daardoor juist onschuldig, dat je je er echt niet 'boos' over hoeft te maken naar mijn mening. Dat mensen niet snappen dat het extreem overdreven is allemaal, zoals Lui hierboven aangeeft, is natuurlijk niet een reden om bepaalde grappen niet te maken. En dat de film homo's belachelijk maakt en tegelijkertijd homofoben belachelijk maakt, dat vind ik juist de kwaliteit van Cohen, geen bias.

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

Ja, anders ik wel.

Ach, van 'Bart Simpson' ben ik wel wat meer gewend.

avatar van Lui

Lui (crew films)

Bart Simpson schreef:

Wat je nu zegt is echt onzin. Ik ben homo en ik gedraag me net als iedere andere jongen, sterker nog; ik heb een hekel aan homo's die zich op een belachelijke manier gedragen!