Boat Trip (2002)

Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Mort Nathan
met Cuba Gooding Jr., Horatio Sanz en Roger Moore

Twee heteroseksuele mannen boeken een reis op een cruiseschip in de hoop daar vrouwen te ontmoeten. Helaas voor hen komen ze tot de ontdekking dat ze zich op een volledig homoseksuele cruise bevinden.

Ik ben heel erg van de Amerikaanse humor en wordt er altijd een beetje moe van hier dan reviews te lezen als 'mager verhaal', 'acteren was niet top', 'beetje voorspelbaar'. Wat verwacht je dan van een dergelijke film? Deze worden niet gemaakt om oscars te winnen of een geweldig verhaal, maar gewoon om anderhalf uur je gedachten op 0 te kunnen zetten en lekker te kunnen lachen. Verwachtingen moeten eens aan de soort film aangepast worden.

Over de film zelf. Ik heb me er best mee vermaakt, al vond ik hem niet zo grappig als Eurotrip en Road Trip. Toch zeker wat grappige momenten wat ervoor heeft gezorgd dat ik het een gemiddelde Amerikaanse comedy vind.

avatar van glimlicht
Pfff wat een slappe hap zeg...

Heb geen enkele keer kunnen lachen, Cuba Gooding Jr was terecht genomineerd voor een Razzie voor deze afschuwelijke rol. Die dikke was ook niet leuk, alleen maar irritant. Toen kwam Roger Moore even langs en ontspande ik mijn lachspieren alvast. Leuk. Toen ging Roger Moore weer weg en stond mijn gezicht weer bedroefd. Was blij toen de film was afgelopen...

*1,0 ster voor Roger Moore

Niet zo grappig, meestal veel te voorspelbaar en te cliché.

Op zich was het gegeven best leuk, maar het had veel en veel beter kunnen zijn.

Acteurs waren niet al te best.

Er was ook gewoon niks waardoor ik geboeid bleef, een wonder dat ik hem nog afgekeken heb.

al met al

*2 sterren

Vreselijke film, ik heb 'm halfverwege uitgezet.
Enorm flauwe over-de-top Amerikaanse humor.
Poep- en piesgrappen heb ik het niet zo op en overdreven acteren al helemaal niet. Jammerlijk mislukt helaas.
Het enige leuke was om Roger Moore nog even in beeld te zien, ook al kon dat helaas de film niet redden.

1 ster

Laatst weer stukje van gezien, had ik hier serieus 2 sterren voor gegeven :O?

veranderd in 1 ster.

avatar van Fran
Toen ik het verhaal las dacht ik dat dit een hylarische film moest gaan worden maar wat een slappe hap. Ik heb nergens echt om kunnen lachen. Hoewel ik Cuba Gooding jr altijd wel een goede acteur vind en iemand die zijn rollen heel overtuigend neerzet vond ik dat hij hier de plank volledig missloeg. Ik vond zijn rol gewoon veel te overdreven op een manier dat het niet grappig meer was.

avatar van Olifantenstaart
Vond je hem niet helemaal slecht?
Kijk dan Road Trip en EuroTrip.
Gelijkaardige namen, maar voor de rest stukken beter.

avatar van gerwinmaster
Aardige B-film

avatar van Spetie
Matige film die op sommige momenten echt enorm fout is, maar die me ondanks dat gegeven toch nog meeviel.

Goed de homo’s in deze film worden enorm stereotiep neergezet, inclusief alle overdreven gebaren die daarbij horen. Gooding Jr. en Sanz zijn veelal flauw als volwassen mannen, die zich regelmatig als een stelletje opgehitste tieners gedragen, maar beiden hebben gelukkig nog hun grappige momenten. Dat geldt ook voor Roger Moore die een grappige bijrol neerzet. Dat en de aanwezigheid van de goddelijk schone Victoria Silvstedt, zorgt ervoor dat de film ondank het stereotiepe, de moraaltjes, de flauwigheid en het voorspelbare verhaaltje, nog redelijk door te komen is.

Ondanks dit is de boot aan het einde van de reis toch gezonken, want daarvoor is er simpelweg toch teveel niet goed aan de film.

confucius repeat
Wat hebben: Cassettedecks; cd-players; dvd players; digicorders en toiletten gemeen? Een (snel) doorspoeltoets. Gelukkig maar.

avatar van tommykonijn
Een film die leuk begint. Dan bedoel ik bijv. de momenten in de luchtballon, de scene met Will Ferrell en de beginfragmenten op de boot. Maar zo leuk als de film begint, zo flauw gaat hij verder. De film bevatte natuurlijk al flauwe humor (die ik opzicht best wel vaak kan waarderen) maar dan wordt het zo over-the-top dat ik alleen maar kon lachen om hoe slecht en overdreven alles was. Cuba Gooding Jr. vond ik wel leuk in Rat Race, maar hier vond ik hem niet erg leuk. Hetzelfde geldt voor Horatio Sanz. Maar ik moest wel lachen om de rol van Roger Moore. Door zijn bekende imago als James Bond, was zijn rol hier erg grappig . Maar dat was dan ook zowat het enige. Want verder verloopt de film erg cliché (je ziet het einde al halverwege de film aankomen).. Opzicht een beetje een tegenvaller, als vond ik het begin wel leuk en er zaten in het midden ook nog wel enkele leuke momenten.

avatar van Richard_Voorhees
Ik weet nog wel dat ik deze fantastisch vond toen ik zo rond de 14/15 jaar oud was. Dat was dan ook de reden waarom ik deze toen op DVD wilde hebben.
Lekker flauwe humor die het nog steeds best goed doet wanneer ik mijn verstand op nul zet. Roger Moore speelt zijn rol erg leuk en Cuba Gooding Jr. doet het ook lang niet verkeerd.
Geen geweldige komedie, maar vermakelijk genoeg voor een voldoende.

avatar van Timothyvdmeer
ook weer herkeken en bleef er om lachen. Roger Moore doet het idd goed.
Ook de rol van Horatio Sanz was soms hilarisch.

Leuke onderhoudende en grappige film. Vooral de rol van Roger Moore is erg grappig.

ramonbrenda
grappige film leuk om een keer te kijken 2,5 ster waard

avatar van Mike 1984
Deze zag ik op mijn 18e in de bioscoop, en herinner me nog dat de hele zaal zat te gieren van het lachen. Onlangs teruggezien en eerlijk gezegd vond ik het twaalf jaalf later niet meer zo hilarisch. Wel leuke momenten en het blijft een grappige film, maar allesbehalve hoogstaande humor.

Dick2008
Toch alweer jaren geleden dat ik deze film heb gezien, maar nu ik nog eens heb gezien, geen steek beter geworden. Flauwe, geforceerde sekskomedie, met hier en daar een leuk grapje maar meer aardig om een keer gezien te hebben en meer niet. En Roger Moore in deze film vind ik ook totaal geen aanvulling. 2.0

zoon slechte reacties , ik vind hem net heel vermakelijk , tis ne komedie he daar is het verhaal nooit goed , schitterende acteer prestatie van cuba gooding jr TOP!

avatar van Pazmaster
Wat een slechte film! Een belachelijk slecht verhaal met slecht acteerwerk. Als de humor leuk zou zijn had ik daar nog mee kunnen leven maar het is gewoon niet grappig, het is allemaal veel te flauw. De grappen zijn goedkoop, net als de hele uitstraling van de film. Snel vergeten deze bagger!