Alice in Wonderland (2010)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Tim Burton
met Mia Wasikowska, Johnny Depp en Helena Bonham Carter

Dit vervolg op het originele verhaal begint op een groot feest, waar Alice, nu een 19-jarig meisje, op het punt staat om uitgehuwelijkt te worden in het bijzijn van honderden saaie, hoge pieten. Hier heeft Alice totaal geen zin in en ze besluit te ontsnappen, waarna ze tot haar schrik en verbazing al snel in contact komt met een pratend, wit konijn. Het konijn geeft aan dat ze hem moet volgen en hij vertelt ook over hun eerdere ontmoeting. Het konijn is er namelijk van overtuigd dat Alice het meisje is dat eerder in het magische 'Wonderland' is geweest en daar samen met hem en de vele andere wezens de spannendste en mooiste avonturen beleefde. Alice weet daar echter helemaal niks meer van. Alle wezens in 'Wonderland' wachten met smart op Alice, want die hebben haar hulp nodig. Maar kan Alice wel helpen? En hoe moet ze weer terugkeren naar huis?

avatar van darthconner
AddictedToMovies schreef:
Johnny Depp? In een Burton film?

dit is al een paar keer geweest. zo verbaast?

avatar van Gizzmann
Still die hier geplaatst staat klopt niet helemaal geloof ik, hoort nog een stukje aan te zitten.

Gaat misschien best briljant worden, al zie ik het ook zo een van zijn mindere projecten worden. Ben in elk geval dol op het boek en geobsedeerd door alles wat Burton doet. Kan niet wachten het eindresultaat te zien!

Gizzmann schreef:

Niks mis mee hoor. Dit was de eerste foto die uitgegeven is, dus kon het niet anders. Inmiddels is er inderdaad een betere, zonder die rare streep. Zal 'm vervangen.

avatar van dutchtuga
Rianneke_Dan schreef:
Jammer dan alleen weer van Anne Hathaway en Crispin Glover.

Pardon? Glover is verreweg het aantrekkelijkste van wat er tussen de cast rondloopt. In ieder geval een acteur die prima in het wereldje van AiW past.

avatar van Rianneke_Dan
Komt misschien omdat ik hem alleen in Simon Says gezien heb, en daarin was hij gewoon verschrikkelijk slecht. En aantrekkelijker dan Depp is in mijn ogen bijna onmogelijk.

avatar van dutchtuga
Aantrekkelijk bedoel ik natuurlijk niet qua uiterlijk...
Glover is sowieso geniaal in Back to the Future, Friday the 13t IV en Willard, maar het is zijn enorm korte rol in Wild at Heart die erg bijblijft . "I'm making my lunch!!"
Wat een geweldig gestoorde gast.

avatar van Leland Palmer
Ben benieuwd in hoeverre de cast nog te herkennen is als ze eenmaal ''in character'' zijn. Ben wel benieuwd naar al die beestenpakjes

dutchtuga schreef:
Aantrekeklijk bedoel ik natuurlijk niet qua uiterlijk..

Dat was al duidelijk

Ik heb hem trouwens ook in Willard gezien, maar dat is al een hele tijd geleden. Gestoord is hij in ieder geval wel ja, heeft daar ook wel een typische kop voor.

dutchtuga schreef:
Wat een geweldig gestoorde gast.

Inderdaad, past perfect in deze film

HarmJanStegenga schreef:
Dat is inderdaad de afbeelding zoals ik hem ook gezien heb, ken zelfs degene die hem zo (met die rare streep) gescand heeft. Hoopte dat er een versie zou bestaan zonder de letters er doorheen.

Gizzmann schreef:
Hoopte dat er een versie zou bestaan zonder de letters er doorheen.

Die is er inmiddels. Als je de pagina ''refreshed'', zie je dat de nieuwe er staat

avatar van Gizzmann
Ah, mooi mooi. Echt een still die mij enorm nieuwsgierig maakt.

Wat lijkt mij deze film geniaal worden: AiW, Tim Burton en dan die acteurs

avatar van wyatt earp
Je ziet altijd weer dezelfde acteurs terugkomen in de films van Tim Burton. Ik ben hier toch wel heel erg benieuwd naar. Maar Burton heeft mij nog nooit beschaamd, dus ik heb vertrouwen.

Stapler schreef:
Wat lijkt mij deze film geniaal worden: AiW, Tim Burton en dan die acteurs

Op paier klinkt het goed, maar dar deed Charlie ook en die vond ik toch echt minder.

avatar van Nicolage Rico
Deze film komt met stip op de nr. 1 op mijn lijst van films die ik wil zien. Johnny Depp en Burton. Dat gaat zelden mis. Zei ik zelden? Nooit, bedoel ik.

En Alice is een mooi, klassiek sprookje. Kan niet wachten.

AddictedToMovies
darthconner schreef:

dit is al een paar keer geweest. zo verbaast?

Het was een grapje... Bijna elke Burton-film die ik zie zit Depp wel in...

avatar van Drs. DAJA
Meende ergens gelezen te hebben dat dit een Motion-Capture zou worden. Blijkbaar (en naar mijn opluchting) dus niet.

avatar van Artemis
Wat een geweldige (UK) cast zeker iets om naar uit te kijken.

avatar van MNV2
De cast is idd wel schitterend, overigens is het al de 4de Tim Burton film waar Johnny Depp in meespeelt, lang geleden dat de man nog eens een serieuze rol gespeeld heeft...

MNV2 schreef:
Correctie, dit is de 7e film van Depp en Burton. En ik verwacht niet dat dit een serieuze rol van Johnny Depp is.

avatar van MNV2
Ik bedoelde de 4de film achter elkaar, ik zei ook niet dat het een serieuze rol zal worden, ik stel gewoon vast dat hij alleen nog maar gefantaseerde personages speelt..

Bijna heel de cast van Sweeney todd
Johnny Depp + Tim Burton was wel te verwachten natuurlijk.
Ik heb er wel zin in, ik vind Aiw ook echt wel iets voor Tim Burton.

MNV2 schreef:

Ik vind dat hij in Public Enemies toch wel een redelijk serieuze rol heeft?

avatar van MNV2
Ik las grappig genoeg de dag na dat ik dat bericht gepost heb dat Johnny Depp inderdaad een serieuze rol speelt in Public Ennemies.

avatar van wyatt earp
Ik kom net een paar geweldige plaatjes tegen van deze film. Klik hier.

avatar van Rianneke_Dan
Dat ziet er echt mooi uit, krijg gelijk nog meer zin om deze film te zien

(bedankt voor de link wyatt earp)

Wat dachten jullie van Matt Lucas (Little Britain) als de tweeling Tweedledee en Tweedledum. Vast erg grappig.

Kijk hier

De plaatjes van Wyatt Earp en meer info (NL) vind je op deze website ook wat groter/duidelijker.

avatar van wyatt earp
Aan de foto te zien word dit één van de meest bizarre personages die depp ooit gespeeld heeft.

The One Ring schreef:
Wel jammer dat we wederom een actrice krijgen die duidelijk ouder is dan de Alice uit het boek.
Inmiddels is bevestigd dat deze Alice in Wonderland een vervolg is op het originele verhaal, waarin Alice al 17 jaar is. Heb ook een totaal nieuw plot geschreven, waarin o.m. dit duidelijk wordt. Dan klopt het dus gewoon weer met de leeftijd van de hoofdrolspeelster.

Argh die foto van Depp, het glazuur valt van mijn tanden af.