Alice in Wonderland (2010)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Tim Burton
met Mia Wasikowska, Johnny Depp en Helena Bonham Carter

Dit vervolg op het originele verhaal begint op een groot feest, waar Alice, nu een 19-jarig meisje, op het punt staat om uitgehuwelijkt te worden in het bijzijn van honderden saaie, hoge pieten. Hier heeft Alice totaal geen zin in en ze besluit te ontsnappen, waarna ze tot haar schrik en verbazing al snel in contact komt met een pratend, wit konijn. Het konijn geeft aan dat ze hem moet volgen en hij vertelt ook over hun eerdere ontmoeting. Het konijn is er namelijk van overtuigd dat Alice het meisje is dat eerder in het magische 'Wonderland' is geweest en daar samen met hem en de vele andere wezens de spannendste en mooiste avonturen beleefde. Alice weet daar echter helemaal niks meer van. Alle wezens in 'Wonderland' wachten met smart op Alice, want die hebben haar hulp nodig. Maar kan Alice wel helpen? En hoe moet ze weer terugkeren naar huis?

avatar van N811
Alice in Wonderland (2010) - imdb.com

Voor diegene die het nog niet wisten

avatar van Sasja
i don´t know why, maar ik verwacht Johnny depp in 1 van de hoofdrollen

Pastichio Rocker
Johnny Depp als Alice....

avatar van Die Hard,Willis
Pastichio Rocker schreef:
Johnny Depp als Alice....

lol

avatar van Rianneke_Dan
Depp gaat waarschijnlijk "The Mad Hatter" spelen. Maar dat is helaas nog niet bevestigt. De rol van Alice word gespeeld door Mia Wakisowska. Ben benieuwd wat Burton hiervan gaat maken, wel jammer dat het 3D gaat worden.

avatar van wyatt earp
Zag net een plaatje van johnny depp als 'The mad hatter'. Ze weten alleen nog niet zeker of het echt is.
Foto Depp als The Mad Hatter? - FilmTotaal film nieuws
Het ziet er wel heel vet uit.

avatar van Denden 100 Piek
Als dat echt is, dan heb ik nu een heel ander beeld van Depp als het personage, want ik had Willy Wonka in mijn hoofd. Ik kijk enorm uit naar deze film, Tim Burton is mijn favoriete regisseur en hij heeft me na Planet of the Apes niet meer teleurgesteld.

Pastichio Rocker
Bijna nog enger dan Amy Whinehouse.

avatar van VanRippestein
Alice in wonderland is al minstens 6x verfilmd. Burtons remakes (of Burtons versies van):

Dark Shadows (2011)
Sweeney Todd
charly & the chocolatefactory
Planet of the apes
sleepy hollow

avatar van wyatt earp
Ik stoor me er niet aan. Ik kijk graag een film van tim burton.
De cast van deze film is overigens ook niet gering. Er spelen een hoop goede acteurs in mee. Ik kijk enorm uit naar deze film.

zooo ik kijk echt uit naar deze film. Ik hoop niet dat het een thriller word want het echte verhaal van alice in wonderland is naar mijn weten wel erg grof.

avatar van VanRippestein
grof? dan weet jij meer dan ik. Het is een kinderboek, dus het zo grof zal het allemaal wel niet zijn. Burton kennede zal hij wel de accenten leggen op alles wat donker is.

Ik ben sowieso benieuwd. Ik vrees alleen dat het (net als charly en Sweeney Todd) een half computergeanimeerde film wordt. Dat was echt jammer.

Pastichio Rocker
Die Lewis Carroll moet onder de lsd hebben gezeten toen hij Alice in Wonderland schreef. Ik bedoel: een waterpijp rokende rups, het eten van een spacecake of een enorme paddo bevordert of remt het groeiproces, pratende witte konijnen die kunnen klokkijken... Die vent zag ze duidelijk vliegen.

Het wordt in ieder geval hoog tijd dat Ab Klink dit verkapte drugsverhaal gaat verbieden. Kinderen kunnen op tenslotte op verkeerde ideeen worden gebracht.

avatar van VanRippestein
ja, verkapt. Je hebt zeker gelijk over de dubieuze metaforen. Maar het gaat om de invulling die je eraan geeft. Het verhaal ansich is, ondanks zijn metaforen, niet grof. Er wordt nergens iets expliciets genoemd wat niet voor jonge oogjes geschikt is.

Spacecake wordt namelijk helemaal niet genoemd, een waterpijp bevat vaak alleen tabak en is dus niet vreemder dan een sjekkie. Konijnen die klokkijken zijn niet vreemder dan willekeurig ander sprookje. Die vent had gewoon veel fantastie. Daarnaast betwijfel ik of een kind dezelfde link legt als jij.

avatar van Denden 100 Piek
Het is wel grappig, ik heb voor mijn studie Engels nog een essay geschreven over hoe Alice in Wonderland net zo goed voor volwassenen is geschreven als voor kinderen, omdat er voor volwassenen een zekere herkenbaarheid in zit van hun jeugd en met name opgroeien. Subtiele verwijzingen naar tabak en drugs staan symbool voor het opgroeien, en het gedrag van alle dieren in wonderland staat symbool voor hoe de volwassen wereld overkomt op een klein kind. Voor kinderen is het een gaaf sprookje. een groot deel van die essay uit mijn duim gezogen, maar met een 7.5 zal ik niet klagen.

avatar van Leland Palmer
Burton's versie van Alice in Wonderland. Zal zonder twijfel een visueel spektakel worden, ben benieuwd.

avatar van Rianneke_Dan
Ik kijk hier heel erg naar uit! Ben benieuwd wat voor moois Tim Burton hier weer van gaat maken!

Johnny ziet er iig alweer geweldig uit als The Mad Hatter

Rianneke_Dan schreef:
Johnny ziet er iig alweer geweldig uit als The Mad Hatter

Ik geloof dat die niet echt is. Hier wel een foto waarop Depp te zien is aan zijn tafel tijdens het diner Rechtsonder zie je 'm nog net.

avatar van Rianneke_Dan
Waarom zou die foto niet echt zijn dan? Vind het er toch aardig goed uitzien hoor

avatar van Leland Palmer
Ik dacht eerst ook dat het een echte foto van The Mad Hatter was, maar hij komt van een fansite geloof ik. Even nadat de foto was uitgegeven, gingen er al veel geruchten dat ie' nep was. Maar ik weet het ook niet zeker. Kan best zijn dat die foto wel echt is. Depp ziet er wel scary uit in ieder geval

Ik hoop dat je gelijk hebt HJS. De foto uit de link van Rianneke_Dan spreekt mij niet aan in elk geval. Te veel franje, te frivool, te wild. Ik hoop op een iets strakker uiterlijk (en dat geloof ik eigenlijk ook wel).

Waarschijnlijk ben ik zelf beïnvloed door de strakke Mad Hatter die wij thuis vroeger in een boek hadden staan. Die zag er niet zo uit in elk geval. Volgens mij hadden we er ook een Viewmaster (!) schijfje van .

avatar van Rianneke_Dan
Vandaar, nou ja het zou kunnen hoor, ik vind het er in ieder geval wel goed en scary uitzien. En het is wel helemaal de Burton stijl. Maar we zullen het wel zien tegen die tijd, ben benieuwd

Scary en scary eruit zien zijn wat mij betreft dingen die helemaal niet bij Alice in Wonderland passen. Daar passen eerder Kafkaïaanse- en Babylonische verwarringen. Maar ik laat me graag corrigeren door Alice-puristen.

Afkomstig van IMDB...

This is what was said by someone who attended the annual Disney meeting and saw a glimpse at the first official picture...

"Victorian top hat, crimped hair that sticks straight out, and swirl of brightly colored make-up on his eyes, cheeks and lips that resembled the blur of a pinwheel blowing in the breeze."

Het is natuurlijk geen bevestigt nieuws, maar wie weet, de beschrijving lijkt in ieder geval wel veel op de foto

Geweldige cast trouwens. Helena Bonham Carter, Alan Rickman, Timothy Spall, Christopher Lee, Johnny Depp

Jammer dan alleen weer van Anne Hathaway en Crispin Glover.

avatar van Pieter Montana
Stephen Fry als The Cheshire Cat Wat een heerlijke keuze!

avatar van The One Ring
Hmm, ik heb toevallig net het boek, plus het vervolg Through the Looking Glass uit. Erg leuk. Ik lees dat Burton een zeer getrouwe versie wil maken, maar anderzijds heeft hij nu al duidelijke verschillen aangebracht door nieuwe personages toe te voegen en zelfs The Queen of Hearts samen te voegen met The Red Queen uit Through the Looking Glass. Timothy Spall speelt schijnbaar The Bloodhound, maar God mag weten wie dat is.

Kan nog alle kanten op gaan, dus. Wel jammer dat we wederom een actrice krijgen die duidelijk ouder is dan de Alice uit het boek.

avatar van Montorsi
Mooi hoor

avatar van Jules15
Tim burton en Johnny depp dus wordt vast een goede film!
Hopelijk wordt het niet te kinderachtig

AddictedToMovies
Johnny Depp? In een Burton film?

avatar van Psyché et Amor
Ik kan niet wachten