Onze Jongens (2016)

Nederland

geregisseerd door Johan Nijenhuis
met Jim Bakkum, Martijn Fischer en Sanne Vogel

Bas (Martijn Fischer) heeft een bouwbedrijf en de zaken lopen niet echt goed. Toch neemt hij Jorrit (Jim Bakkum) aan in zijn bedrijf. Ondanks dat Jorrit geen goede klusser is, worden ze wel steeds weer gebeld omdat de vrouwen het vooral leuk vinden om naar Jorrit te kijken. Dat brengt de heren op idee: ze beginnen een mannenstripgroep.

Nijenhuis goes Full Monty

Vanaf 29 december in de bioscoop (Entertainment One)

avatar van missl
Jeetje Sjim, ik ben er gewoon een beetje stil van, ik dacht dat hij nog steeds 11 was.
De Nederlandse Magic Mike, nou ja, misschien kijken wanneer ik een keertje dronken ben.

avatar van de grunt
o mijn god

avatar van soom
de grunt schreef:
O mijn god
Nou, zeg dat. Wat een bak. Kúm zeg, wat verwacht ik ook van Johan Nijenhuis??
Schier vermoeiend. Kan iemand de beste man aub verplicht laten kijken naar Amerikaanse romacoms? Als hij zo nodig Magic Mike wil uithangen? Het is hier geen Hollywood, meneer Nijenhuis. Dit werkt niet zo. Jim Bakkum is geen Alex Pettyfer of Channing Tatum.
Leuk geprobeerd.. Maar ik werd iets blijer van Matheu, Martijn en Sanne dan van Jim.
Ergerlijk soeptutje Barbara wandelt ook nog eens lekker door het beeld heen. Mnee, dat was niet zo.
Matheu was klasse. En al speelde hij niet echt met Andre Hazes samen, het was toch wel duidelijk dat daar het talent in zat. Meer dus dan in halfbakken Barbara.
Nou. Dit is dus weer quitte spelen. Het is zo goedkoop allemaal. Ik kan wel janken, en niet van ontroering. Echt enigszins het niveau van de Postcode Loterij films. Films die gemaakt worden voor een appel en een kippenei. Mensen, word wakker en geef die koperstukjes aan betere kwaliteit..

avatar van John Milton
Maar toch een voldoende, soom? Ondanks die bewoordingen hierboven?

avatar van soom
John Milton schreef:
Maar toch een voldoende, soom? Ondanks die bewoordingen hierboven?
Jaaa dat wel!! Omdat ik aan de ene kant wel heel erg genoot van vooral de scenes met Matheu, Martijn en Sanne. Het verhaal steekt verder wel mooi in elkaar. En voor mij begint een voldoende al bij 2.5 ipv 3*..

avatar van AmazingPP
Nijenhuis: ach... Wat heb ik er nog niet over gezegd. De man maakt luchtig vermaak. Dat is op zich niet erg, maar hij denkt er wel heel makkelijk over. Het is rommel wat meneer maakt, maar kennelijk is half Nederland gewend geraakt aan rommel (hoera voor de commerciële televisie), want zijn films scoren altijd. Vreselijk.

avatar van John Milton
in het verlengde daarvan: Slecht jaar voor Nederlandse film: bioscoopopbrengsten gehalveerd

Of zou het een niets met het ander te maken hebben?

avatar van mikey
my lord

avatar van pierre18
Ik heb helemaal niets met Nijenhuis maar in een zaal met enkel en alleen maar vrouwen heb ik me vanavond voor het eerst prima vermaakt. Het spel en het verhaal was aanmerkelijk beter dan we de laatste jaren van hem voorgeschoteld krijgen. (Met Rokjesdag als grootste dieptepunt) Ook de grappen waren iets meer van een volwassen niveau. Kan merken dat er iets meer aandacht aan is besteed. En persoonlijk vond ik Jim prima en natuurlijk overkomen. Viel me mee.

avatar van m1701
Heerlijke film! Maar ben dan ook een vrouw hahaha

avatar van Ebenezer Scrooge
Lijkt me een geweldige film. Over 6 weken voor 2,99 euro bij het Kruidvat.

avatar van Nienke1981
Ik en mijn vriendin hebben genoten van deze film hoor
Ik had lage verwachtingen, dus ik vond het allemaal erg meevallen. Er zit aardig wat humor in.
Natuurlijk wel een vrouwenfilm. Er zaten toch nog zo'n 4 mannen in de zaal die met hun vriendin waren meegekomen.

avatar van 606
Wat een trailer, grr walgelijk. Nee niet voor mij. Sla deze graag over.

Mijn jongens zullen onze jongens zeker niet worden, maar als ik eerlijk ben heb ik me met deze in ieder geval meer geamuseerd dan met Nijenhuis laatste werkjes Rokjesdag en Apenstreken want dat was zelf naar zijn eigen maatstaven erg onder de maat. Onze jongens is een prettig ogende dansfilm waar je af en toe mee kunt lachten. Wat dat betreft keert hij wat meer terug naar zijn roots want dit doet erg denken aan films als Costa! en Volle Maan. Gewoon oppervlakkig en tamelijk hersenloos plezier. Deze keer hoef je je in ook niet te ergeren op veel irritante personages want de belevenissen van Jorrit(Bakkum, die aantoont dat je geen groot acteur hoeft te zijn om een aanstekelijke rol neer te zetten ) staan hier duidelijk centraal, de rest zijn nevenpersonages die redelijk geloofwaardig worden ingevuld. Gelukkig ook geen exacte kopie van The Full Monty, wat wel duidelijk de inspiratiebron is geweest voor Onze Jongens, maar de makers zijn zo verstandig geweest om er een eigen interpretatie van te maken. Het resultaat is een redelijke, maar lichte film, die de toets der kritiek kan doorstaan.

avatar van missl
Onze jongens zien er lekker uit maar Johan Nijenhuis heeft zichzelf echt weer overtroffen met meest domme film ooit.

avatar van AmazingPP
Nou, ik heb het geprobeerd hoor: weer eens een Nijenhuis-productie gekeken. En dat zal voor lange tijd ook zo blijven. Wat een flutfilm! De enige die een beetje "normaal" acteren zijn Jim en dat ventje dat zijn zoontje speelt. De rest van de cast is zwaar onder de maat, zelfs Vogel en Fischer komen niet uit de verf. Een aantal losse scenes met onder de "dans"-scenes een lekker vlot popnummer en een flinterdun drama-verhaaltje erachter en voila: KASSA! Nijenhuis: mocht je dit lezen: ga eens leren film te maken. Kijk naar je collega Verhoeven of van mijn part Koolhoven; die kunnen het namelijk wel. 1* voor de acteerprestaties van beide bovenstaande heren.

avatar van cantforgetyou
Natuurlijk is dit een meidenfilm. Maar toch was ik gewoon even benieuwd of de film misschien toch verrassend was. Helaas. Het is echt een zeer zwakke film. Met ontzettende flauwe humor en slapstick momenten. Beschamend gewoon. De strip scenes zijn niet om aan te zien. Ik vraag me af hoe Jim zich heeft gevoelt toen hij deze film tijdens de première heeft gezien met zijn ouders, familie en vrienden. Dit kun je echt gewoon niet goed of leuk vinden.

avatar van Patje33
Ik vond het niet vervelend om deze te bekijken

avatar van xxERWINxx
Ik vond het best een leuke film, de rollen zijn goed gespeeld en zelfs voor jongens een leuke film om te kijken.
Zit ook nog een vleugje romantiek in en dat zoontje van Jim in de film leek wel op die jongen van Ciske de rat de musical, volgens mij was het hem ook.
Al met al vermakelijke film zonder echt saaie scenes.

avatar van Donkerwoud
Ebenezer Scrooge schreef:
Lijkt me een geweldige film. Over 6 weken voor 2,99 euro bij het Kruidvat.

Ik heb tien minuten gekeken, en ik heb tien minuten Jim Bakkum zonder bovenkleding gezien.
Nu is dat op zich niet zo heel erg, maar het idee dat dit een film van bijna twee uur is, vervult me van walging.

walchelijk!

cholopotter schreef:

het is wel duidelijk dat jim zijn handjes niet thuis kan houden en op mannen valt

avatar van maxcomthrilla
Eigenlijk best wel fout, maar stiekem aangenaam kijkvoer dankzij alle knappe mannen. Drama verhaal slaat op niets, wat een ongelofelijke eikel is de hoofdpersoon; dieptepunt is als hij vreemdgaat met de vriendin van zijn baas. Verder is dit wel een stuk beter dan voorgaande films van deze man, wat onderhoudender en minder gericht op zuipende tieners. 3*

NRT
Lijkt me toch wel een Magic Mike-rip-off

avatar van Ebenezer Scrooge
Zo'n magere lat als Jim Bakkum in een film over mannelijke strippers, hoe krijg je 't verzonnen? 'Onze jongens', is dat niet iets wat je zegt als je 't hebt over militairen die zijn uitgezonden, als in "Onze jongens in Afghanistan...' of zoiets dergelijks? Bij voetbalkampioenschappen hoor je het ook wel eens geloof ik: 'Onze jongens in Rusland...' Maar toch niet over een idioot clubje mannenstrippers?
Het enige talent dat Nijenhuis bezit is dat hij iedere keer weer in staat blijkt een nog slechtere film af te leveren dan de film ervoor.

avatar van mjk87
De beste van Nijenhuis. Vooral het eerste uur is best oké door te komen. Het is nonsens, maar dat weet men zelf ook en je merkt dat men dit ook wel als parodie bijna brengt. Wel kitscherige parodie, maar toch. Het maakt het op momenten genietbaar. Daarbij helpt dat de acteurs best sympathiek zijn, zeker Jim Bakkum kan ik best hebben, maar zelfs Fischer irriteert niet. Ik denk dat ook meehelpt dat de personages meer normaal lijken dan andere films van Nijenhuis en in tegenstelling tot veel andere romcoms is de locatie verfrissend, gewoon een provinciestad en niet hip Amsterdam. Op een luie donderdagavond kijkt dit extreem makkelijk weg, en dat is soms voldoende. En dat meisje Barbara Sloesen is trouwens wel bloedmooi zeg.

Alleen daarna komt er meer drama bij wat ten eerste minder interessant is - het is allemaal de bekende weg verder - en de acteurs zijn er ook niet naar. Laat Bakkum lekker sympathiek zijn, dat doet die prima, maar laat hem niet emoties acteren. Verder als film matig op elke vlak, maar als dat eerste uur was doorgetrokken was dit zowaar richting een voldoende gegaan puur op entertainment. Helaas gebeurde dat niet. 1,5*.

avatar van Keepthechange1980
Grappig om te zien hoe die knul van de musical Ciske de Rat vrij makkelijk het merendeel van de volwassen cast wegspeelt.

Prima film voor een Nederlandse film lekker op de zaterdagavond met een zak chips en een cola erbij. Genoeg lachmomenten erin