Misfit 2 (2019)

Nederland

geregisseerd door Erwin van den Eshof
met Djamila, Gio Latooy en Tinne Oltmans

Nadat Julia (Djamila) terugkomt uit Amerika voor het nieuwe schooljaar mag ze samen met Nick (Niek Roozen) meedoen aan een grote landelijke muziekwedstrijd: een droom die uitkomt. Maar wanneer Nick onverwacht van school ruilt wordt hij helemaal ingepakt door multitalent Babette (Tinne Oltmans), die hem zelfs overtuigt om samen met haar een nummer op te nemen. Om Nick terug te halen én de Battle of the Schools te winnen zit er niks anders op voor Julia en haar Misfit-squad dan samen te werken met hun eeuwige rivalen: de VIP-squad.

Vanaf 25 september in de bioscoop (Splendid Film)

Pandora0614
Ten minste beter dan de eerste

avatar van mjk87
Heel matig. Dat eerste deel kon ik als camp nog enigszins waarderen, maar dat gaat zelfs in deze film niet op. Visueel lelijk, schoolsfeertje voelt volstrekt ongeloofwaardig, slecht geacteerd (die gladde chef van die vijandige school bijvoorbeeld, wat was dat?) en geen moment dat ik hier maar in op kon gaan. 1,0*.

avatar van IH88
Misfit 2

Slecht. Ik ben natuurlijk ook niet de doelgroep, maar dan nog is Misfit 2 een barslechte film met abominabel acteerwerk en een mager verhaaltje. Personages krijgen het voor elkaar om net zoveel Engelse als Nederlandse woorden in één zin te gebruiken, en Misfit 2 is het zoveelste voorbeeld van de verloedering en teloorgang van de Nederlandse taal. Dat een scriptschrijver geen normale Nederlandse dialogen kan schrijven (zonder Engels te gebruiken) is helemaal schrijnend. De film wil zo graag een nieuwe Mean Girls/High School Musical kloon zijn, dat het ten koste gaat van de originaliteit.

avatar van K. V.
Dit tweede deel ook maar eens bekeken en het was natuurlijk erg voorspelbaar. Desondanks keek hij wel vlot weg, mede door de korte speelduur. Leuk dat de cast weer meedeed.
Goed als je eens een ruim uur vrij hebt en niet te veel wil nadenken.