• 11.253 nieuwsartikelen

Genre: Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Erwin van den Eshof

Met onder meer: Djamila, Gio Latooy en Tinne Oltmans

IMDb beoordeling: 4,9 (177)

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 25 september 2019

Plot Misfit 2

Nadat Julia (Djamila) terugkomt uit Amerika voor het nieuwe schooljaar mag ze samen met Nick (Niek Roozen) meedoen aan een grote landelijke muziekwedstrijd: een droom die uitkomt. Maar wanneer Nick onverwacht van school ruilt wordt hij helemaal ingepakt door multitalent Babette (Tinne Oltmans), die hem zelfs overtuigt om samen met haar een nummer op te nemen. Om Nick terug te halen én de Battle of the Schools te winnen zit er niks anders op voor Julia en haar Misfit-squad dan samen te werken met hun eeuwige rivalen: de VIP-squad.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

kappeuter (crew films)

Vanaf 25 september in de bioscoop (Splendid Film)

avatar van Pandora0614

Pandora0614

Ten minste beter dan de eerste

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Heel matig. Dat eerste deel kon ik als camp nog enigszins waarderen, maar dat gaat zelfs in deze film niet op. Visueel lelijk, schoolsfeertje voelt volstrekt ongeloofwaardig, slecht geacteerd (die gladde chef van die vijandige school bijvoorbeeld, wat was dat?) en geen moment dat ik hier maar in op kon gaan. 1,0*.

avatar van IH88

IH88

Misfit 2

Slecht. Ik ben natuurlijk ook niet de doelgroep, maar dan nog is Misfit 2 een barslechte film met abominabel acteerwerk en een mager verhaaltje. Personages krijgen het voor elkaar om net zoveel Engelse als Nederlandse woorden in één zin te gebruiken, en Misfit 2 is het zoveelste voorbeeld van de verloedering en teloorgang van de Nederlandse taal. Dat een scriptschrijver geen normale Nederlandse dialogen kan schrijven (zonder Engels te gebruiken) is helemaal schrijnend. De film wil zo graag een nieuwe Mean Girls/High School Musical kloon zijn, dat het ten koste gaat van de originaliteit.

avatar van K. V.

K. V.

Dit tweede deel ook maar eens bekeken en het was natuurlijk erg voorspelbaar. Desondanks keek hij wel vlot weg, mede door de korte speelduur. Leuk dat de cast weer meedeed.

Goed als je eens een ruim uur vrij hebt en niet te veel wil nadenken.

avatar van mikey

mikey

op een school in dystopia strijden enkele scholieren in een voice of holland competitie voor de 5 sterren (of zo). De evil meisjes hebben een Vlaams accent. En ze kunnen live zingen in auto-tune.

avatar van mrklm

mrklm

Julia [Djamila] en Nick [Niek Roozen] beginnen met mede-misfits Magenta [Bente Fokkens] en Ricardo [Défano Holwijn] aan een nieuw schooljaar op het Hoogland College, dat onder leiding van Directrice Schouten [Tatyana Beloy] een excellente school moet worden. Julia en Nick maken zich op voor Thumbs, een jaarlijkse muziekwedstrijd voor scholen met als hoofdprijs een contract bij Rebel X, het platenlabel van Dua Lipa. Ze krijgen helaas concurrentie van zelfverklaarde schoolkoningin Sterre [Jolijn Hagendoorn], die met haar aanhangers Jocelyn [Jill Schirnhofer] en Esmée [Fenna Ramos] haar school wil vertegenwoordigen. De problemen stapelen zich op wanneer Nick zich onder druk van zijn vader [Eddy Zoey] laat overhalen om zich aan te melden op het excellente Olympus College dat een fantastische muziekafdeling heeft. Daardoor neemt Nick het met de bitchy Babette [Tinne Oltmans] op tegen Julia en Sterre, die door de directrice zijn gedwongen om samen te werken. Een buitengewoon slap verhaaltje voor de minder veeleisende jongere, maar enigszins gered door de manier waarop het probeert af te rekenen met vooroordelen en de bijbehorende hokjesgeest.