Project Gio (2019)

Nederland

geregisseerd door Bas van Teylingen
met Giovanni Latooy, Niek Roozen en Belle Zimmerman

De ouders van YouTuber Gio gaan op vakantie. Een feest in hun gloednieuwe huis raakt volledig uit de hand en brandt de helft van het huis af. Gio heeft twee weken om het huis te repareren terwijl hij video's blijft uploaden alsof er niets aan de hand is.

• vanaf 3 april te koop op dvd

De zoveelste film over een YouTuber...

Vanaf 5 december in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van MickM
Tenenkrommende trailer...

avatar van Thiver
kappeuter schreef:
De zoveelste film over een YouTuber...

Nota bene gemaakt door de regisseur van De film van Dylan Haegens... Ja, die 'film' had een regisseur.

avatar van TjeerdH
De publiekspremiere van Project Gio
een film die zich grotendeels afspeelt in Almere met een shot van ‘side by side’, de woontoren waar ik woon, geregisseerd door de Almeerse Bas van Teylingen over de hedendaagse jeugdcultuur met youtube-vloggers en instagrammers met hun duizenden zo niet miljoen volgers.
Dat moest ik zien al was het alleen maar als leerstof voor het leraarschap in wording.

Zijn vorige film ‘De film van Dylan Haegens’ (2018) was een groot succes met meer dan 330.000 bezoekers een Gouden Film (>100.000), met maar een budget van 7 ton. Ook zijn boek ‘Help! Mijn kind zit op Youtube’ van dit jaar heeft menig ouder wijzer gemaakt.

En het was een belevenis, meer een sociaal experiment met eindelijk eens een volle zaal in Kinepolis vol met tieners die met gratis energiedrankje en popcorn in spanning op hun idool Gio wachten die op youtube vanaf 2012 nu 1,12 mln volgers heeft als gamer en nu meer als lifestyler. En zijn lifestyle is met zijn 21-jaar sinds kort inclusief een Range Rover Velar First Edition van €135.000 en iets vluchtigs met de veel gevolgde instagrammer Isha van Dijk.

En hij wás er met de hele family die inmiddels een eigen youtube-kanaal heeft. Als bewijs dat hij niet alles kan, toont Gio zijn litteken dat hij tijdens de film door een crash met de pizzabrommer heeft opgelopen. “Je bent in het echt nog mooier” schreeuwt het tienermeisje naast me met 2 vuisten vol popcorn dichtgeknepen in haar hand alsof ze het tengere lijf van Gio vasthoudt.

De film heeft zijn komische momenten en met een knipoog naar de actuele discussie over ? vuurwerkvrijezones ? blaast juist vuurwerk het halve huis op in de oh zo rustige maar oh zo saaie noorderplassen. Gio speelt met weinig overtuiging het domme blondje die het allemaal overkomt en raakt zelfs zijn net verworven Range Rover kwijt aan luie bouwvakkers met Brabants accent. Ook wordt de draak gestoken met de meisjes die alleen jongens interessant vinden die minstens duizend volgers hebben. Maar het zijn juist zijn volgers die hem uit de nood helpen voordat pappa en mamma thuiskomen.

Gio houdt er in ieder geval een leuke vriendin aan over en niet te vergeten ze werkt bij de PRAXIS, PRAXIS, PRAXIS. Net als andere merken die regelmatig voorbij komen, niet te vergeten AXE, AXE, AXE en natuurlijk RANGE ROVER. Je kan niet vroeg genoeg met moderne jeugdidolen de merkvoorkeuren van de jeugd beïnvloeden. Ook Almere City Marketing heeft ongetwijfeld bijgedragen aan de film.

Mijn tienermeisje zal het allemaal worst wezen want zij heeft hem gezien en zal met een foto van hem in haar mobiel heerlijk slapen. En ik ook na dit enerverend sociaal experiment.
Project Gio ⭐️⭐️ maar ik ben de doelgroep niet.

avatar van sinterklaas
Die Nederlandse vloggers hebben ook allemaal dezelfde zelfvoldane kutkop...

Je hebt zelf een zelfvoldane kutkop, sinterklaas xxxxxx Gio

avatar van mcdaktari
Zit er hier nog iemand te wachten op een dergelijke film?

avatar van sinterklaas

Een kutkop met hersencellen en een eigen identiteit welteverstaan.

Je doet het overduidelijk allemaal niet voor jezelf, maar voor al die klonen die uit medelijden en slechts om erbij te horen fan van je worden.

Erg parasitair voor de mensen die wat zinnigs en scherps te melden hebben en waarbij het niveau wel hoger gaat dan slechts dat kleffe infantiele zoengedoe dat jij produceert.

avatar van AnyaH
Vanmiddag in Pathé Arena gezien: 'Project Gio' de komische jeugdfilm van YouTuber Gio Latooy. Doelgroep: kinderen, tieners, jeugdigen, volgers, enz. Er zaten vooral tieners in de bioscoopzaal en ook wat ouders, maar niet getreurd.... de film is ook best leuk voor (sommige) volwassenen. Ik onderschrijf bovenstaande negatieve reacties dus niet helemaal. Je weet toch van tevoren dat het geen Arthouse of supertopfilm is......

Gave muziek aan het begin met mooie beelden vanuit de lucht onderweg van Amsterdam naar Almere. Er zaten zeker clichés in de film, maar door die te overdrijven maakt de film juist grappig. Ik heb best vaak gelachen en lachen is gezond! Kort samengevat: Gio koopt auto, geld op, ouders weg, Gio past op hun huis, feestje met schade, extra geld nodig, maar hij kan moeilijk een baan vinden en behouden door zijn onhandigheid. Gatver, echt ranzige beelden tijdens het schoonmaken bij de pizzeria! Cinematografie: leuk die luchtopnames bij het bezoekerscentrum met uitzicht op de Oostvaardersplassen! Ik vond Gio zijn film realistischer dan de film van Dylan Haegens, daarom krijgt deze film een wat hogere waardering van mij!