• 8.669.486 stemmen

Releasedatum: 9 oktober 1997

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Air Force One

"Five miles up, The President of The United States is waging war on terrorism. Face to face."

Aan boord van het zwaarst bewaakte vliegtuig ter wereld - het presidentiële toestel - is president Marshall samen met zijn vrouw, dochter en een legertje topambtenaren op weg naar huis. Ze zijn nog maar net opgestegen of het vliegtuig wordt gekaapt door radicale communisten onder leiding van de meedogenloze terrorist Korshunov. Als de gevangen genomen dictator van zijn land niet vrijgelaten wordt, zal Korshunov de passagiers één voor één vermoorden. De best beveiligde man ter wereld moet nu zelf de verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid van iedereen aan boord én voor de toekomst van een vrije wereld.

Social Media

National Security Advisor Jack Doherty

avatar van Peter Pan

Peter Pan

[quote]Left4Dead schreef:

Staat ook een knipoogje bij hè, met de hint naar Rusland nu.

Voor wat betreft jou ergernis, dat kan en mag, maar ik stoor mij er totaal niet aan.

Er valt over elk land wel iets te vermelden wat ze ooit in de geschiedenis gedaan hebben.

Daarbij het is een "film" en ik heb nog nooit gezien dat bijvoorbeeld een Nederlandse film afgeeft over Nederland, het zelfde ook niet in Engeland, India, Australië of welk land dan ook....

Ik ben opgegroeid met dit soort films en ik vind ze bijna allemaal geweldig!

Ik zou zeggen, wie dit niet leuk vind, kijk niet

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Laatste keer dat ik deze film had gezien was in 2014, nu in 2022 nog eens weer herbekeken ditmaal op Blu-ray en wat blijft dit toch een heerlijke spektakel film!

Goede rollen ook voor het gezin en Harrison Ford en de bad-guys, volop vermaak en spanning en ook wat sentimenteel met het gezin.

Als je denkt dat het afgelopen is moeten ze nog eens zien te overleven met alle problemen in het vliegtuig daarbij.

Alles wat een film moet hebben zit hier wel in, toch als ik naar de film ''Con Air'' kijk bijvoorbeeld is die wel wat harder en meer actie, maar echt vergelijken kan je ze niet.

Daarom deze film 4.5 sterren!

avatar van mrkos

mrkos

Air Force One

Spannende actie/thriller waarin genoeg gebeurd. Het is wel vrij onrealistisch allemaal, maar als je daar door heen kan kijken, is dit zeker een leuke 2 uur durende film met wat spanning en actie.

3 sterren.

avatar van TMP

TMP

Deze film lijkt zichzelf te serieus te nemen om als actiefilm te kunnen vermaken. Een ongeloofwaardig plot kan op zich nog steeds vermakelijk zijn, maar door de toch wat serieuze ondertoon is dat hier totaal niet het geval. Het eerste uur valt nog enigszins te doen, maar daarna begon ik al snel te verlangen naar het einde. Met onder meer Harrison Ford, Gary Oldman en Glenn Close beschikt deze film nochtans over een goede cast. Ford overtuigt echter geen moment als president én actieheld. Oldman overtuigt evenmin als bad guy. Ook het overige acteerwerk is niets bijzonders. De actiescènes zijn niet erg spannend en de CGI ziet er niet al te best uit. Nee, dit is zeker geen aanrader.

avatar van Film Fan

Film Fan

• 2080 stemmen

Lachwekkend slechte film. CGI, het plot, acteer prestaties, regie enz. het is allemaal bar slecht. Mocht je hem toch willen zien? Sterkte ermee.