Magnificent Obsession (1935)

geregisseerd door John M. Stahl
met Irene Dunne, Robert Taylor en Charles Butterworth

Magnificent Obsession gaat over een dronken playboy die zijn leven betert en een gerespecteerd chirurg wordt om zodoende het gezichtsvermogen van een vrouw (Dunne), die hij bij een door hem veroorzaakt auto-ongeluk blind maakte, te kunnen genezen.

Goede film maar die het niet haalt met de versie uit '54.

avatar van beavis
Een verhaal als dit zou eigenlijk niet mogen werken, zeker niet als de film ook nog eens opent met volledig onnatuurlijke op expositie gerichte dialogen en de film doorspekt is met een dikke laag Hollywood moraliteit... maar wat kijkt dit lekker weg zeg! Vooral de charme van de acteurs is enorm, en Robert Taylor acteert ook nog eens heel geloofwaardig. Het is al redelijk over-the-top, dus ben benieuwd wat Sirk hiervan gemaakt heeft in zijn remake!!