Internes Can't Take Money (1937)

Alternatieve titels: You Can't Take Money | Kinderen van de Nacht

Drama / Misdaad

geregisseerd door Alfred Santell
met Barbara Stanwyck, Joel McCrea en Lloyd Nolan

De jonge dokter James 'Jimmy' Kildare helpt samen met zijn ex-patiënte, de verarmde Janet Healy, het leven te redden van de gangsterleider Hanlon. Hanlon beloont Kildare met $1.000 voor zijn hulp. Janet wordt gechanteerd door Inners, één van de rivalen van Hanlon. Janet wil het geld van Kildare stelen om Inners te betalen, maar Kildare weet hem te vangen. De teleurgestelde Kildare wil de beloning niet meer hebben en hij overweegt het geld terug te geven aan Hanlon. Maar wanneer Kildare meer te weten komt over Janet's achtergrond, neemt hij zijn besluit terug en laat hij Hanlon de chantagezaak oplossen.

lezertje
Max brand is de schepper van Dr. Kildare. In de jaren zestig van de vorige eeuw een populaire televisie serie met Richard Chamberlain in de titelrol. Bekender is Brand geworden als auteur van een enorme hoeveelheid wildwest romans (Men spreekt over meer dan 500) Dat is duidelijk te merken aan het plot van deze eerste Dr. Kildare verfilming. Actie, harde mannen en weinig geëmancipeerde vrouwen die zich geheel afhankelijk van deze mannen opstellen.