Calling Dr. Kildare (1939)

Alternatieve titel: Dr. Kildare's Mistake

geregisseerd door Harold S. Bucquet
met Lew Ayres, Lionel Barrymore en Lana Turner

De ouders van Dr. Kildare zouden hem graag als dorpsarts zien, maar hij heeft al een veelbelovende carrière onder de grote Dr. Gillespie. Kildare verpleegt nu ook een gangster door zijn eigen bloed af te staan, omdat hij in diens onschuld gelooft. De zus van de gangster krijgt een relatie met hem, waardoor hij bij de politie in slecht daglicht komt te staan.

avatar van Dutchfan
Het verhaaltje-----Dr Kildare helpt een voortvluchtige crimineel en wordt ook nog eens verliefd op diens onbetrouwbare zus (een hele jonge Lana Turner aan het begin van haar carriere)------is natuurlijk volkomen belachelijk en onwaarschijnlijk, maar toch is deze film erg de moeite waard door de goede cast.

Naast Lew Ayres (Dr Kildare).zien we hier ook weer Lionel Barrymore als Dr Gillespie, de twee acteurs spelen goed samen.

Naast Lana Turner zijn er ook nog Lynne Carver en Laraine Day.