Dr. Kildare Goes Home (1940)

geregisseerd door Harold S. Bucquet
met Lew Ayres, Lionel Barrymore en Laraine Day

Dokter James 'Jimmy' Kildare, die onlangs zijn stage heeft voltooid bij het 'Blair General Hospital', wordt toegewezen aan de werkzaamheden van zijn mentor, dokter Leonard Gillespie. Kildare, die bezorgd is om de gezondheid van zijn vader, dokter Stephen Kildare, keert hij terug naar zijn ouderlijk huis in Parkersville. Hij wil zijn vader helpen met zijn hoge werkdruk in zijn praktijk, omdat enige lokale artsen naar elders zijn vertrokken. Kildare stelt vast, dat drie collega artsen bij het 'Blair General Hospital' onvoldoende te doen hebben en zij zouden een lokale kliniek in Parkersville kunnen opzetten. Maar enkele invloedrijke mannen in Parkersville hebben ernstige bezwaren tegen Kildare's plannen.