ad

Geregisseerd door: Shana Feste

Met onder meer: Pierce Brosnan en Susan Sarandon

Releasedatum: 17 januari 2009

Over The Greatest

De familie Brewer verliest hun zoon Bennett (Johnson) bij een auto-ongeluk. De familie heeft het erg moeilijk met het verlies. De moeder (Sarandon) raakt geobsedeerd en kan het niet verwerken. De vader (Brosnan) wordt het allemaal te veel en kan het niet onder ogen zien en de tweederangspositie van Bennett's broer komt ook aan het licht. Maar dan komt er nog een grote schok; Bennett's vriendin blijkt zijn kind te dragen...

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Norma

Norma

avatar van RoosG

RoosG

Geweldige, ontroerende film. Ik ben nooit een fan geweest van Saradon, ik deze film ook niet, maar dit is een van haar betere rollen. Johnson is leuk om naar te kijken, hij speelde geen grote rol, maar had wel de rode draad van de film. Zeker een must-see!

vier van de vijf sterren, eentje valt af door Saradon

gauke

Dit slechte, kitscherige, clichématige, oppervlakkige tranendal lijkt zo van de lopende band gelopen te zijn. De acteurs zagen er door de doffe dialogen die iedere emotie moeten benadrukken, duidelijk ook al geen brood in, al laten Brosnan en Sarandon soms hun subtilitiet zien.

avatar van Jacquestheone

Jacquestheone

Ben al jaren Fan van Susan Saradon en dat is de reden dat ik deze wilde zien. Een meer dan triest verhaal met een niet tegenvallend acteerwerk. Susan is en blijft een herrlijke verschijning ook al wordt ze ook wel wat jaartjes ouder. Ondanks dat er wel enige voorspelbare momenten in zitten, heb ik met volle aandacht genoten. Pierce Brosnan is niet zo mij favoriet, maar hier was het niet slecht.

Met een 3.5 denk ik de film goed te doen.

Sluit me bij RoosG aan, een must see film!

avatar van SandySem

SandySem

poeh.. echt moeite gekost om deze film uit te zitten.. ik vond een heleboel scenes heel ongeloofwaardig en irriteerde me ook heel erg aan de nutteloze delen die niets aan het verhaal toevoegen en eigenlijk te belachelijk voor woorden zijn.. het verhaal op zich had best mooi kunnen zijn, maar dat is niet gelukt. ik ben zelf best een emotioneel persoon, maar dit verhaal heeft mij geen brok in de keel bezorgd.. helaas... ik zou aanraden deze film echt over te slaan!

avatar van Decec

Decec

Een goede dramafilm...

Mooi verhaal...

Over haar/zijn verlies zoon...

Prima acteerwerk...

Bekende acteur Pierce Brosnan en actrice

Susan Sarandon...

Mooi HD kwaliteit...

Goed achtergrond muziek (Dolby)...

scorsese

Goed familiedrama waarin een gezin de zwangere vriendin van hun verongelukte zoon opneemt. Absoluut aan de sentimentele kant, maar dat is dan ook moeilijk te vermijden met een onderwerp als deze. Ook is het het hele verloop en het verwerkingsproces wat voorspelbaar. Maar de film heeft een fijne cast en genoeg mooie momenten om dit deels door de vingers te zien (zoals het veelzeggende en lang aangehouden shot in de begrafenisauto aan het begin van de film). Een nipte 3.5 sterren.

Enigzins vergelijkbaar met Moonlight Mile, ook met Susan Sarandon.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Op zich laat deze film heel goed zien hoe mensen op een verschillende manier met het rouwen om een geliefde omgaan. Ook laat het heel goed zien hoe de gezinsdynamiek helemaal op zijn kop kan komen te staan als men met zoiets wordt geconfronteerd.

Wat mij een beetje dwars zit bij deze film is dat ik niet iedereen even goed vond acteren. Ik was heel erg onder de indruk van Susan Sarandon. Door haar geef ik de film ook geen onvoldoende. Brosnan was bij vlagen ook heel goed. Maar het broertje en de zwangere vriendin vond ik niet zo heel erg goed. Bij de vriendin had ik niet het gevoel dat ze heel erg aan het rouwen was. Ze was het wel aan het vertellen maar ik voelde het niet bij haar. Het broertje vond ik ook matig. Het ene moment doet hij alsof het hem niets doet en aan het einde komt dan toch de aap uit de mouw. Maar ik zie bij hem in zijn houding en mimiek weinig veranderen in de overgang. Ook hij vertelde meer het verhaal dan dat hij het overbracht. En een film als deze moet het toch echt van het acteerwerk hebben.

Maar dan nog, als je alles bij elkaar optelt, is dit een hele sterke dramafilm. Het moment dat de andere chauffeur uit zijn coma komt is bijvoorbeeld ook een absoluut kippenvel moment. Deze film is nou echt geschikt om lekker even mee te janken.

BBarbie

Pakkend drama over de verwerking van het verlies van een dierbare. De verschillen in rouwverwerking worden duidelijk over het voetlicht gebracht.

Ik heb wel veel, maar niet alle films van Pierce Brosnan gezien, maar naar mijn smaak is dit zijn beste rol ooit (samen met die in Evelyn, 2002). Ook Susan Sarandon is goed op dreef, al leek het hier en daar een beetje op een herhaling van haar krengerige rol in Stepmom (1998).. Toch is het vooral Carey Mulligan, die schijnbaar moeiteloos alle scenes waarin zij voorkomt naar zich toe weet te trekken. Een hele sterke actrice, van wie wij volgens mij het beste nog niet gezien hebben.

avatar van laundromat

laundromat

Oef. Niet zulke goeie ratings...maar wel met redelijke cast. Dan doel ik niet op Brrrosnan, maar op mijn favoriete actrice: Carey Mulligan! Is film om haar nog enigszins te pruimen?

avatar van Piratje

Piratje

Een aangrijpend drama geweven rond het overlijden van zoon Bennett tijdens een autoongeval.

Bennetts vriendin is kort ervoor zwanger geworden en gaat in haar derde maand aankloppen bij Bennett ouders.

Het meisje wordt wel opgenomen maar de familie - vader, moeder en zoon - kunnen dit moeilijk verwerken.

Ieder tracht dit op zijn/haar manier.

De rollen worden prachtig vertolkt en zoals voorspelbaar eindigt de film opgewekt. Iets meer voor Mulligan met dat verlokkelijk kuiltje in haar wang. en iets minder voor de zoon-broer. Ook de muziek onderlijnt het dramatisch verloop van dit gebeuren dat maanden nodig heeft.

Ook al is het hele verhaal voorspelbaar en de inhoud gekend. Het omschrijft toch het individuele rouwproces dat voor ieder anders verloopt. Terwijl de toekomstige moeder hoopvol verlangt naar haar kind.

Als minpuntje misschien toch de goedgelovigheid van de familie over het echte vaderschap tijdens dit tienergebeuren van een totaal onbekend meisje met de overleden zoon.

Een drama dat voor mij, ook door de prachtige vertolking, een 4,0* scoort.

avatar van Ted Kerkjes

Ted Kerkjes

Wat een tegenvaller. Ze hadden veel meer met het verhaal kunnen doen, want ik vind het een zeer interessant concept. Echter krijgt het een smartlapkarakter met slechte dialogen en onnodige clichés.

Het acteerwerk vond ik wèl goed.

Erg jammer.