The Keeper (2009)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Keoni Waxman
met Steven Seagal, Kisha Sierra en Luce Rains

Roland Sallinger (Steven Seagal), een politieagent uit Los Angeles, is aan de dood ontsnapt, nadat zijn hebzuchtige partner geprobeerd heeft hem om te leggen. Nadat hij hersteld is, reist hij af naar New Mexico met de opdracht de bodyguard te worden van de dochter van een rijke zakenman. Wanneer zij ontvoerd wordt, is het zijn taak haar op te sporen en te redden.

avatar van filmamator
Voorspelbare 13 in een dozijn Seagal film. Verhaal stelt niet als te veel voor, maar de actie, waar het toch voornamelijk om draait, is nog wel vermakelijk.

Matig.

avatar van thunderball
Deze afgelopen zaterdag bekeken.
Vrij middelmatig werkje met Seagal, die de film ook medeproduceerde.
Grootste probleem is dat de weinige gevechtscene's zo rommelig en snel gemonteerd zijn, dat er geen touw aan vast te knopen is. Waarschijnlijk om te verhullen dat Seagal wel erg gezet en oud begint te worden en wellicht dus ook traag.
Verder veel obligate schietscene's.
Film teert louter op charisma van hoofdrolspeler en heeft verder niks bijzonders te bieden.
Een vijf, ofwel 2,5 ster.

avatar van aburex
Doorsnee Seagal-film. Vond hem wel beter dan sommige andere filmen van hem.

avatar van Noodless
david bohm schreef :
Toch wel geinig zo'n film van de heer Seagal. De strijd tegen onrecht en gemene criminelen gaat voort. Heb me aardig vermaakt. Enkele impressies.
Mooi om te zien hoe hij midden in een schietgevecht vooral bezig is om met de hand armen en benen te breken. Uiteraard is hij daarbij te snel voor zijn tegenstanders. De scene wanneer meneer in het ziekenhuis ligt, ik begrijp dan ook de commentaren niet dat ie geen schrammetje op zou hebben gelopen, is sterk. Nog half in coma ontvreemdt hij het pistool van zijn bezoeker, want ruikt onraad. Deze partner van onze held, een nicht of zoiets, acteert matig maar ze trekt wel steeds goed haar truitje strak.

Seagal is gewoon Seagal, of zoals ik op zijn website heb kunnen lezen:

[STEVEN SEAGAL || OFFICIAL WEBSITE - stevenseagal.com
Een bezoekje waard hoor.

Wat hadden we anders verwacht.......Dit is gewoon een typische Steven Seagal film waarin duidelijk te merken is dat de acteur ook ouder wordt. 5/10

avatar van Tommy De Vito
Vermakelijke film The Keeper. Genoeg actie (schietpartijen) en ook voldoende geknok in de film. Seagal laat weer zien waar die goed in is en de film kijkt lekker weg. 3*

Ik vond het een leuke film. En had een redelijk goed verhaal. Alleen de film was een beetje traag. Een beetje weinig actie gedeeltes. Maar toch een goeie film voor een vrijdag avond krijgt van mij 4,0 sterren

avatar van DragQueen
Toch een leuke wegkijker, die wat beter is door de aanwezigheid van Seagal. Het verhaal is verder aardig uitgewerkt, maar de actie en gevechten zijn wat rommelig en onoverzichtelijk in beeld gebracht. Voor Seagal liggen de hoogtijdagen alweer lang in het verschiet, en daar veranderd deze film ook niets meer aan. 2,5 Ster.

Het is alweer een tydje geleden dat ik weer een recensie deed. Toevallig kwam me dag te binnen by deze film van Seagal.
The Keeper is een typisch actiefilm in het straatje van Seagal. Ookal is het een standaard verhaal uit dozijnen de film vond ik zeer vermakelijk. Seagal laat hier ook weer zyn oude trucjes zien en hij is het nog niet kwijt. Hij wordt oud dat is ook te merken maar we moeten niet vergeten dat hij wel 7th dan meester in aikido is. Logisch dat hy zn tegenstanders makkelijk uit schakelt. Klaar punt uit.
De cast daarin tegen vond ik zeer goed. Beter wat Seagal soms krygt in ze andere films.
Als je op een vrijdag avondje naar simpele actiefilm met een oldschool actieheld erin wilt kijken ken je by deze beginnen

Echt spijtig voor de Segal fans , ik wil zeker niet sarcastisch shockeren maar zoals de meeste van deze soort films gaat het over pure macho neigingen die een normale mens te boven gaat !
Opgeblazen en volgesnoven Segal komt een restaurant of kroeg binnen waar een 15tal van zijn rivalen zitten , en klopt ze één voor één de verdoemenis in ... zoals élke voorafgaande film van Segal , en dan meestal in het bijzijn van waar hij moet over "beschermen" ! HAHA ! Maar ... ieder zijn goesting uiteraard ! Verder zijn dit soort films niet optimaal van kwaliteit , vb. 10 beelden per seconde zodat men de fouten niet ziet , en verder vecht Steven als een zjanet ! En waarom altijd dat pistool horizontaal houden ? Is dat ook een zjanetten uitdrukking ?

Waarom ik dan naar deze film heb gekeken ? Omdat er geen MOER op tv was !

avatar van missl
Actiefilmpje waarin niets gebeurd behalve vechten, het verhaal is ver te zoeken en Steven Seagal loopt als een ongeinteresseerde brommende man heen en weer.

avatar van Argyle
robin1877 schreef:

Je hebt een 0,5 ster neer gezet.

avatar van Argyle
Leuke actie film. De films van vroeger waar Seagal nog een staart had waren beter. Leuke Actie scenes. Alleen jammer dat alles te snel gefilmd is. Ook zie ik er wel een B-Film in. Is allemaal wat mager. Maar....Toch een goede film om naar te kijken. 3.5

avatar van Alexander1900
Het heeft heel lang geduurd voordat ik weer een oprechte 7 / 10 kan uitdelen bij een Seagal film. De laatste film waarbij ik het deed komt uit 2003 en deze komt uit 2009. Het lijkt weer de goede kant op te gaan.

Dick2008
Slechte film hoor die op niks trekt vol ongeloofwaardigheden en Seagal doet maar wat, een hoop geschiet maar het boeit van geen meter. 2.0

Dat ik vroeger niet zag wat een slechte acteur die Seagal was zeg.
Met zijn dikke kop.
Maar het kijkt lekker weg in de nachtdienst.
Ik moest best vaak lachen en soms is slecht leuk.
Daarom een onterechte 2*

avatar van Shadowed
Matig.

Deze film geeft eigenlijk toch wel het bewijs dat Seagal iets te oud is om dit soort rollen nog te spelen. Alles wat hij doet lijkt er nogal vermoeiend en moe uit te komen. Al zijn dialogen, maar ook zijn bewegingen die behoorlijk traag zijn geworden.

Niet iedereen zal het merken, maar onder de chaotische montage tijdens de actiescènes is voor mij duidelijk te zien dat de beste dagen van Seagal geteld zijn. Duidelijk moeite met de bewegingen, maar gelukkig doet hij niet veel meer dan schieten met af en toe wat bewegingen.

Vond het acteren overigens van Seagal helemaal niet zo dramatisch, al mompelt hij wel behoorlijk wat. Maar buitenom Seagal is het acteerwerk ook tamelijk houterig en saai, dus valt het niet erg op. Niets komt echt geloofwaardig of overtuigend op het scherm terecht.

De actie kan ik ook best kort over zijn, de actie zelf is best aardig gebracht, alleen te chaotisch in beeld gebracht. Moeilijk te volgen actie, terwijl de actie zelf best gaaf gedaan is, met veel knokken, schieten en moeilijke blikken. Het is dan ook eeuwig zonde dat ze Seagal moesten nemen, want met een simpelere actieheld had de montage minder chaotisch gehoeven en was de actie beter geweest.

Voor nu gewoon een matige film. Ik vind Seagal best een prima actieheld, maar hij moet wel weten wanneer het tijd is om op te stappen. Moet nog eens wat Seagal klassiekers zien ooit.

avatar van Bassie83
Matig tot redelijk, meer kan ik er niet van maken.
Ik had in het begin erg veel moeite om de film te begrijpen, veel momenten gaan helemaal nergens over of zijn totaal overbodig. Rare stukjes tussen de acties en het verhaal weer zo standaard en voorspelbaar met dit soort genre films. Pas na een half uur kwam het los.
Toch moet ik eerlijk zeggen dat je blijft kijken al is het puur voor de actie.

Conclusie: Typische Seagal film
Actie prima
Leuk voor een zondag avond.

avatar van TronMan
Simpel 'ontvoering' verhaaltje, over een vervelende irritante dochter..En Seagal laat weer zien wat hij allemaal kan. En datgene kon hij lang geleden wel overtuigend.