From Paris with Love (2010)

3,14 (2004)
2004 stemmen

Frankrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Pierre Morel
met John Travolta, Jonathan Rhys Meyers en Kasia Smutniak

James Reece, assistent van de Britse ambassadeur in Parijs heeft de ambitie te slagen bij de geheime dienst. Hij krijgt zijn kans wanneer hij de opdracht krijgt samen te werken met de Amerikaanse CIA-agent Charlie Wax om een terroristische aanslag in Parijs te voorkomen. Charlie Wax is echter een loose canon die de stad binnen de kortste keren op z'n kop zet en Reece als zijn chauffeur behandelt.

avatar van TomPSV
Gewoon een vermakelijke actiefilm met een leuke rol van Travolta. Lekker vlot, over the top en met weinig verhaal. Het is zeker geen film waar ik lang aan terug zal denken, maar het is zeker geschikt voor een goed avondje vermaak.

Daarom ook een voldoende. 3*

Tof.

Duidelijk uit de doos van Besson, hoewel hij zelf niet aan het roer staat. Dit soort werk ligt Morel in ieder geval wel stukken beter. Niet zo serieus als Taken, gewoon een lomp maar uiterst vermakelijk actiefilmpje.

De combinatie Rhys/Travolta werkt eigenlijk wel, hoewel Travolta iets té graag cool wil zijn en Rhys niet echt bad-ass overkomt wanneer het hoort. Toch hebben de twee er duidelijk zin in, en onderling verloopt het best vlotjes.

Paar toffe actiescenes, een wat duffe twist waar gelukkig niet teveel tijd in gaat steken (en die je al van ver ziet aankomen), een paar leuke grapjes (Rhys die overal die vaas rondsleurt) en wat lichte over the top elementen (zoals de bazooka). Echt groots is het allemaal niet, maar er valt genoeg te glimlachen en wanneer er geschoten wordt, is het ook meteen goed raak.

Perfect vermaak voor tussendoor, duurt ook nog eens niet overdreven lang en hoewel het allicht niet lang zal blijven hangen toch gewoon een film die doet wat het hoopt te doen: vermaken.

avatar van HCMovieFreak
Niet mijn favorite genre omdat aktie films zo vaak vreselijk voorspelbaar zijn maar dit is een
echt leuke verassende aktiefilm die gewoon lekker snel over het scherm raast en hillarische momenten bevat. Een duidelijk geval moet je gewoon zien hebben film!

avatar van dvdfreak123
Pff geen bijzondere film. Actiescenes zijn wel goed maar verhaal is niets speciaal ok om eens te zien maar spijt dat ik hem gekocht heb. Deze snel weer wegdoen. Kan nogtans perfect naar een no brain actiefilm kijken maar deze boeite mij toch niet echt. Niet superslecht maar zeker nie voor herhaling vatbaar.

avatar van MovieMind
Vermakelijk tussendoortje...
Geen hoogvlieger, maar leuk genoeg om eens te kijken.

Ben hem nu aan het kijken, en deze review aan het schrijven. Zegt genoeg he.
Film doet niet echt boeien

avatar van xxERWINxx
Zeer vermakelijke actiefilm, ik herkende John travolta helemaal niet met een kale kop en baard, maar samen met zijn maatje word het een leuk verhaal en er zitten genoeg actie scenes in!
De film had van mij wel 2 uur mogen duren en hadden ze er nog meer uit kunnen halen.

avatar van Robertdeniro
Veel geweld, maar de humor maakt het goed. Ik heb hem voor de 2e keer gekeken, blijft een leuke avondopvulling.

Confusie
Vond het een heerlijke film met weer eens een sublieme rol van Travolta. Zeer innemend en bij vlagen treffend humoristisch.

Clownesk maar uiterst professioneel. Hij gaat los maar hij is geen Alonzo Harris. Hij krijgt de zaakjes voor mekaar, hij doet wat moet worden gedaan.

Mensen zijn blij met hem en dat maakt deze film uiterst genietbaar.

avatar van Ruben24
Ik vond het een heerlijk vermakelijke film ! Ik geef hem dan ook 3'5 ster . Lekker over de top maar een goed tempo met het nodige humor

avatar van leatherhead
Ach ja, wat ik op voorhand verwachte, was tevens hetgeen wat ik kreeg: een hersenloos, doch amusant actievehikel. Even door de obligate romance heenbijten, en gaan met die banaan. De iets té ostentatief coole Travolta elimineert op z'n dooie gemak een trosje chinezen, waarna de toon acuut gezet is.

Film neemt zichzelf gelukkig ook niet al te serieus, doet Morel goed aan - kennelijk had-ie bijgeleerd na het infantiele 'Taken'. De 'acteurs' hadden er duidelijk zin aan, vooral Travolta mag zich lekker uitleven. Hij laat de bodycount dan ook lekker hoog oplopen tijdens de actiescénes. En passant nuttigt hij een jasmijntheetje; ach, 'why the hell not?' .

Hoogstaand is het verder uiteraard nergens, wél vermakelijk, met wat schalks geknipoog en amusante humor. De imposante hoeveelheid clichés en onvervalste platitudes neem je daardoor maar op de koop toe. Plezant vertier dus wel. 3,0*.

avatar van Kondoro0614
From Paris with Love

Van de week heb ik maar eens lopen rondsnuffelen op Netflix wat er allemaal op stond, ik wist namelijk dat ik voor 80% niet wist wat er op stond, heb me er niet echt heel erg in verdiept. Tot ik plots From Paris with Love er tussen zag staan en ik wou de film donders graag nog eens herzien. Ik pakte meteen mijn kans om zomaar te zeggen want deze toch wel vlotte actie film heeft mijn tijd wel gevuld, en ik wist er ook nog niet zo donders veel van. Zoals gezegd is dit een aardig vlotte film met goede actie scenes en een leuk verhaal wat, ook nog een mysterie mee brengt met zich rond het einde van de film.

De film brengt een verhaal en concept met zich mee wat vorige maand toch wel erg dichtbij kwam in Parijs, de terroristische aan slagen. From Paris with Love gaat erover dat ze terroristen willen tegen gaan en ook hier werd gebruik gemaakt van bomvesten. Daarbij gesproken met gave schiet en actie scenes kom je makkelijk door de film heen. Het acteer werk van kale John was zeker prima net zoals van de rest! Dus een prima actie film die je wel even mee neemt in zijn, niet al te lange afspeel tijd!

Briljante Travolta
Heerlijke actie film.
Genoeg geweld om boeiend te blijven.
Hoop nog steeds op een vervolg.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en het was een prima actiefilm. Niet echt veel verhaal, maar de actie was wel prima. De film zag er goed uit en de cast deed het ook prima. Geen topper, maar leuk actievertier.

Dick2008
Eigenlijk gekeken vanwege Travolta maar vond hem maar in een misplaatste rol. Hij heeft in al die jaren verschillende rollen gespeeld en uitgeprobeerd dat wel. Wel een goede rol van Jonathan Rhys Meyers. Het begint ook best aardig maar toen Travolta in de film kwam ging het snel achteruit. 2.0

avatar van BlueJudaskiss
Is me uiteindelijk erg meegevallen. Zat ik me in het begin te ergeren aan het richtingsloze van-dik-hout-zaagt-men-planken schietwerk, uiteindelijk kreeg ik er lol in, ik weet niet hoe dat kan. Ik denk dat de vaart er gewoon lekker in zat, ook tijdens de zeldzame momenten waar géén actie inzat, er was balans. Aan Travolta moest ik erg wennen, Rhys-Meyers vond ik vanaf begin af aan al leuk. Bizar, over the top en ongeloofwaardig, maar het pakte me uiteindelijk wel. Duurt ook niet te lang en bleef voor mij vermakelijk. The Asylum zou er goed aan doen dit een keer te kijken: pure pulp en ze wéten het, maar wel zeer strak in beeld gebracht.

avatar van Daan258
Gister weer is herzien en ook dit keer bleef het weer een lekker actie filmpje.
Verhaal wat simpeltjes maar door de vele en heerlijke actie scene's maakt de film echt een hoop goed.
Ook het acteerwerk best aardig, vooral Jonathan Rhys vind ik altijd een erg gave acteur maar ook John Travolta zet hier een toch best een geinige rol neer.

M'n stem van 3,5* blijft ook zeker staan.

avatar van xxERWINxx
Herbekeken, goede vermakelijke actiefilm! Leuk verhaal en redelijk spannend.

avatar van tbouwh
Uiterst vermakelijk in het eerste uur, als een arrogante Amerikaanse wapenfanaat (Travolta) en een brave borst met geheime dienst-aspiraties (Rhys-Meyers) door Parijs razen en Aziatische figuranten omleggen. Zeker van Travolta komt de nodige humor. Rechttoe, rechtaan, we kennen het, maar wat is het af en toe toch lekker. In het laatste halfuur geraakt de rek er een beetje uit. Een vermoeiende twist in Mr. & Mrs. Smith-sferen kondigde zich in de eerste tien minuten al aan, maar toch ziet Morel zich genoodzaakt het geheel te verpakken in een semi-schokkende ontknoping (inclusief sentimentele score). Dat Kasia Smutniak niet kan acteren werkt dan ook niet mee.

Desondanks is From Paris With Love over de volle linie uiterst vermakelijk. Pretentieloze actie, prima pacing, vlot gemonteerd. Film duurt ook niet te lang. Dacht wel veel goofs te zien, en enige originaliteit moet je vooraf niet verwachten. Redelijk amusement voor tussendoor dus.

avatar van Duke Nukem
Een erg vermakelijke actiefilm met John Travolta en Jonathan Rhys Meyers, twee acteurs die ik wel kan waarderen. Ik zag Jonathan voor het eerst in Match Point van Woody Allen, en vond hem erg goed: hij speelt zijn rollen steeds eerder ingetogen en ik vind hem een charmante persoon. De tegenstelling tussen zijn rol en die van Travolta is wat deze film zo leuk maakt! Ik heb deze film al meerdere keren gezien, en dat zegt toch wel iets!

avatar van Boneka
Vaak voorbij zien komen, maar nooit gezien en dat was maar goed ook. Wat is dit slecht zeg. Slecht geacteerd slechte dialogen slecht plot voorspelbaar volstrekt ongeloofwaardig. Dat Travolta hier voor heeft getekend. Iedereen wordt vakkundig uitgeschakeld. Hoe meer hoe beter. Als je alles hebt gehad komt ook nog de snelweg scène. Hoe diep kun je zinken met deze echte pulp! Kleine puntjes voor het beeld en geluid maar zelfs dat was slecht verzorgd.

Golden Raspberry prijs!

avatar van Cosa_Nostra
Leuke film....
verstand op 0, en kijken maar.....
Ook lekkere droge humor