Half Past Dead (2002)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Don Michael Paul
met Steven Seagal, Morris Chestnut en Ja Rule

De misdadiger Donny heeft een plan om in te breken in een streng bewaakte gevangenis. Hij wil hiermee bereiken dat een ter dood veroordeelde gevangene de lokatie van een grote buit prijsgeeft. Undercover FBI-agent Sascha moet dit zien te stoppen.

Ongelooflijk dat ik het volgehouden heb deze prent af te zien. Verschrikkelijk muziek door de vechtscenes door. Erg fanta allemaal, Seagal die stuntmannen inzet op het moment dat zijn been een halve meter omhoog gaat. Bagger. Komisch joch die JA Rule, maar acteren is toch een ander vak. Maar die muziek,onuitstaanbaar, mede daardoor een 1.

dominion
Leuke Seagal film.

Heb me hier prima mee vermaakt.
Genoeg actie en lekker over de top geacteerd.
En dat was gewoon wat ik hier van had verwacht.

Eigenlijk een rip-off van The Rock maar wel een erg leuke.
Best goed uitgewerkt eigenlijk en acteerwerk van Seagal was best aardig.
Gewoon goed amusement.

avatar van movierobert
dominion schreef:
Leuke Seagal film.

Heb me hier prima mee vermaakt.
Genoeg actie en lekker over de top geacteerd.
En dat was gewoon wat ik hier van had verwacht.

Eigenlijk een rip-off van The Rock maar wel een erg leuke.
Best goed uitgewerkt eigenlijk en acteerwerk van Seagal was best aardig.
Gewoon goed amusement.

Hier ben ik het nou echt helemaal mee eens! Niks aan toe te voegen

Als je al weet dat je films met Steven Seagal niks vind kijk ze dan ook niet, wat een commentaar zeg hierboven.

avatar van 606
movierobert schreef:

Precies zo is het.

avatar van Sjoerdow
movierobert schreef:

Als het je gerust stelt: niet alleen Seagal maakt deze film slecht. Ja rule draagt zijn steentje bij

avatar van erpunited
Ik vind het idee nog wel leuk alleen ik ben niet zo'n fan van steven seagal. Eigenlijk zijn zijn film altijd wel hetzelfde. En Ja Rule acteert ook niet echt geweldig. De film was redelijk te kijken maar niets aparts

avatar van FunkStarr
Een regelrechte flop kunnen we wel zeggen. Wat een bagger! Die muziek is verschrikkelijk de hele tijd.

avatar van MovieHolic
Wauw... Steven Seagal in een film is gegarandeerd een grote fail. Die kerel bakt er ook serieus niets van.

avatar van FunkStarr
Die tekst ook op de hoes; "The Good The Bad and The Deadly". Ze hadden er beter "The Hood The Fat and The Heavy op kunnen zetten.

De titel van de film is eigenlijk meer een verwijzing naar de carrière van Seagal dan naar het verhaal van de film.

avatar van Rujar
Hey Seagal is een held man!

avatar van lars-pixar
‘Steven Seagal bewijst meer dan niks’

Leuk vermakelijk verhaal die snel opstart en gewoon in een redelijk snel tempo door gaat.
De casting is erg goed en de acteurs zitten goed in hun rol ook zo wel Steven Seagal is niet teleurstellend zoals de films Attack Force en Out of Reach maar bij die films licht het ook aan het verhaal en ook aan het acteer werk van Steven Seagal en zo bewijst hij maar weer dat hij ook zo zijn goeie films heeft in deze slechte jaren van hem zelf. 3,0*

avatar van Dennissssss
Stuk beter dan deel 2, maar nog steeds niet veel. Sommige acteurs spelen matig en een aantal dialogen komen totaal ongeloofwaardig over.

Dennissssss schreef:
Stuk beter dan deel 2,

Uhm, deel 2? Heb ik iets gemist?

avatar van Dennissssss
Uhm, deel 2? Heb ik iets gemist?

Blijkbaar: Half past dead 2

avatar van FunkStarr
Ah zonder Seagal zie ik, vandaar dat ik hem niet kende. Toch bedankt voor de info Dennissssss

avatar van Spetie
Matige doch onderhoudende film met Steven Seagal, waarbij je hier voor het eerst ook duidelijk ziet dat hij echt te dik aan het worden is.

In de actiescènes richt hij zich meer op zijn wapens, en blijft hij veel meer aan de grond staan dan vroeger. Daarnaast zijn deze actiescènes niet heel sterk qua choreografie. Het acteerwerk is ook niet al te best en als je Seagal niet goed vind acteren, dan moet je voor de gein eens bij deze film naar het acteerwerk van Ja Rule kijken, want vergeleken daarbij, is dat van Seagal haast Oscarwaardig. Niet dat het acteerwerk hier uitmaakt, want de film is vanaf de eerste minuut al niet meer geloofwaardig. Dan maakt dat verder ook niet veel uit moet men gedacht hebben.

Toch moet ik zeggen dat het allemaal nog wel redelijk gemakkelijk wegkijkt. Het is een no nonsense filmpje met stoere brede mannen en stevige goede rapmuziek, (waarschijnlijk ook Ja Rule) en op de een of andere manier vermaakt het allemaal nog wel enigszins. Daarnaast heb ik ze ook nog wel veel slechter gezien van Seagal.

avatar van mikey
Ik begrijp niet hoe iemand dit een onderhoudende film kan noemen.. ik zat te kijken naar een 90m. lange videoclip van ene kurupt en knokploeg steven. met onduidelijke beelden, schreeuwerige rap/metal muziek, onduidelijke locaties en een heleboel onzin.

avatar van jeroentjuhhhhh
Seagal is hier nog goed bezig. Begint wat ronder te worden, maar staat z'n mannetje absoluut. Het schietwerk is echter niet zo best uitgevoerd en Ja Rule is van nature irritant. Seagal en z'n kleine negro hebben sowieso niet de chemie die ik ken van bijvoorbeeld The Glimmer Man (1996) of Exit Wounds (2001) . Er is nog wel plaats voor DMX in de soundtrack, maar echt veel voegt het niet toe. Voelt inderdaad aan als een lelijke videoclip, maar wel een erg vermakelijke. Gewoon middle of the road!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Seagal in een soort Under Siege 3 die zich laat inspireren door The Rock en Die Hard, maar als een slechte trein op een spoor zonder bestemming. Alles is nogal wat geforceerd en zelfs voor dit genre nogal inhoudsloos. Alles is een lelijke urban videoclip geworden met toevallig de kop van Seagal af en toe in beeld. Goed dat er nog wat actie is en de muziek zelf nog wel meevalt. Maar ik kan goed begrijpen dat dit de laatste bioscoop release van Seagal was voor lange tijd.

avatar van Donkerwoud
Vermakelijk slecht. Ze hebben zo'n beetje elk cliche uit het boekje erin weten te krijgen en dan ook nog eens met belabberde special effects en een plot dat kant noch wal raakt. Genieten dus, maar niet op de manier zoals de makers dat waarschijnlijk bedoeld hebben.

avatar van Left4Dead
Ja Rule is de hele film, zo slecht dat je amper de rest volgt. Dan die pokke muziek er nog eens naast.
Nee een tranendal dit.

Halve ster eraf en dan blijft er een volle ster over en daar moet men nog tevreden mee zijn ook.

avatar van Alexander1900
Ik heb vanouds genoten van Half Past Dead. Sowieso ben ik dol op gevangenisfilms en nu heb je ook nog Steven Seagal en veel actie die wat mij betreft goed is uitgevoerd. Toch wel een toppertje in het actie genre en ook van Steven Seagal. Een ondergewaardeerde film.

Cijfer: 7,5 / 10