Funny People (2009)

Komedie / Drama
146 minuten / 153 minuten (unrated version)

geregisseerd door Judd Apatow
met Adam Sandler, Seth Rogen en Leslie Mann

Funny People gaat over komediant George Simmons (Adam Sandler). Hij is succesvol, vrouwen houden van hem en mannen willen zoals hij zijn. Keerzijde is het feit dat Simmons een zelfingenomen, arrogante zak is die om niemand iets geeft. Hier lijkt verandering in te komen, als hij erachter komt dat hij niet meer zolang te leven heeft.

uh oh, Adam Sandler.... Om de een of andere reden vind ik hem maar irritant (misschien zijn gezicht of is het zijn onvermogen te acteren ;p) Ik laat fims waar hij de hoofdrol in speelt meestal links liggen.

Soms onterecht en ga daarom de film toch kijken. De humor, andere personages en het verhaal kunnen veel goed maken. Acteurs dragen de fim meestal maar een film kan ook een acteur dragen.

Vond de vorige film van de regisseur (Knocked up) brilliant...

but I keep my fingers crossed though.

avatar van mandy7
Ik ben een groot Judd Apatow fan, om maar een paar films die hij heeft geregiseerd, mede geschreven of geproduceerd te noemen, die ik geweldig vond:
40 year old virgin, knocked up, forgetting sarah marshall, superbad en pineapple express,
zelfs drilbit taylor en kicking and screaming kon ik nog wel waarderen...

Wil even zeggen voordat ik verder ga, dat Seth Rogen goed was, en deed wat ie moest doen.

en het verhaal was niet slecht, had alleen beter uitgevoerd kunnen/moeten worden

Maar...funny people viel tegen

Hij was zeker 3 kwartier te lang

Ik hou van grove grapjes over lullen, sex en andere dingen, en stevig taalgebruik vind ik ook heerlijk!! maar ze doen hier net alsof stand up comedy een aanéénschakeling is van grapjes over het formaat van je lul en zinnen met 6x het woord fuck er in.
Na 58 penis en ballen grapjes heb je ze gewoon echt wel allemaal gehoord!! en wel meer dan 1x ook

De kinderen van judd apatow zijn gewoon niet grappig!!

Maar het aller aller aller ergste was toch wel adam sandler
die man kan echt maar 1 ding.. en hij is er niet eens zo heel goed in
hij heeft een aantal films gemaakt die ik prima vond, waarschijnlijk vooral door het niet te langdradige verhaal er van en de supporting cast
maar in deze film is hij echt vreselijk
hij loopt rond met 2 verschillende gezichtsuitdrukkingen en wanneer hij een typetje doet met zijn stem is het ook steeds hetzelfde
Adam sandler was gewoon slecht. klaar.

Uit al Apatow's vriendjes, had ik liever Paul Rudd in die rol gezien

En voor degene die zijn rol vergeleek met die van jim carrey in Eternal Sunshine of the spotless Mind...WTF!!!!
Je moet beide films nog maar een keer kijken..bij voorkeur nuchter!!!
Die vergelijking is een onwaarschijnlijk harde belediging voor Jim Carrey en voor de film Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

Geinige film die zeker de eerste helft erg grappig is (ondanks Adam Sandler).

Helaas heeft Judd Apatow het wel "aangedurft" om veel schuine grappen te maken, maar niet om de laatste 40 minuten scherper aan te zetten en te kiezen voor een niet voorspelbaar einde. Zonde, want zonder het laffe laatste stuk was dit een super film geweest.

Desondanks zo hard gelachen de eerste 100 minuten dat de film toch drie sterren van me krijgt.

avatar van andrehoek
Een net wat te lange topper. Ben zelf absoluut geen fan van Sandler, maar de film is zo goed dat zelfs Sandler dit niet kan verkloten.
De lijst met bijrollen van mensen die zichzelf spelen is best lang en heeft absoluut meerwaarde in het geheel. Met name de scene van Eminem en Ray Romano is onbetaalbaar.

Funny people voor de helft gezien tijdens een sneak preview.
Een verschrikkelijke film.
Ziek word ik in alle Apatow films van alle verwijzingen en propaganda naar het Jood-zijn. Nagenoeg alle hoofdrolspelers zijn Joods. Dit is op zich niet erg, maar er wordt de laatse jaren steeds meer verwezen naar het Joodse geloof, bar mitswa's, besnijdenissen etc. etc. (dit gebeurt overigens in nagenoeg alle Hollywoodfilms )(ik zie per jaar ingeveer 170 bioscoopfilms). Ik zit als kijker niet te wachten op een Joodse geloofs- en afkomstovertuiging. Overigens ook niet op een christelijke of moslim oevertuiging in de bioscoop.Hier is sprake van propaganda en discriminatie van niet-Joodse acteurs. Je zal maar voor veel geld staan ingeschreven bij een castingbureau en omdat je geen Jood bent (maar wel talentvol) nooit een rol krijgen.
Ook in deze film zijn heel veel figuranten van Joodse afkomst.
Iedere bioscoopbezoeker zou eens op moeten letten op de vele Joodse acteurs en verwijzingen.
Hollywood gebruikt de film als Joods propaganda middel.
De vele holocaustfilms van de laatse jaren zijn vooral uitgekomen
om de slachttofferrol te benadrukken. We weten allemaal wat er de laatse tientallen jaren gebeurt in de Palestijnse gebieden.
Het imago moet opgekrikt worden middels o.m. film.
Overigens heeft mijn vrouw een gedeeltelijk Joods voorgeslacht en is haar vader erkend nabestaande van de holocaust (anders klinkt
het bekende anti-semmitische riedeltje als je eens kritiek hebt op bovenbeschreven misstanden).
Jaap ten Kortenaar

Het is me eerlijk gezegd nooit zo opgevallen. Wat was de nadrukkelijke Joodse link in Knocked Up?

kos schreef:

Niks joh, die gast overdrijft gewoon.

j.ten.kortenaar schreef:
Funny people voor de helft gezien tijdens een sneak preview.
Een verschrikkelijke film.

**gezeur over joden in film**

Jaap ten Kortenaar

Heb je ook nog wat over de inhoud te vertellen?

avatar van Mon
Mon
mandy7 schreef:

Je moet beide films nog maar een keer kijken..bij voorkeur nuchter!!!

Sowieso eens met alles wat je zegt, maar met vooral dit laatste ben ik het HELEMAAL eens.

Om dan toch nog even m'n eigen mening te geven. Film had makkelijk in anderhalf uur gepast. En zelfs dan was het geen sterk staaltje geworden. Ik zat tegen het einde aan te wachten op het moment dat Sandler dan toch het loodje zou leggen, maar dat gebeurde niet. En ik zeg: jammer.

Sandler overtuigde op geen enkel moment. Ik geef toe, ik heb om sommige stukjes best moeten lachen, maar verder was de film weinig genietbaar. Vraag me nog steeds af waarom ik tot het einde ben blijven zitten. Hopende op die wending...Ik heb niet voor niets de laatste paar jaren Sandler overgeslagen en ik snap na deze film ook weer waarom.

Seth Rogen was prima. Niks meer, niks minder. Maar de hoeveelheid dick humor die erin zat kwam me op een gegeven moment echt de strot uit.

Kortom: fikse tegenvaller.

Offtopic verwijderd.

avatar van JacoBaco
Dit lijkt me nu echt geen hol aan. Een komedie drama langer dan 2 uur in combinatie met Adam Sandler, nee dank je. Een sukkel die van schreeuwen zijn handelsmerk maakt. Nou, dan ben je echt de uber sukkel.

avatar van Zandkuiken
Heb er ook geen geweldig goed oog in maar hoop toch dat Apatow er iets weet van te maken.

avatar van JacoBaco
Knocked Up duurt ook te lang, maar die vind ik dan wel goed. Veel beter dan die 40 year old virgin in elk geval.

avatar van jeroen65
Ook al duurde de film wel erg lang, hij was zeer grappig. Ik ging naar de Sneak Preview en toen deze film begon wist ik niet wat ik moest verwachten, maar het was echt een heel grappige film. Adam Sandler vind ik meestal een irritante acteur, maar in deze film deed hij het prima naar mijn mening. Al vond ik Seth Rogen en Jonah Hill wel beter (en een stuk grappiger). Maar acteerprestaties waren echt zeer goed.

Je moet wel van deze humor houden denk ik. De zaal zat namelijk vrij vol, en de helft vond de film helemaal geweldig en lach vaak dubbel van het lachen. Terwijl de andere helft vroegtijdig de zaal verliet. Ik vond de humor in ieder geval zeer amusant!

De mix van komedie en drama vond ik ook wel prima. Heel even vond ik de film ietwat langdradig worden, maar daarna heb ik me weer kapot gelachen. Met The Hangover echt 1 van de leukste komedies van afgelopen jaren.

avatar van Boogeyman
Alhoewel ik de film niet echt geweldig vond, vond de acteer prestaties van adam zoals verwacht goed.
Het begin is een beetje vaag maar als je eenmal op weg bent is het uitzich zo slecht nog niet.
Alleen een beetje jammer dat ik op de vereerde trein gestapt ben.

sinds reign over me

Reign over Me (2007)

weten we dat adam sandler ook echt kan acteren, maar meestal kiest hij voor dit soort films en rollen, en zijn ze toch altijd zeker wel de moeite waard van het kijken

AHWA
Dat wisten we al sinds Punch-Drunk Love.

avatar van amanda22
Vorige week in de Sneak Preview gezien.
Leuke en fijne film om naar te kijken...
Adam Sandler is leuk en grappig en Seth Rogen ook...
Er had zeker wel 3 kwartier uit de film gehaald kunnen worden om hem net niet langdradig te maken...
Wel een mooi verhaal

avatar van Low Budget
Mon schreef:

Kortom: fikse tegenvaller.

Dit is precies hoe ik over de film denk.
Ik hoef hier niks aan toe te voegen.

avatar van Mavoe
Ik heb nu al 3 films gezien met Seth Rogen, en ik heb me in al die 3 films vreselijk aan hem gerergert. Deze sla ik over.

mandy7 schreef:

Oh , dat vind ik jammer om te horen. Ik houd namelijk helemaal niet van dat soort grappen. Ok, af en toe vind ik dan wel niet zo erg, maar als het is zoals je beschrijft dan is het waarschijnlijk geen film voor mij.

avatar van Ninto
Mavoe schreef:

Seth Rogen is juist één van de geniaalste komedie acteurs van het moment. Ik kan niet wachten tot ik deze film kan kijken.

TimD
Mon schreef:

En ik zeg: Spoiler!

AHWA
Vind ik niet. Komt duidelijk in de trailer naar voren dat hij genezen verklaard wordt.

TimD
Niet iedereen kijkt trailers.

Dat klopt. Toch maar even spoilertags geplaatst.

Mr_White
Bizar lege film. Het plot zelf over een beroemde comedian die te horen krijgt dat hij sterft, wordt amper uitgewerkt. Hij krijgt te horen dat hij ziek is, hij doet wat shows, doet wat dagelijkse dingen, praat met wat mensen en krijgt te horen dat hij niet meer ziek is. Er is geen enkele opbouw van de situatie, het is er gewoon en er wordt niks mee gedaan. Dit blijkt al wel op de armzalige manier waarop George het zijn familie mededeelt (nog geen twee minuten totaal).

In het laatste uur ontspoort de film ook nog eens compleet. Er gebeurt dan wel eindelijk wat en dat maakt het allemaal nog een beetje te hebben maar wederom hebben de gebeurtenissen niet de impact die je zou mogen verwachten (George heeft seks met zijn inmiddels getrouwde ex, waarna haar man ook nog eens toegeeft vreemd te zijn gegaan. En wat verandert het? Helemaal niks!).

Er zitten nog wel leuke grappen in maar Apatow faalt hier verder in bijna elk opzicht om een interessante film te maken.

avatar van booyo
Jammer van het halfuur dat zich afspeelt in het huis van de ex van George, dat stuk kon me echt totaal niet pakken.. De rest van de film vond ik wel echt grappig! Ondanks dat er ongehoord veel grappen over piemels en ballen gaan is de humor van hoge plank.

3*, was zeker hoger geweest als eerder genoemd minpunt er uit gelaten was.

avatar van schram101
Funny people

People? Yes!
Funny? No..

Wist ik bij voorbaat maar de speelduur van deze film, dan was ik er niet eens aan begonnen. Zonder enige weet van de film, trailers e.d. naar de bios gegaan. En vrij bedrogen uitgekomen. Zonde, want met deze cast had ik toch echt beter verwacht.

Adam Sandler, Seth Rogen, en die dikke van Superbad. Veel meer dan pies en poep grappen mogen we ook eigenlijk niet verwachten, maar zo veel- en slecht als hier is toch echt dramatisch. Ook komt het drama van Sandler totaal niet realistisch over.
De rol van Eric Bana was daarentegen wel Funny! Zijn accent is erg komisch en het is verschrikkelijk zonde dat hij alleen de laatste 25 min van de film een rol heeft.

Als tip voor degene die de film nog gaan bekijken: Kijk geen trailer! Ik keek zelf naderhand de trailer en de grappen die nog komisch waren in 136 min film worden daarin verklapt.

avatar van tommykonijn
Funny People.

Tja, hier keek ik al lang naar uit. Adam Sandler zie ik vaak erg leuk spelen, en heeft mij al meerdere malen bewezen een goede acteur te zijn zoals in Punch-Drunk Love maar ook het meesterlijke Reign Over Me vond ik meer dan geniaal. Zo hoorden ik van velen dat dit Sandler's beste werk zou zijn, anderen wat negatiever, in ieder geval.. Ik heb hem bekeken.

Sandler deed zijn rol goed, maar wist zich niet echt te overtreffen. Seth Rogen zat ook wel leuk in zijn rol, en de cast was dus opzicht niet zo'n probleem. Het taalgebruik : het deed me eerlijk gezegd niet veel, het vele ''gefuck'' werkte nog eerder op mijn zenuwen dan dat ik het leuk vond. Desondanks toch wel een paar keer flink moeten lachen. Wat me wél opviel was dat er een paar dingen werden weggelaten die in de trailer zaten, wat eigenlijk best wel vervelend was.

Het eerste gedeelte van de film is eigenlijk niet echt heel leuk, er gebeurt niet heel veel grappigs en het hangt allemaal maar aan een zeiden draadje. Dan komt er echter een stuk dat erg leuk is : meer lachen, Sandler die weer in aanraking komt met zijn ex en de kinderen leert kennen. Maar dan, komt de man van de ex thuis en dan zakt de film een beetje inelkaar. Zo vind ik het eigenlijk wel belachelijk, dat de man bekende vreemd te zijn gegaan en een paar enkelen seconden weer arm in arm hangt met zijn ''vrouw'' (wiens daarbij zelf ook nog eens is vreemdgegaan) Het einde is hartstikke cliché en kon wel een stuk beter.

Nou, begin ik wel erg negatief te klinken. Tenslotte is mijn cijfer toch nog wel hartstikke aardig. Er zaten toch een flink aantal leuke scenes in, de cast was dik in orde (behalve Jonah Hill, helaas ik vind hem niet grappig), de muziek was ook wel leuk, het verhaal is opzicht nog best wel orgineel alleen jammer is de uitwerking een beetje. Het was een lange zit in de bioscoop, wel een leuke en opzicht zeker vermakelijke, maar het kon nog wel wat beter. Ik verwacht dat Sandler's volgende film leuker wordt, maar deze was eigenlijk absoluut niet verkeerd.