Funny People (2009)

Komedie / Drama
146 minuten / 153 minuten (unrated version)

geregisseerd door Judd Apatow
met Adam Sandler, Seth Rogen en Leslie Mann

Funny People gaat over komediant George Simmons (Adam Sandler). Hij is succesvol, vrouwen houden van hem en mannen willen zoals hij zijn. Keerzijde is het feit dat Simmons een zelfingenomen, arrogante zak is die om niemand iets geeft. Hier lijkt verandering in te komen, als hij erachter komt dat hij niet meer zolang te leven heeft.

avatar van 1976Ben
Zojuist herzien en hoewel de 2de helft inderdaad net wat te lang duurt, toch nog een halje d'rbij. Ik ken nauwelijks films waarin zo goed op een natuurlijke manier geacteerd word. Verder zijn de karakter ontzettend menselijk neergezet. Een onconventioneel meesterwerk met humor die ook nog eens echt om te lachen is .

avatar van nightbreed
2,80?

Film die gewoon veel te lang duurde. Ik dacht dat toen Adam Sandler het goede nieuws kreeg te horen dat hij bleef leven de film bijna teneinde zou zijn maar de film duurde daarna nog ongeveer een uurtje ! Dat was voor mij veel te veel en heb daarna ook maar iets anders gekeken. Echt geweldig vond ik de film overigens niet en het was meer een drama dan een humor film. Ook vond ik Adam Sandler totaal niet grappig en speelde hij erg serieus (iets wat hij niet kan). Seth Rogen zorgde nog voor de meeste humor maar echt geweldig was hij ook niet. Het laatste uur zal ik zeker nog wel eens zien want ze zenden hem sinds gisteren uit op Film 1 maar voorlopig geef ik hem maar 2 punten.

avatar van Rosicky
Film die zeker een half uur te lang duurt en aan elkaar hangt van sexgrappen die zelden tot nooit grappig zijn. De film probeert een dramatische draai aan het verhaal mee te geven, maar om nou te zeggen dat Sandler dat weet over te dragen... Aardige poging, maar tamelijk mislukt. De bijrol van Jonah Hill is nog haast het leukst aan deze film.

avatar van Boogeyman
"I always thought that Jewish people didn't like to be on a list" Die was wel grappig toch?

avatar van AC1
AC1
Rosicky schreef:

Sandler vertolkt een oppervlakkige, gevoelloze, afgestompte stand-up comedian die niets meer weet over te dragen.

avatar van Rosicky
Boogeyman schreef:

Er zaten ook wel wat leuke opmerkingen in 'Funny People', maar veel te weinig om 140 minuten mee te vullen.

avatar van Fran
De intentie van de film vind ik heel apart. Een behoorlijk dramatisch onderwerp in een humorfilm. Ik ben niet altijd onder de indruk van Adam Sandler maar ik weet dat hij wèl goed kan acteren. Dat vind ik niet in iedere film maar ook bijvoorbeeld in Punch Drunk Love vond ik hem heel sterk. In deze film laat hij ook weer zien dat hij echt wel kan acteren.

Ook vond ik het leuk om Seth Rogen een keer niet een typetje neer te zetten maar ook hij heeft laten zien dat hij toch echt wel kan acteren. Ik vond hem wel aandoenelijk in deze film als gevoelige jongen die zijn eigen weg nog niet had gevonden en eigenlijk als een hondje achter zijn grote voorbeeld aan liep. Tot bijna op het einde natuurlijk. Gelukkig kwam het uiteindelijk wel goed.

Er zaten leuke grappen in deze film. Omdat ze meer werden gemaakt als comedy acteurs onder elkaar in plaats van verweven in een of ander verhaal kwam het helemaal niet geforceerd over.

Op 2/3e van de film wordt het wat langdradig. Ik denk dat ze wat te lang in het huis van die exvriendin van George bleven hangen. Dat gedeelte van het verhaal hadden ze naar mijn idee wat moeten inkorten. Maar verder vind ik de film wel goed gelukt.

avatar van VierkanteOogjes
Had deze 40 minuten korter geduurd, dan had ie een voldoende gekregen. Film wordt echt ondersteund door Seth Rogen.

avatar van braft
Ik heb wel paar keer goed gelachen maar het verhaal vond ik iets te slecht en zoals velen al vermeld hebben duurde de film te lang. Sommige grappen waren totaal niet om te lachen maar andere vond ik behoorlijk goed.

avatar van Aapje81
Onevenwichtige film die op alle fronten net niet overtuigt. Sandler doet het heel behoorlijk maar Rogan vind ik toch wel erg overschat. Hij herhaald zichzelf voortdurend en is nooit echt interessant of grappig. Verder was de film inderdaad veel te lang en het scenario niet scherp genoeg. Enige noemenswaardige is nog de leuke bijrol van Eric Bana.

Redelijk

avatar van Karl van H.
Toch wel knap dat een film die op geen enkel front overtuigt toch nog een voldoende weet te scoren bij jou

avatar van marcelvkan
Interresante film ... Niet heel hoogstaand, maar toch wel boeiend..

Vond de film wel aan de lange kant..

2 stars

avatar van bob de niro
Ik vind dat deze film wel erg laag gewaardeerd wordt op MM!Ik vind Sandler hier best goed spelen alhoewel ik niet de grootste fan ben.Film duurde misschien iets te lang maar van mij krijgt ie gewoon 3,5*

avatar van Bonov
Een wat serieuzere film en rol van Adam Sandler die hij qua acteerwerk goed invult. Er kan
wel genoeg gelachen worden want de grappen die toch wel regelmatig voorbij komen zijn vrij sterk en overstijgen zeker het niveau van de meeste films van Sandler.

Seth Rogen blaakt vooralsnog nou niet meteen van het acteertalent maar dit toch wat onzeker klungelig typ zet ie wel goed neer en past ook goed in de film. De film is inderdaad wat aan de lange kant en bepaalde stukjes moet je een beetje doorheen maar de film is goed genoeg om dat te compenseren.

Conclusie: iets wat te laag gewaardeerd want deze film moet toch wel een 7 tot 7.5 krijgen op IMDB vind ik.

avatar van willemse81
Wat... een... on-ge-lo-fe-lijk... trage... film... is... dit!! Hoe meer tijd er voorbij ging, hoe moeilijker het werd om ernaar te blijven kijken! Een lang uitgewerkt verhaal kan nog best goed zijn, maar dit sloeg wat mij betreft helemaal nergens op. Het verhaal had, zonder ook maar één belangrijk moment te hoeven missen, zeker in een uur minder verteld kunnen worden. Dit is ook absoluut in de verste verte geen komedie, maar puur en alleen een drama. Letterlijk en figuurlijk.

Had de film 1,5 uur geduurd dan zou ik hem 2,5* hebben gegeven voor de, bij vlagen, grappige Seth Rogen. De speelduur kost hem echter een volle punt, oftewel eindscore 1,5*.

avatar van Fuentes
Er zitten best leuke grapjes in de film. Adam Sandler wordt alleen stomvervelend na pakweg anderhalf uur. Hij zet steeds hetzelfde gezicht op, gedraagt zich de hele film door op dezelfde manier. Seth Rogen speelt overtuigend een sympathieke nice guy.

avatar van dave
Het voordeel van de twijfel.

Ik ga akkoord met het tragikomische aspect van deze Apatow. Sandler is bij momenten vrij vervelend, maar komt wel overtuigend over als labiele komiek, waar het uiteindelijk om draait. Lakei Rogen speelt als vanouds. Erg soepele acteur die samen met Hill en Schwartzman (die laatste maakt veel kans om één van mijn lievelingsacteurs te worden) de drie perfecte huisgenoten vormt. Enfin, een lach en een traan dus. Vrij onderschatte film.

3,50 (3,25)

avatar van gijsvogel
Prima

Wellicht een beetje lang, maar niet vervelend
Prima geacteerd al vind ik Sandler toch meer de man voor de gewone comedy.
En dan niet de comedy films als degenen die in de film worden vertoond.

Einde is een beetje 'awkward'

avatar van Spurs12345
Slechte film. Vind Adam Sandler ook niet grappig. Gebeurde helemaal niets in deze film.
Heb de film ook niet af gekeken.

0,5 punt omdat ik geen 0 geef.
en 0,5 punt omdat Adam Sandler in Happy Gilmore fantastisch speelde !

avatar van Cinemaniak
Spurs12345 schreef:
Slechte film. Vind Adam Sandler ook niet grappig. ....
0,5 punt omdat ik geen 0 geef.
en 0,5 punt omdat Adam Sandler in Happy Gilmore fantastisch speelde !

Helemaal gelijk* .... Sandler had hier de zelfde rol moeten neerzetten als in........ 'Happy Gilmore'

*not

avatar van Spurs12345
Cinemaniak schreef:

*not

Dan heb je mij verkeerd begrepen. Zeg ook niet dat hij hetzelfde moet spelen als in Happy Gilmore. Zeg alleen dat hij het personage in die film naar mijn mening veel beter speelde. Hierdoor had hij pluspunten....
Maar ieder zijn eigen mening....

Ongetwijfeld de meest depressieve film van Judd Apatow tot nu toe. Drama voert zeker de boventoon hier, alhoewel er ook zeker wat te lachen valt (zoals de scene met de dokter met het accent). En ook het idee waarbij Adam Sandler min of meer zichzelf speelt is goed uitgewerkt. Maar de film gaat gewoon veel te lang door, en ook het einde valt een beetje tegen.

avatar van DiKKe_OsCaR
Ik verwachte een hele slechte film, maar dat viel alleszins mee. Eigenlijk best vermakelijk. De stand-up comedy was soms ook best leuk. Op Adam Sandler na (maar dat is bijna altijd zo, op een enkele film na).

avatar van canciser
Wat een lage notering hier, daardoor had ik deze film bijna laten liggen. Ik vond de film erg origineel en goed geschoten. In het eerste deel van de film kreeg je echt het idee dat je naar stand-up comedy zat te kijken. Dit was ook zeker het beste deel van de film, het tweede deel was niet goed en inderdaad te lang. Het was nog vol te houden omdat het eigenlijk helemaal niet zo clichématig uitgewerkt was. Het einde was matig en een kleine teleurstelling. Toch zou ik deze film echt aanraden, hij is lekker toegankelijk, origineel en werkte goed op mijn lachspieren. 3,5*

avatar van 1976Ben
Een film die van mij eeuwig door mag gaan. Gewelidigë (deels) geïmproviseerde dialogen en een fantastische cast. De lage waardering ligt voor een groot deel aan het verwachtingspatroon. Dit is gewoon geen lachen, gieren, brullen film, maar een zeer persoonlijk verhaal van regisseur Apatow.

Afgelopen week dan eindelijk nog het laatste uurtje van de film gezien. Echt geweldig was het laatste uurtje ook niet (zat wel iets meer humor in) en op een gegeven moment besloot de regisseur dan ook maar om met de film te stoppen want het einde was eigenlijk abrupt waardoor de film eigenlijk ook geen einde heeft. Ondanks dat verhoog ik de film met een halfje vanwege Leslie Mann.

Boring veels te langdradig

confucius repeat
Confucius vult decipi, ergo decipiator
(Confucius wil bedrogen worden, laten we hem dan bedriegen)
Ga weg. Verdwijn. Van onder mijn ogen uit idioot. Met deze pulp zul je nooit al lachend sterven.

avatar van Franza
ik durf maar 1 ding te zeggen

WAT EEN KUTFILM!
Plus ik vond het echt slechte humor...