Arrival (2016)
Genre: Sciencefiction / Drama
Speelduur: 116 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Denis Villeneuve
Met onder meer: Amy Adams, Jeremy Renner en Forest Whitaker
IMDb beoordeling: 7,9 (765.226)
Gesproken taal: Mandarijn, Engels en Russisch
Releasedatum: 10 november 2016
On Demand:
- Vanaf 31 maart op Netflix
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via Amazon Prime
- Bekijk via meJane
- Bekijk via iTunes
- Bekijk via CANAL+
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
Plot Arrival
"Why are they here?"
Nadat buitenaardse wezens op de aarde landen, wordt een taalkundige gerekruteerd door de Amerikaanse overheid om de bedoelingen van de wezens te ontcijferen. Terwijl ze de taal van de wezens begint te begrijpen, komen er bij haar telkens beelden naar boven uit haar eigen leven. Deze blijken de sleutel tot het ontraadselen van een groter mysterie rondom het buitenaards bezoek.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,9 / 765226)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Stories of Your Life and Others (BoekMeter)
- Arrival (MusicMeter)
- Vanaf 31 maart op Netflix
- iTunes: € 3,99 / huur € 3,99
- Pathé Thuis: vanaf € 7,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op meJane
- Kijk op Canal Digitaal
Social Media
Acteurs en actrices
Dr. Louise Banks
Ian Donnelly
Colonel G. T. Weber
Agent Halpern
General Shang
Captain Marks
Hannah (12 yrs. old)
Hannah (8 yrs. old)
Hannah (6 yrs. old)
Hannah (4 yrs. old)
Reviews & comments
Ziegler
-
- 539 berichten
- 261 stemmen
Het plot ontvouwt zich inderdaad erg snel. Dat gesprek met de Chinese leider? Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat daar nu plaatst heeft gevonden.
Ajax&Filmfreak
-
- 3161 berichten
- 3504 stemmen
De aliens lieten het hoofdpersonage de toekomst zien in haar droom.
Waaronder persoonlijke info en het telefoonnr. Van de chinese leider.
Met deze persoonlijke info, die niemand anders kon weten (sterfbed van zijn vrouw) heeft ze hem in het telefoongesprek overtuigd dat er samengewerkt moest worden.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Dat gesprek met de Chinese leider? Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat daar nu plaatst heeft gevonden.
Doordat zij hem de laatste woorden van zijn overleden/te overlijden (is tijdsloos) vrouw wist te vertellen kon ze hem ervan overtuigen dat tijd circulair is en zag hij het belang ervan in de aliens niet uit de lucht te nuken, heel kort door de bocht.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Arrival van Denis Villeneuve is gebaseerd op het korte Sciencefiction-verhaal Story of Your Life van Ted Chiang. Op een dag verschijnen er mysterieuze ovale stenen op aarde, schepen van ruimtewezens. Louise Banks is een taalexpert en word door het Amerikaanse leger opgeroepen om te proberen om met de Aliens te communiceren. Terwijl ze de taal van de Aliens probeert te begrijpen krijgt ze steeds meer visioenen uit haar eigen leven. Ondertussen ontstaat er een internationaal conflict over de manier waarop met de aliens om moet worden gegaan…
Waar ik mezelf aan stoorde was dat de Aliens toevallig ook een schrift en een taal hebben (dat hoeft namelijk helemaal niet, kijk maar naar de ontelbare soorten die er op de aarde leven zonder geschreven taal) en het ontcijferen van die taal en het communiceren met de aliens wel heel erg makkelijk en snel gaat uiteindelijk. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben al blij dat de film niet voor Roswell-aliens heeft gekozen die met klak-geluiden communiceren en hoe in Close Encounters of the Third Kind door middel van muziek wordt gecommuniceerd was ook al niet heel erg aannemelijk. Bovendien hebben Villeneuve en Eric Heisserer wel daadwerkelijk een kloppende Alien-taal bedacht met zo’n 100 symbolen. Het conflict tussen China en de wereld landen was ook een beetje onderbelicht gebleven, waarom was de generaal ineens helemaal van gedachte verandert na het horen van de laatste woorden van zijn vrouw uit de mond van een Amerikaanse taalkundige?
Arrival heeft erg mooie cinematografie met veel subtiele camerabewegingen en een prettig donker kleurgebruik. Al waren de gekozen shots wel vrij stereotype voor ‘independent sciencefiction’-films. Liefhebbers van bijvoorbeeld Christoper Nolan (zoals ik zelf) zullen het ongetwijfeld kunnen waarderen. De muziek van Jóhann Jóhannsson was erg sterk en hielp vooral het plot rond Louise en haar visioenen.
Als ik Arrival met twee films zou moeten vergelijken zou ik zeggen dat het een soort mix is van Close Encounters of the Third Kind en Interstellar. Vooral de combinatie van sterke cinematografie, sciencefiction en drama rond verloren kinderen deed me aan Interstellar denken.
Al met al vond ik Arrival een goede Sciencefictionfilm. Het had zeker beter gekund, maar het is wel een vermakelijke film en als je eenmaal accepteert hoe het vertalen gaat is het ook een goed verhaal. Cinematografisch sterk en verder ook vermakelijk. Wordt steeds nieuwsgieriger naar Villeneuve’s Blade Runner-film.
Lavrot
-
- 659 berichten
- 0 stemmen
Waar ik mezelf aan stoorde was dat de Aliens toevallig ook een schrift en een taal hebben (dat hoeft namelijk helemaal niet, kijk maar naar de ontelbare soorten die er op de aarde leven zonder geschreven taal) en het ontcijferen van die taal en het communiceren met de aliens wel heel erg makkelijk en snel gaat uiteindelijk. ...
Op z'n minst opmerkelijk dat jij je stoorde aan de essentie van deze film: communicatie. Verder staat jouw mening nogal haaks op een wat meer gehoorde kritiek dat Villeneuve te veel tijd neemt om een probleem aan te kaarten waar bijna geen enkel sci-fi verhaal voldoende aandacht aan besteedt.
In hoeverre de taal van die bezoekers anders is tussen soortgenoten enerzijds en tussen mens en bezoeker anderzijds weten we niet.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Op z'n minst opmerkelijk dat jij je stoorde aan de essentie van deze film: communicatie. Verder staat jouw mening nogal haaks op een wat meer gehoorde kritiek dat Villeneuve te veel tijd neemt om een probleem aan te kaarten waar bijna geen enkel sci-fi verhaal voldoende aandacht aan besteedt.
Ik stoor me eraan omdat het nogal toevallig is dat een buitenaards ras ook een schrift heeft.
Ik bedoel niet zozeer de tijd die eraan besteed word, maar de film maakt ineens een nogal grote sprong. De Aliens verstaan hen blijkbaar probleemloos en ze kennen allerlei (niet bepaald voor de hand liggende) woorden. Zoiets neemt normaal veel tijd in beslag, veel meer dan dat de onderzoekers er in de film aan besteden.
Lavrot
-
- 659 berichten
- 0 stemmen
Ik stoor me eraan omdat het nogal toevallig is dat een buitenaards ras ook een schrift heeft.
Ik bedoel niet zozeer de tijd die eraan besteed word, maar de film maakt ineens een nogal grote sprong. De Aliens verstaan hen blijkbaar probleemloos en ze kennen allerlei (niet bepaald voor de hand liggende) woorden. Zoiets neemt normaal veel tijd in beslag, veel meer dan dat de onderzoekers er in de film aan besteden.
Mijn laatste opmerking sloeg voornamelijk op jouw conclusie dat die bezoekers een "schrift" zouden hebben. Hoe kan jij weten dat deze visualisatie van een gedachtenoverdracht niet hun enige manier is om met elkaar en met de mens te communiceren?
Boven alles is de toekomst kennen bij uitstek de methode om de ander te begrijpen.
ambrosini
-
- 496 berichten
- 525 stemmen
Mooi film,
Het is een film waarbij je veel geduld moet hebben en zeker geen independence day achtige film moet verwachten.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
De kritiek is vaak juist dat de film te uitleggerig is (waar ik het ook niet mee eens ben). Vaag is wel heel erg het tegenovergestelde.
Ik vind hem ook eerder aan de vage kant, maar wellicht begrijp ik het gewoon nog niet nadat ze het uitleggen. Ik heb nooit echt een gevoel bij dat soort films, en nu weet ik hoe de steel helemaal in de vork zit (of hoe die uitdrukking ook gaat). Vandaar dat zo een films die daar nog iets meer mee doen, me niet echt liggen omdat ik er weinig aan heb, en het me een "leeg" gevoel geeft. Bij mij moet een film vooral opvallen en scoren met de sfeer terwijl de inhoud onderhoudend moet zijn. Het geluk bij Arrival is dat Arrival dat ook is, en op meerdere vlakken scoort zoals de thematiek waar goed over nagedacht is en dat het ook niet te extreem overdreven wordt (dit soort films zijn eigenlijk nooit saai tenzij ze arty farty zijn of je moet het al heel lullig aanpakken. Meestal wilt men teveel, terwijl Arrival zich focust, en dan heb je verder ook een mooie en rustige sfeer met een goede cinematografie. Het verhaal vind ik dan net iets zwakker, doordat het inderdaad richting het mysterieuze/vage gaat, maar in tegenstelling tot bij een Nolan blijft het hier binnen de perken (Interstellar gaat op dat vlak erover, en wordt een beetje te fantasievol, wat de ervaring voor mij verpestte bijvoorbeeld).
Het probleem is dat thematiek als dit moeilijk realistisch te houden is, en dat de realiteit ook abstract zal zijn door dat ze compleet onafhankelijk van ons ontwikkeld zijn. Aliens die ons bezoeken zou alleen maar leiden tot meer vragen. En het is moeilijk/onmogelijk om zoiets goed te simuleren, maar ik vind de poging van Villeneuve zeer verdienstelijk, mogelijk de knapste poging die ik al gezien heb. Veel beter dan dit lijkt me moeilijk. Waar een Nolan te veel doordraaft in Interstellar bijvoorbeeld.
maurice32
-
- 1194 berichten
- 1681 stemmen
Nee niks voor mij , van begin tot het einde saai , meer kan ik er niet van maken.
Niet mijn film , jammer .
mnrk
-
- 1876 berichten
- 1733 stemmen
But now I'm not so sure I believe in beginnings and endings. There are days that define your story beyond your life. Like the day they arrived.
Een film van Denis Villeneuve waar je als je de trailer van heb gezien een hele andere film verwacht...
Deze film wist me zeker wel te boeien, het verhaal is in orde maar soms kon er wel wat meer vaart in zitten...
De gehele cast is daar in tegen wel goed , Amy Adams, Jeremy Renner en Forest Whitaker spelen hun rol stuk voor stuk gewoon goed. Dit zorgt er ook mede voor dat het boeiend blijft om naar te kijken...
Multimediaknaller
-
- 72 berichten
- 53 stemmen
Een SF die maar traag op gang komt en de special effect's (als je dat zo mag noemen) zagen er wel erg goedkoop uit. En een hoogwerker van de HUBO om in het ei te geraken?
notsub
-
- 1326 berichten
- 1311 stemmen
Ik vond het ronduit slecht. Ik kon er al niet bij hoe ze naar boven moesten, vervolgens zit er een vogel in een kooi overal doorheen te fluiten als je probeert een communicatie op gang te brengen ??? De geluiden van de aliens en sommige plaatjes waren zeker dik in orde, maar ik stoorde continu aan de ongeloofwaardigheid van het hele gebeuren.
Left4Dead
-
- 3241 berichten
- 3691 stemmen
vervolgens zit er een vogel in een kooi overal doorheen te fluiten als je probeert een communicatie op gang te brengen ???
Dan heb je het niet begrepen.
Vroeger namen ze kanaries mee de mijnen in, wanneer het vogeltje doodging gaf dat aan dat er zuurstofgebrek was of een giftige stof in de lucht hing. Hier werd de vogel meegebracht om te kijken of de luchtkwaliteit goed was voor organisimen van onze wereld. Daarmee een check voor de mens.
Left4Dead
-
- 3241 berichten
- 3691 stemmen
Ze hebben het eerst met een trampoline geprobeerd, werkte niet optimaal.
Ik zie het probleem niet zo, eigenlijk
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Sowieso gaat het mis als je bij dit soort films op zulke futiliteiten gaat inzoomen. Of eigenlijk geldt dat voor elke film wel; je kunt toch nooit genieten van het grote geheel als je telkens over de meest onbenullige dingen struikelt?
Ziegler
-
- 539 berichten
- 261 stemmen
Een SF die maar traag op gang komt en de special effect's (als je dat zo mag noemen) zagen er wel erg goedkoop uit. En een hoogwerker van de HUBO om in het ei te geraken?
Wat hadden ze dan moeten gebruiken? Een speciaal geprepareerde mocht-er toevallig-een-ufo-landen-dan-kunnen-we-geen-hubo-hoogwerker-gebruiken-hoogwerker?
Werkelijk. Beantwoord die vraag nu eens: wat hadden ze dan moeten gebruiken. Als je met een overtuigend antwoord komt, haal ik een punt van mijn beoordeling af.
notsub
-
- 1326 berichten
- 1311 stemmen
Dan heb je het niet begrepen.
Vroeger namen ze kanaries mee de mijnen in, wanneer het vogeltje doodging gaf dat aan dat er zuurstofgebrek was of een giftige stof in de lucht hing. Hier werd de vogel meegebracht om te kijken of de luchtkwaliteit goed was voor organisimen van onze wereld. Daarmee een check voor de mens.
larsk0
-
- 81 berichten
- 257 stemmen
Wat een pretentieus sentimenteel gedrocht was dit zeg.... verschrikkelijk. Mooie beelden dat wel. Het zou kunnen dat mijn mening lager uitvalt omdat ik zo teleurgesteld ben na alle lofzang over deze film....we zullen het nooit weten. Ik kan niet in de toekomst kijken... en zeker niet in een toekomst die nooit zal bestaan.
Lavrot
-
- 659 berichten
- 0 stemmen
En als je het dan toch "prima begrijpt," dan zou je ook kunnen weten dat met een klein beetje toegevoegde technologie de frequenties van het kanariegeluid tot op de Herz nauwkeurig eruit gefilterd kan worden.
notsub
-
- 1326 berichten
- 1311 stemmen
En als je het dan toch "prima begrijpt," dan zou je ook kunnen weten dat met een klein beetje toegevoegde technologie de frequenties van het kanariegeluid tot op de Herz nauwkeurig eruit gefilterd kan worden.
ik heb over hoe de Aliens de mensen waarnemen, niet andersom.
joostmeeuw
-
- 28 berichten
- 58 stemmen
Mooie film, beetje pretentieus verhaal, maar boeiend en stof dat je toch wat aan het nadenken zit, hoe en wat wij hier aan het doen zijn. Zeker nu, hoe zou Trump handelen wanneer daar plots buitenaardse wezens op onze stoep staan.
Mooie muziek ook!
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
Aardige film waarin een taalkundige probeert te communiceren met op aarde gelande buitenaardse wezens. Een trage opbouw waarbij de spanning vooral tijdens het eerste gedeelte goed wordt vastgehouden (de prachtige muziek is hier ook debet aan). Wel interessant, maar het einde valt eerlijk gezegd wat tegen en is ook vrij simpel. Het ziet er allemaal strak uit en Amy Adams zet een mooie rol neer.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Meestal gok ik je cijfers wel goed, Scorsese, ik zou Arrival minimaal een 7 bij je hebben verwacht. Was je moe
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Keer op keer weet de Canadese regisseur Denis Villeneuve de kijker te verrassen met de meest uiteenlopende films. In 2013 kwam de regisseur met het ijzingwekkende Prisoners, gevolgd door het raadselachtige Enemy. Ditmaal koos hij voor een ander soort film. In Arrival wordt de aarde bezocht door twaalf geheimzinnige ruimteschepen, waarbij de mensheid geen idee heeft of zij vijandig zijn of niet. Met een trage opbouw weet Villeneuve de kijker in zijn greep te houden en je zal veelvuldig voor de vraag komen te staan; wat komen ze hier eigenlijk doen? Het verhaal is gebaseerd op een kort sciencefiction-verhaal van schrijver Ted Chiang, waarbij een taalexpert voor de onmogelijke taak komt te staan om een vorm van communicatie op te zetten met de buitenaardse bezoekers. Eenmaal in het schip aangekomen komt ze erachter dat de buitenaardsen een onbekende vorm van communicatie beheersen en het is aan haar dit te ontcijferen.
Amy Adams tekende voor de rol van taalexpert Louise Banks en ze zet hiermee een indrukwekkende rol neer. De verwachting was dan ook een beetje dat voor haar rol genomineerd zou worden voor een Oscar, maar dat bleef uit. Wel werd de film in andere categorieën genomineerd voor het felbegeerde beeldje, waarvan uiteindelijk de nominaties voor Best Achievement in Sound Editing werd verzilverd. Een wat karige score, al blijkt maar weer dat dit niets hoeft te zeggen over de kwaliteit van de film. Wie hierbij zit te wachten op een flinke hoeveelheid intergalactische actie komt bedrogen uit. Arrival is namelijk een ingetogen film die gedoseerd, maar doeltreffend wordt gebracht. Er wordt dan ook goed opgewerkt naar een hoogtepunt, dat wellicht uit een andere hoek komt dan je bij een sciencefictionfilm zou verwachten.
Op het moment dat de mensheid in paniek begint te raken wordt de overheid gedwongen een beslissing te nemen. De film toont hier hoe belangrijk taal en communicatie eigenlijk is en hoe een klein misverstand kan leiden tot een heftige confrontatie. Het geheel leidt tot een internationaal conflict en het is interessant hoe Villeneuve ons hier toont hoe wantrouwig en gewelddadig de mens in wezen is. Geen echte eyeopener natuurlijk, maar de makers brengen het geheel flink confronterend in beeld. Naarmate de film vordert begint Banks het grote geheel te begrijpen, al krijgt ze niet de tijd dit aan te tonen. Het zorgt ervoor dat de film eindigt met een diepe boodschap en een twist die menig kijker omver zal blazen.
Arrival behoort zonder meer tot het beste dat het afgelopen filmjaar heeft voortgebracht. Hoewel de film geen actie bevat, weet het verhaal te blijven boeien en brengt de film een stevige boodschap over. Naast Amy Adams, die weet te imponeren in haar rol als taalexpert, weet de film vooral geluidstechnisch en cinematografisch te imponeren. Met een flinke twist aan het einde van de film zal het verhaal nog lang blijven doorsijpelen in je hoofd en juist dat maakt het dat Arrival geen doorsnee film is geworden. Het is iets waar regisseur Denis Villeneuve patent op lijkt te hebben en laten we dit soort mensen vooral koesteren. Zijn volgende project, Blade Runner 2049, is op het eerste oog wat minder origineel, maar we kunnen er niet omheen dat Arrival een pareltje is dat je absoluut gezien moet hebben.
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Ik stoor me eraan omdat het nogal toevallig is dat een buitenaards ras ook een schrift heeft.
Ik bedoel niet zozeer de tijd die eraan besteed word, maar de film maakt ineens een nogal grote sprong. De Aliens verstaan hen blijkbaar probleemloos en ze kennen allerlei (niet bepaald voor de hand liggende) woorden. Zoiets neemt normaal veel tijd in beslag, veel meer dan dat de onderzoekers er in de film aan besteden.
Als je tijd als non-lineair ervaart, is het niet zo gek dat je de taal dat je in de toekomst zou leren direct kunt verstaan. Ook al leidt dat tot een contradictie.
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Leuk....inktvissen kijken...die af en toe mysterieuze tekens laten verschijnen....die vertaald moeten worden....oeps ....er zat het woord "wapen" bij...heel de wereld in paniek....vooral de chinezen...waarom waren deze wezens zelf op geen enkele manier in staat om de menselijke taal te leren of te proberen die zelf te vertalen ...? Maar wel in staat om met lichtsnelheid door de ruimte te reizen ? Maar met communicatie erbij staan als een stel achterlijke inktvissen die alleen maar hun eigen tekens kunnen neerzetten. Belachelijke film ...Wat een tegenvaller ....ook nergens spannend . Oja toen het woord "wapen " tevoorschijn kwam ...wat een paniek...belachelijke film .
Omdat het begrip van de tekens noodzakelijk was voor de gift 'non-lineair' tijd perceptie.
JeroenFR08
-
- 557 berichten
- 419 stemmen
Sinds lange tijd weer eens lekker voor een film gaan zitten, deze film heeft mij overtuigd weer vaker films te gaan kijken.
Waarom deze film het 'genieten van een film' gevoel weer bij heeft aangewakkerd heeft meerdere redenen. Er is een fraaie score, die aardig goed een gevoel weet los te peuteren. Welk gevoel weet ik niet precies, maar ik was aardig huiverig. Het is een mooie score, waar je haast een beetje down van wordt. In de goeie zin van het woord dan.
Mooie plaatjes, zeker inbegrepen. Redelijk verhaal, jawel. Maar..
Uiteraard komen er ook weer clichés om de hoek kijken die weer niet mogen ontbreken. De 'tegenwerkende man' op de legerbasis moet er weer zijn. Ook glijdt Renner eventjes uit wanneer voor de eerste keer uit het liftje springt. Zo zijn er wel meer clichétjes te noemen.
Ik betrap Villeneuve er op dat hij dit totaal niet erg vindt. Zo had de sterke film Sicario een einde waar ik mijn vraagtekens bij zet. Ook het sterke Prisoners had deze kleine minpuntjes. Kleine storende factoren kan ik ze wel noemen, want ze doen toch een beetje afbreuk aan het grote geheel. Want goede films zijn het zeker.
Al met al een mooie 3.5. Want ik heb zeker wel eventjes genoten.
memorable
-
- 173 berichten
- 1492 stemmen
Het mes snijdt aan twee kanten bij de muziek van Johann Johansson. Aan de ene kant is het an sich goeie filmmuziek, aan de andere kant wordt er slordig mee omgesprongen door de regisseur Denis Villeneuve. In zijn vorige films ook al. Alsof hij, wanneer de dreunende tune wordt ingezet, wil zeggen 'wat nu komt is echt huiveringwekkend, beste kijker, let goed op!'. De sterke score wordt dus tegen wil en dank ingezet als drammerig effectbejag, en dat is waarom Villeneuve een archetypisch voorbeeld van de net-niet cineast vertolkt. Laat de kijker dus gewoon lekker zelf bepalen wat we indrukwekkend moeten vinden, en wat niet. Heel misschien als Villeneuve zijn krampachtige zoektocht naar brille wat laat varen, dat we dan wel achter zijn ware talent komen.
Gerelateerd nieuws
Sciencefictionfilm 'Arrival' van Denis Villeneuve vanavond te zien op televisie
'Dune' nu in de bioscoop: dit zijn de beste films van regisseur Denis Villeneuve
De best beoordeelde mystery-films van de afgelopen vijf jaar
De beste science fiction-films van de afgelopen vijf jaar, volgens Moviemeter
Bekijk ook
Interstellar
Sciencefiction / Mystery, 2014
1.548 reacties
Lion
Biografie / Drama, 2016
152 reacties
One More Time with Feeling
Documentaire / Muziek, 2016
13 reacties
HyperNormalisation
Documentaire, 2016
5 reacties
I, Daniel Blake
Drama, 2016
142 reacties
David Attenborough: A Life on Our Planet
Documentaire, 2020
54 reacties
Gerelateerde tags
ruimtevaartuigtimetijdreizenlanguage verliesbuitenaards wezenvrouwelijke hoofdrolspelerwetenschapperheartbreakgebaseerd op een kort verhaallegeralien languagelinguistfirst contactcommunicationlinguistics time-manipulationtime manipulation loose adaptation
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.