The Little Rascals (1994)

Alternatieve titel: De Boefjes

Familie / Komedie

geregisseerd door Penelope Spheeris
met Travis Tedford, Bug Hall en Ross Bagley

Spanky en de leden van de He-Man Woman Haters Club komen er achter dat Alfalfa verliefd is op Darla. Na een rechtszaak veroordelen ze hem om haar en alle andere meisjes te vergeten. Alfalfa heeft hier moeite mee, mede omdat een nieuw rijkeluiskind zijn plaats in wil nemen. De bende heeft ook geldproblemen omdat ze een nieuw clubhuis willen bouwen en het blijkt nogal lastig te zijn om geld te verdienen.

avatar van SnakeDoc
Best een leuke film.

Ik keek hem destijds altijd waarin hij nederlands oversproken werd.

Vreselijk vond ik dat toen al

avatar van movie acteurs
Leuke film met leuke personages en grappige scene's. Enorm vermakelijk 3,5.

avatar van Baggerman
Ik dacht toch ècht dat verkrachtingen bij de wet verboden waren?

Komt in geen mijlenver in de buurt van 'Our Gang' uit de jaren twintig en dertig.

avatar van missl
hier heb ik vroeger van genoten, het is dan ook een nostalgische stem.

avatar van chevy93
Opzich wel een aardige film als je klein bent, maar nu is het toch echt een stuk minder.
Vooral de Nederlandse synchronisatie is vreselijk, maar dat is altijd zo .

avatar van DwarreI
De oude jaren '30 serie is nog wel eens uitgezonden op vila achterwerk, beduidend leuker dan dit ietwat flauwe aftreksel. Alleen de zeepkistenrace is me nog altijd bijgebleven ook al heb ik deze film al 15 jaar niet meer herzien

avatar van TragieStar.*
Een film die ik vroeger vaak bekeken heb, en nog steeds erg leuk is Al is het weer een tijdje geleden. Een jeugdsentiment dus. Vandaar ook een voldoende.

avatar van daxclusive
Leuke film voor de jeugd.
Gewoon een paar etterbakkies op een rijtje en je hebt al snel een geinige film.

avatar van maxroelofs
-had als kind niet eens door dat die nagesynchroniseerd werd-

avatar van Phantasm
Komedie die lekker wegkijkt, leuk in elkaar gezet, genoeg grappen.

Ja leuk, kindjes van gemiddeld 5 jaar die alles doen wat ouderen ook (willen) doen. Machootjes met snel oprijzende haarlokken indien een leuk meisje wordt waargenomen. Vergaderingen zijn zwaar hip en cool, alsook zaken doen met de bank. Tevens hebben meisjes maar één recht, het aanrecht en dienen ze te allen tijden de jongetjes te behagen. "Een lekkere natte. Wat? Een kus."
Poehee, wats keburt in de kinderfilmindustrie? Ik pas.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Snap dat dit je als kind uitstekend weet te vermaken. The Little Rascals is op zich ook geen onaardige kinderfilm. Ook best een uitdaging van Spheeris om praktisch enkel met kleine kinderen te werken. Maar gelukkig is het eindproduct duidelijk voor een hele jonge doelgroep en die zullen zich zonder enige twijfel amuseren. Veel brave grappen, die vooral bestaan uit achtervolgingen die versneld worden afgespeeld, pestkoppen die in de modder vallen en kinderen die 'o darn' roepen. Wel vrij duidelijk dat de inspiratie van deze film uit de jaren 30 stamt. Maar ach, het heeft z'n charme.

2,5 sterren.

avatar van Herculaas
Zouteloze remake van de legendarische serie uit de jaren 20 en 30. Zet die lekker aan op YouTube voor je kind en vergeet deze film, waarvan ik het trouwens onbegrijpelijk vind dat de VPRO hem uitzendt.