Gekijôban Poketto Monsutâ Maboroshi no Pokemon Rugia Bakutan (1999)

Alternatieve titels: Pokémon the Movie 2000: The Power of One | Pokémon 2: Op Eigen Kracht | Pocket Monsters X: Revelation Lugia

Japan
Animatie / Avontuur
102 minuten (Japanse versie) / 99 minuten (Amerikaanse versie)

geregisseerd door Kunihiko Yuyama
met de stemmen van Rica Matsumoto, Mayumi Iizuka en Tomokazu Seki

Een oude voorspelling komt uit als de Pokémon Articuno, Zapdos en Moltres na eeuwen van harmonie worden verstoord. De natuurelementen raken uit hun evenwicht en het leven op aarde hangt af van de onwaarschijnlijke samenwerking tussen de mythische Pokémon Lugia en een mysterieuze 'uitverkorene' waarvan in de legende sprake is.

avatar van Elineloves
Oh god.. deze heb ik toendertijd in de bioscoop gezien, was helemaal into Pokemon.. heb zelfs gehuild toen Ash Pikachu kwijt was..

avatar van yoshimitsu
Je moet het bekijken als door de ogen van een klein kind want daar is het dan ook voor gemaakt. Ik vind dit wel een 5 waard alleen doordat ik er vroeger zo een grote fan van was. Dit was mijn lievelings pokemon film.

vroeger vond ik dit echt een hele leuke film, nu natuurlijk veel minder, maar toch een nette 3,5*

avatar van Nigelwestland
Leuke film. Veel beter dan eerste en een leuk en spannend verhaal. Dit is dus een echte pokemon film

avatar van LimeLou
Elineloves schreef:

Jij was niet de enige, lol

avatar van The One Ring
Misschien omdat de eerste film zo verschrikkelijk was, maar deze tweede kwam bijna als een verademing. Van de vijf Pokémonfilms die ik laatst zag ik een semi-marathon met een vriend was dit de beste. Dat terwijl het verhaal hier het minst origineel is: een uitverkoren held moet de wereld redden door drie magische bollen te verzamelen en ze naar één punt te brengen. Aan de andere kant redt deze aanpak misschien de film, want het laat het avontuur als snel beginnen en geeft wat meer tijd voor bijrollen als Misty en Team Rocket, die in andere films vooral toeschouwer mogen spelen. Het avontuurlijke gevoel van de serie wordt hier nog enigszins benadert waardoor het kind in mij er nog wel iets mee kon. Daar is ook alles mee gezegd, want het is tegelijkertijd een avonturenfilm die nergens bijzonder wordt en geen bijzondere setpieces heeft, al moet ik toegeven dat ik de zelfopoffering van Team Rocket nog steeds grappig vond. Daarbij wordt het toch op een gegeven moment langdradig, ondanks de korte speelduur. Erg veel variatie zit er niet in de eindeloze reeks laserstralen die afgevuurd en ontweken worden. Daarbij helpt het ook niet dat het de lelijkste film uit de reeks is. Het is wel goed geanimeerd, maar het ontwerp van de omgevingen is kleurloos en saai. Er is niets hier dat ik kan aanbevelen bij mensen die nooit iets met Pokémon gehad hebben, maar ik vond het nog net te doen.

Was helemaal dol op pokemon vroeger haha. Nu deze film aan het herkijken voor de lol we grappig om deze terug te zien want kan me nog herhinderen dat ik deze in de bioscoop had gezien en toen een gratis pokemon kaart kreeg van artecuno. Je kon toen zapdos lugia of artecuno kaart krijgen toen

avatar van Rico120
het begin en eind beest de lugia song best song ever made

avatar van dolphinazee
Heb deze film als kind 2 keer in de bioscoop gezien.
Vooral het nummer van Lugia vind ik tot op heden een geweldig nummer.
De film was toen waanzinnig nu wel aardig.
Lugia song blijft een klassieker

Mooie film die het eerste deel nét niet weet te overtreffen. Vroeger nog in de bioscoop gezien, waar je volgens mij een speciale mew Pokémonkaart bij kreeg die ik nog in mijn Pokémonmapje met ruilkaarten van vroeger heb zitten. Iedereen was ervan overtuigd dat die kaart na 20 jaar onschatbare waarde zou hebben, maar volgens mij is die nog steeds niks waard.
Het avontuurlijke verhaal gaat al snel van start en blijft de gehele speelduur boeiend. Team Rocket heeft hier een iets prominentere rol dan in zijn voorganger, wat flink wat humoristische momenten oplevert.