• 10.604 nieuwsartikelen
  • 8.969.025 stemmen

Gekijouban Poketto Monsutâ Adobansu Jenerêshon: Myuu to Hadou no Yuusha Rukario (2005)

Animatie / Avontuur | 103 minuten

Genre: Animatie / Avontuur

Alternatieve titels: Pokémon: Lucario and the Mystery of Mew / Pokémon 8: Lucario en het Mysterie van Mew / 劇場版 ポケットモンスター アドバンスジェネレーション ミュウと波導の勇者 ルカリオ

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Kunihiko Yuyama

Met onder meer: Rica Matsumoto, Yuji Ueda en Fushigi Yamada

Gesproken taal: Japans

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Gekijouban Poketto Monsutâ Adobansu Jenerêshon: Myuu to Hadou no Yuusha Rukario

Lang geleden heeft een held en zijn Pokémon, Lucario genaamd, de wereld gered van de ondergang. Ash en zijn vrienden ontdekken dat Lucario ontwaakt is en dat Pikachu verdwenen is. Met de hulp van Lucario gaat Ash op zoek, die hem leidt naar een magische boom en de legendarische Pokémon Mew. De toekomst van de wereld hangt nu af van de vriendschap tussen mensen en Pokémon.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Satoshi (stemrol)

Pikachu (stemrol)

Takeshi / Sonans (stemrol)

Haruka (stemrol)

Gonbe (stemrol)

Wakasyamo (stemrol)

avatar van DownBusiness

DownBusiness

Pokemon films blijven leuk ;P Ook al ben ik nu wat ouder...

Ik begon ermee op de basisschool en zit nu op het HBO...

avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

Ik begon er ook mee op de bassischool en nog vind ik het leuk.

avatar van GuyOverboard

GuyOverboard

Deze heb ik op TV gezien. Vond toch wel dat het een mooi verhaal was. 3.5*

avatar van ozifreaxx

ozifreaxx

Mooie pokemon film,

sommige stukken waren echt emotioneel

bijvoorbeeld toen Ash verdween in één

van die oranje dingen. Ik kreeg bijna tranen

in m'n ogen !

Pokemon blijft nog steeds verslaafd =D

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Net zoals de andere films , matig maar toch leuk.

avatar van jirachi03

jirachi03

zeer leuke filmen met een goed verhaal

avatar van bennyboy

bennyboy

de beste

van allemaal

avatar van Nivo

Nivo

lekkere nostalgie he.. blijft leuk zeker om af en toe op tv te zien

avatar van GlenX

GlenX

Ik miste bij deze film een link met de eerste pokemon film, jammer

avatar van Phoebe318

Phoebe318

Deze vond ik toch nog leuk

Zeker voor herhaling vatbaar.

avatar van planet_of_death

planet_of_death

Aan de imdb score is te zien dat dit zowaar een goede film is!

avatar van SolidKevin

SolidKevin

Eindelijk na een paar mindere eindelijk weer een betere film!

avatar van Yuffira_San

Yuffira_San

SolidKevin schreef:

Eindelijk na een paar mindere eindelijk weer een betere film!

yup yup ^^ helemaal mee eens.

avatar van maus9

maus9

Pokemon films blijven leuk. begon er ook mee op de basisschool en zit nu ook op het HBO. Op het eindeals Lucario sterft krijg ik nog wel een brok in me keel. Toch knap dat ze bij ''niet kinderen'' het toch nog zo emotioneel kunnen laten overkomen. *3,5*

avatar van SolidKevin

SolidKevin

Ja ik was bijna aan het janken . Eigenlijk best wel komisch.

avatar van sjano1244

sjano1244

GlenX schreef:

Ik miste bij deze film een link met de eerste pokemon film, jammer

het was een andere mew dus ik weet niet of die link nut had gebracht

avatar van sjano1244

sjano1244

deze film is doet echt. Een goede sfeervolle film.

avatar van dave

dave

Waar is de tijd dat er nog maar 150 pokémon waren..

Mij boeien al die nieuwelingen niet echt.

avatar van dolphinazee

dolphinazee

Leuke film,

Komt mijn favo pokemon mew en lucario voorbij

Leuk verhaal en mooi getekend.

Die Kunihiko Yuyama heeft ook alleen maar Pokemon films op zijn lijstje staan.

Zou hij dat nou nooit eens zat worden?

avatar van Nigelwestland

Nigelwestland

Deze vind ik gewoon echt niet leuk. Ik had niet eens zin om naar te kijken. Wel een goede verhaallijn alleen ging vervelen

avatar van The One Ring

The One Ring

Nog één! En nog lang geen einde in zicht!

Pokémon deel 8 lijkt het populairste deel onder liefhebbers te zijn, zowel hier op MovieMeter als op IMDb. Ergens snap ik het wel. Het is wellicht de meest coherente film tot nu toe, met een script dat zowaar opbouw kent, geen willekeurig in beeld gebrachte actiescènes bevat en het probeert wat meer een emotionele band op te bouwen met een personage (Lucario). Ik was iets minder enthousiast, zelfs al vind ik het zeker niet de slechtste uit de reeks. Het grootste probleem voor mij was dat er de keuze gemaakt werd om het er een mysterie van te maken, maar de clou al op het begin te geven. In de proloog leest een moeder aan haar dochtertje het verhaal van Aaron uit en hoe hij het koninkrijk redde. Kennelijk kent niemand anders in het koninkrijk dit verhaal, want de rest van de film gaat over de vraag hoe (en of) Aaron het koninkrijk redde. De suggestie wordt gewekt dat Aaron geen held zou zijn, maar niemand komt met een andere verklaring waarom het koninkrijk dan nog altijd bestaat. Puur geluk? Anyway, het is nogal vervelend om een heel middenstuk te hebben waarin gekibbeld wordt over deze hele kwestie, terwijl wij als kijker allang weten hoe de vork in de steel zit. Het middenstuk is dan ook niet vooruit te slepen.

En niet alleen moeten we tweemaal aanhoren waarom Aaron een held was, maar ook andere dingen worden twee keer uitleg. Zo vind Ash een bloem waarmee je het verleden kan zien. Dit brengt een flashback teweeg van Lucario (er is hier sowieso een overdaad aan flashbacks) waarin Aaron hem uitlegt hoe die bloemen werken, compleet met demonstratie. Vervolgens krijgen we een scène waarin Ash uitgelegd wordt hoe het zit met die bloemen. Deze film heeft er sterk het handje na om dingen dus twee keer te verklaren, alsof het publiek het na één lange les het nog niet snapt. Het is voor kinderen gemaakt, maar zo dom zijn kinderen niet en de voorgaande films hadden het ook niet nodig.

Verder zijn de wat meer avontuurlijke gedeeltes wel aardig en niet zo afgezaagd als in de vorige films en ook de locatie waarmee de film na de proloog begint mag er wel zijn, maar over het algemeen vond ik dit vooral een langdradige Pokémonfilm (het is ook de langste tot nu toe), met nog een overdosis aan sentiment als extraatje.

avatar van nclo

nclo

Toch wel wat interessanter dan zijn opvolger, waar ik in enthousiasme mee ben begonnen. Vanwege de aardige scores (zeker vergeleken met de andere Pokemon-films) kon ik het niet laten deze voor het laatst te bewaren. Ik had er uiteindelijk geen spijt van, want waar zijn opvolger mislukt lukte het deze film wel om een geweldige sfeer neer te zetten en een film te produceren die lekker wegkijkt. Dat komt naar mijn mening vooral door het feit dat er niet zo veel met special effects en andere onzin werd getoverd, waar deel 9 wel kapot door ging.

Het verhaal kent een leuke opbouw, waar toch iets te veel Pokemon-films gespeend van zijn. Wel wordt er strikt gehouden aan de ingrediënten die de overige films ook bevatten. Een grootschalig gehouden Pokémon-competitie (verrassing! Hier dus ook). Een legende waar steeds op teruggekomen wordt (het welbekende verhaal van Aaron) en tot slot een touchy moment waar zelfs een 5-jarige niet geëmotioneerd door raakt (in dit geval de opoffering van Lucario (ik vond ze vaak ronduit irritant die momenten en was meer geïnteresseerd in de spanning en sensatie waar zo'n film op gebouwd was)). Zoals ik al aangaf hadden de makers dus geen zin om dat concept te veranderen (logisch ook, want zelfs nu is het nog vrij populair onder de jongeren, al lopen de films niet echt storm meer), maar hebben ze gelukkig wel de moeite genomen om een goed in elkaar stekend verhaal te produceren, wat ook mondjesmaat is gelukt. Ik heb zelfs nog de neiging deze film een leuk cijfer te geven.

Negatieve kanten van de film:

Allereerst de personage Lucario. Wat ik heb ik mij een aantal keer mateloos geïrriteerd aan die dramaking. Elke keer moest weer even benadrukt worden, waarom hij mensen zou minachten en waarom Aaron hem verlaten zou hebben, bla bla bla. Nu begrijp ik de makers ook een beetje, want anders zou je een film creëren die de 50 minuten grens (voor de onervaren kijkers, 50 minuten is het criterium voor het aantal minuten wanneer een film een film genoemd mag worden) wel heel moeilijk zou passeren. Anyway, van mijn part had hij niet in de film gehoeven of anders een kleine rol, omdat hij een aantal keer toch wel belangrijk is geweest voor de film. Wel vond ik die Regi's erg gaaf en ik vond het jammer dat zij niet zo'n grote rol hadden gekregen, want je had ze prima kunnen gebruiken om nog meer spanning te creëren.

Het einde vind ik ook wel vrij melodramatisch neergezet en naar mijn mening een beetje in de sfeer van: ''Oh, het zal wel een heel abrupt einde zijn wanneer Ash Pikachu eindelijk vindt en Mew Ash redt van de losgeslagen bloedcellen en alles koek en ei is. Ik stel voor dat Mew hierdoor bijna sterft en zo kunnen wij weer een huilerig moment toevoegen doordat Locadio zichzelf moet opofferen.'' Tja, een beetje om de ingrediënten weer goed toe te passen.

Toch verdient de film een leuke voldoende, omdat het verhaal goed in elkaar stak en de actiescènes ook nog eens functioneel waren. Eigenlijk voor het eerst geen leeg gevoel wanneer je een film te weinig vond hebben.

avatar van Rico120

Rico120

dit is de eenigen film waarin aura beschermers voorkomen heeft deze film wat te maken met de serie eh nah

avatar van Shadowed

Shadowed

Weer mooi geanimeerd. Aardig wat actie en fantasie om de kinderen zoet te houden.

avatar van brawljeff

brawljeff

Tijdelijk (t/m 13 november) gratis te zien via de officiële Pokémon website. Dit was wel altijd een van de leukere films uit de reeks.