Gekijôban Poketto Monsutâ Adobansu Jenerçshon Nanayo no Negaiboshi Jirâchi (2003)

Alternatieve titels: Pokémon: Jirachi Wish Maker | Pokémon 6: Jirachi, Droomtovenaar

Japan
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Kunihiko Yuyama
met de stemmen van Rica Matsumoto, Yûji Ueda en Fushigi Yamada

Op één van de avonturen van de Pokémon trainer Ash en zijn vrienden, komen zij terecht op een grote kermis. Daar lopen ze een Pokemon-magiër tegen het lijf die een zeer vreemde kristallen Pokémon bal in zijn bezit heeft. Deze bal bevat een zeldzame Jirachi Pokémon die wensen kan laten uitkomen maar helaas trekt deze Pokémon ook mensen met slechte bedoelingen aan.

For fucks sake man pokemon is zo voorbij hier kan gewoon niemand naar gaan kijken.

avatar van Dopke
Oh, jawel!

Mister_Pink
Pokemon is nog helemaal hot in amerika en japan.

avatar van Marki_san
Toen ik nog op de basisschool zat was ik helemaal gek op pokemon ( stiekem nog steeds ) Japanners weten altijd iets nieuws te verzinnen wat boeit én verkoopt RESPECT

avatar van stan
ik heb deze toevallig ook gezien maar ik vond het echt zo slecht!

avatar van pascal83
stan schreef:
ik heb deze toevallig ook gezien maar ik vond het echt zo slecht!

Dat zou ik ook zeggen, als ik deze film had gezien

avatar van Jonkman
Vroeger hield ik hiervan, dus kijk ik vanuit vroeger. 4****

avatar van mikoz
Zonde dat er zo veel troep uitkomt na de leuke tv serie ..

avatar van stan
he Jonkman deze film is niet van vroeger hoor hij is van vorig jaar dus ik denk dat je hem nog niet gezien kan hebben als jij zegt dat je hem vroeger hebt geizen

avatar van ericos
Ik kan nog steeds net als vroeger zo genieten van Pokemon ghehe ..

avatar van pokefreak
Voor het geval het iemand zou intresseren, ik ken een site waar alle films staan van pokémon dus ook deze.
Dit is de site http://www.pokemonholland2000.tk
De eerste tot de 6de is in het nederlands de 7 in het engels en de 8ste in het japans met engelse ondertiiteling. Ga er dus zeker eens naartoe groetjes van lucario

Word steeds saaier ze hadden het bij 1 en 2 moeten laten en al die afleveringen ik snap er niks meer van ze hadden het bij de Indigo League en Orange league moeten houden nu komen er andere dingen geen Brock en Misty meer geen zelfde outfitt heel jammer.

nokkie335
ik vind het wel oke. de games zijn leuk alle films ook de serie is ook wel oke. deze film was een beetje zoetjes weinig spanning in vergelijk met de andere films

Weer een geweldige film. Alweer met een geweldig einde, ik vind ze gewoon zo COOL.

Chattingforum schreef:

Ik ben het voledig met je eens

Yay iemand die het met me eens is:P

Vandaag was de film, begon om 7.15. Ongeveer dus een half uur eerder dan gepland, echt zo geweldig was die, en de nederlandse filmstemmen zijn zo grappig. Al ist begin elke keer hetzeflde!

avatar van Wolfenstein
Zeer triest...

avatar van darkjaap
was net op tv en heb hem gekeken maar zoals elke pokemon film, grappig om te zien , het verhaal zuigt maar wel een lekker wegkijkertje

* *

avatar van tommykonijn
Niet echt een Topper maar over het algemeen ook niet helemaal Slecht, Pokémon Films vind ik eigenlijk nooit helemaal perfect maar deze was toch nog wel redelijk te doen, een 2.5* is ie wel waard.

film_kaza
Alle pokemon trekken mensen met slechte bedoelingen aan Deze film... tja het gebruikelijke. Niets anders. Pokemon moet van de tv af, want dit is te erg geworden...

film_kaza
Gezien in engelse dub. Dat al gelijk veel aangenamer was. Maar nog steeds komt er om de 5 minuten een cliché, voorspelbare, herhalende of ongeloofwaardige zet. Hoewel Groudon er erg goed uitzag had ik meer gehoopt op een alles verwoestend monster, inplaats van iemand met slappe tentakels en die uiterst makkelijk weer was verslagen.
Maarbvb het chocola teleporteren was ook wel grappig... toch twijvel ik of deze een 0,5je erbij krijgt.
Ash heeft onderhand 10talen dingen meegemaakt die maar eens in de 1000 jaar voorkomen.

0,5 - 1*

avatar van planet_of_death
Erg cliche, erg pokemon en erg saai. Ik erger me ook nog eens kapot aan de nerderlandse stemmen.

1,0 sterren

avatar van jumpstylemovie
Er zijn beter Pkmn films , Jirachi is nogal een saaie legendarische Pokémon.

avatar van Yuffira_San
Pokemon blijft gewoon fun om naar te kijken ^.^

avatar van Phoebe318
Yuffira_San schreef:
Pokemon blijft gewoon fun om naar te kijken ^.^

Mee eens!

Gewoon lekker kinds zijn en ernaar kijken.
Iedere keer is het Ash zijn "Grootste avontuur ooit", dus Mewtwo & Mew waren dus niet bepaald groots

Dit deel vond ik overigens niet zo geweldig, alleen de soundtrack vond ik wel mooi.

avatar van SolidKevin
Ik vond hem een beetje tegenvallen.....

sjano1244
Chattingforum schreef:

Zeker weten dat die film goed is

avatar van The One Ring
Tja, de zesde Pokémonfilm alweer en ik heb er weinig over te zeggen. Deze voelt een beetje aan als de gemene deler van alle voorgaande films, het is degene die zich het minst onderscheid. Wel is het verhaal hier wat coherenter dan gewoonlijk wat fijn is en ook is dit de eerste film die niet compleet instort in de tweede helft, wat ook wel eens prettig is. Aan de andere kant kent het ook geen hoogtepunten en is er niets om speciaal de aandacht te trekken. Het wordt niet spannend of boeiend. Hoogstens de relatie tussen Dianne en die goochelaar is zo cliché dat het weer grappig wordt, met van die melodramatische uitspraken die het geheel bijna camp maken. Het meest vervelende aan deze film waren echter de stemmen, vooral dan van Jirachi, Dianne en die goochelaar. Niet om aan te horen en het haalt al snel het bloed onder de nagels vandaan. Verder is het gewoon een Pokémonfilm. Als dat genoeg voor je is zul je hier wellicht plezier uithalen, maar voor andere mensen zit hier geen seconde in om de aandacht te trekken. Mogelijk de Pokémonfilm die ik het snelst zal vergeten.

Heb ervan genoten!!

avatar van Rico120
ik heb 5 dingen gezien wat niet mogelijk is
1: ash ontmoet opnieuw jirachi in een van de afleveringen van de unova regio
2: ahs is onmogelijk 10 jaar oud
3: het kan niet dat er 2 jiraci,s leven in de wereld van Pokemon
4: als ash 10 was waarom zegt hij dan tegen dawn dat lang is geleden dat ze elkaar zagen
5: waarom gaat Pokemon mega achter uit nadat unova wordt gelanceerd

wtf