ad
  • 8.177.890 stemmen

Gekijôban Poketto Monsutâ Daiyamondo Pâru Diaruga tai Parukia tai Dâkurai (2007)

Animatie / Avontuur | 95 minuten (Japanse versie) / 90 minuten (Amerikaanse versie)

Genre: Animatie / Avontuur

Speelduur: 95 minuten (Japanse versie) / 90 minuten (Amerikaanse versie)

Alternatieve titels: Pokemon: Rise of Darkrai / Pokémon 10: De Opkomst van Darkrai

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Kunihiko Yuyama

Met onder meer: Rica Matsumoto, Yuji Ueda en Megumi Toyoguchi

Oorspronkelijke taal: Japans

Over Gekijôban Poketto Monsutâ Daiyamondo Pâru Diaruga tai Parukia tai Dâkurai

"Somewhere Between Time & Space... A Legend Is Born."

Ash en zijn vrienden (deze keer vergezeld met nieuwkomer Dawn) komen aan in een idyllisch dorpje op weg naar hun volgende Pokémon wedstrijd. Daar zal binnenkort chaos uitbreken, met de profetie van twee Pokémon Goden (Dialga en Palkia) en de komst van een mysterieuze, schijnbaar dodelijke Pokémon genaamd Darkrai, die de bevoegdheid heeft de ruimte en tijd te vervalsen.

image

jumpstylemovie

Croagunk!!

avatar van syno

syno

ben benieuwd naar deze, maar tegen dat deze uit is in België en Nederland...zijn we 2011... sinds dat Lucario en de Mystery of Mew, 1-2 jaar later is uitgekomen dan in Amerika en Japan...

avatar van jimcarrey gek

jimcarrey gek

avatar van nacbreda076

nacbreda076

mooie film met me neefje gezien vroeger was ik echt een superfan van pokemon dus kan er nog steeds wel naar kijken

avatar van AndroNymphy

AndroNymphy

Serieus, ik heb een hekel aan die nieuwe Pokémon en nieuwe Pokémon films/afleveringen! De oude (en vooral de eerste seizoen) waren veel beter. En Dawn overdrijft zoveel! Ze is mijn minst favoriete personage!

avatar van jimcarrey gek

jimcarrey gek

jimcarrey gek schreef:

pokemon 11: giratina en het boeket uit de lucht

avatar van leandero

leandero

Pokemon films zijn gewoon altijd bagger, deel 1 ging nog wel maar dit ???

*Joly*

idd

avatar van LennyLink

LennyLink

(helaas) helemaal waar!

Het eerste seizoen was gewoon helemaal te gek. Nu, op 15 jarige leeftijd kan ik het zelfs nog waarderen. De afleveringen van nu is uitmelkerij in het kwadraat, ze moeten stoppen met de naam van dit eerst geweldige programma te verpesten.

avatar van funland

funland

jimcarrey gek schreef:

er is nu ook een deel elf aleen weet ik nie meer hoe die heet

Deze film heb ik in de free record shop zien staan

wat zit je te zwanzen?

turbothijs

De oude films en afleveringen waren nostalgie, deze niet.

avatar van planet_of_death

planet_of_death

Gaat Ash de wereld redden!?:o

avatar van SolidKevin

SolidKevin

Een best aardige film maar echt niet de beste!

avatar van jirachi03

jirachi03

Vroeger , ja vroeger was alles beter zegt men. DAT GELD VOORAL BIJ POKEMON!

Nu komen steeds de oh zó orginele afleveringen aan bod.

De opbouw is dan:

-Onze vrienden zitten te reizen

-Komen ergens aanen en/of komen iemand tegen

-Helpt deze / helpt de stad.

-Teamrocket steelt

-Ash en co nemen TR te grazen.

Zó origineel na x keer.

avatar van maus9

maus9

jirachi03 schreef:

Vroeger , ja vroeger was alles beter zegt men. DAT GELD VOORAL BIJ POKEMON!

Nu komen steeds de oh zó orginele afleveringen aan bod.

De opbouw is dan:

-Onze vrienden zitten te reizen

-Komen ergens aanen en/of komen iemand tegen

-Helpt deze / helpt de stad.

-Teamrocket steelt

-Ash en co nemen TR te grazen.

Zó origineel na x keer.

Het is natuurlijk ook voor kinderen bedoeld hé. Dan kan je niet verwachten dat iets triest afloopt of eng.

Maar ik kan je vannuit een ouder perspectief zeker geen ongelijk geven.

avatar van maus9

maus9

O... voor de moderators!. Er staan precies 10 pokemon films in de lijst als je pokemon in typt. Alleen deze staat er nog niet bij.

B.V.D

avatar van BjornH

BjornH

Vermakelijke pokemonfilm die een stuk beter is dan alle andere die ik tot nu toe heb gezien, maar nog steeds niet zo best is. Ik weet niet wat dat is met die Japanners en allerlei rare andere werelden die met elkaar botsen of samensmelten :S....ik vind dat maar niks.

avatar van mikey

mikey

Saai en statisch. En wederom uiterst lelijk getekend.

avatar van The One Ring

The One Ring

De Pokémonfilms vanaf pak hem beet deel 5 hebben vooral uitgeblonken in oerdegelijkheid. De eerste was een enorm zooitje. De tweede was vermakelijk genoeg, maar spuuglelijk. De derde probeerde een origineel verhaal en faalde. De vierde was te saai voor woorden. Wat daarna kwam was pretentieloos vermaak voor kinderen met weinig ambitie en totaal geen poging om wat oudere kijkers bezig te houden. Was nummer 9 vooral een mix van de kwaliteiten van deel 5 tot en met 8, dan is nummer 10 een amalgaam van de elementen van de eerste vier, vooral van de zwaktes. De film is namelijk bijna net zo'n zooitje als het eerste deel (alleen dan gelukkig zonder twijfelachtige moraal), de lelijkheid van de tweede film (die lucht!), de falende poging tot originaliteit van deel 3 (in de eerste helft lijkt er een duik genomen te worden in surrealisme, maar dat duurt niet lang) en de saaiheid van deel 4 (wat een langdradige climax). Daarbij bevat dit verhaal het minst interessante gevecht uit de serie: de verklaring voor de ruzie tussen Palkia en Dialga is kennelijk simpelweg dat volgens een legende die twee elkaar niet mogen ontmoeten, God weet waarom. Verder zijn eindeloze dialogen over ruimte-tijdcontinuïteiten en alternatieve dimensies in kinderfilms nooit mijn ding geweest. Alleen het mysterieuze begin is nog enigzins boeiend, maar niet goed genoeg om ook maar iets te redden.

Ik moet even erbij zeggen dat ik deze reeks inmiddels ook gewoon echt moe ben. Misschien denk ik er volgende week anders over en gaan we verder, maar op dit moment zie ik dat niet meer zitten. Genoeg is genoeg. Allen het gevoel dat ik iets moet afmaken als ik het gestart ben heeft me geholpen om alleen al te kunnen beginnen aan deel 10.

avatar van Neder0001

Neder0001

AndroNymphy schreef:

Inderdaad. Ik kijk zelf ook niet verder dan de eerste generatie (met 151 Pokemon). Daarna werd het puur melkerij en was het geen ruk meer aan.

Net nog Pokemon Yellow weer eens uitgespeeld. Maar die nieuwen begin ik niet aan. Voor mij zijn er maar 151 Pokemon.

AndroNymphy schreef:

Ja, vooral nostalgie hé. Dat speelt toch een grote rol bij je keuze. Ik vind die Pokémon van nu nog niet zo slecht zoals iedereen beweert. Het schijnt nog op Disney XD te worden uitgezonden, maar dat gaat grotendeels langs mij heen. Ik speel sinds kort ook Black en White 2 en ik beleef op mijn 17e nog genoeg plezier aan het spel, ondanks dat er een paar tussen zitten die naar mijn mening het gevolg zijn van opgedrongen inspiratie. Aan de andere kant zitten er ook Pokémon tussen van de eerste generatie die om te huilen zijn en waar iedereen over zal vallen wanneer deze anno 2013 uitgebracht zou worden (Grimer, Muk, Zubat, Pinsir en Weezing zijn niet bepaald pareltjes). Een beetje gezeur vind ik het wel (al vind ik de films wel een beetje uitgekauwd worden, maar blijkbaar zijn er nog steeds veel kindertjes die het vrij vermakelijk vinden).

nclo

Over uitgekauwde films gesproken. Dit is er één om u tegen te zeggen in deze categorie. Er zat weinig durf in deze film en je hoefde geen Nostradamus te heten om te weten hoe het verhaal af zou lopen. Ik vind dit echt niet de slechtste film die deze makers hebben voortgebracht, maar echt spannend? Nee. Al kan ik best begrijpen dat een 10-jarige op het puntje van zijn of haar stoel zit.

Het verhaal is al 9x eerder toegepast (mag nu wel eens een keer iets nieuws komen, meneer Yuyama) en onderhand gaat dat toch vervelen. Wat wel weer anders is, is dat er dit keer een ander verhaallijntje in wordt gegooid dan het eeuwige Godzilla gedoe (in dit geval het eindeloze en eerlijk gezegd onnodige gevecht tussen Dalgia en Palkia). Darkrai (fantastisch wezen overigens, het bewijs dat ze nog steeds in staat zijn om leuke Pokémon te creëren, in tegenstelling zoals hierboven wordt gesuggereerd) is hier een soort Beast in the Beauty and the Beast. Een verschrikkelijk en onsympathiek monster waar ieder persoon een blindelingse haat tegen zal keren. Alleen al het feit dat hij onaangename dromen bij je kan oproepen. Achteraf bleek het dus een heel sympathiek wezen te zijn. Niet eens zo'n heel slecht idee om daar een Pokémon-film mee op te bouwen. Met dit onderwerp kon je prima 90 minuten mee vullen en de climax gebruiken om de kijker de sympathie mee te laten voelen.

Dit onderwerp komt (helaas) ook voor in het liefdesverhaal van de menselijke personages (in dit geval dus Alice en Tonio). Tonio is de onhandige sul en moet opboksen tegen de ietwat beter uitziende Baron Alberto die de man lijkt te zien die Tonio graag wou zijn. Natuurlijk verkiest Alice Tonio boven die Baron (waar ook alles aan werd gedaan om deze persoon onsympathiek te maken tegenover de kijker, het zou dan grappig zijn geweest om juist hem dan een sleutelrol te geven om een leuke plottwist te creëren zoals dat fantastisch in ''The Night of the Living Dead gebeurt). Ik vind het altijd een beetje klef gedoe en ik denk ook niet dat een jochie van 10 hier op zit te wachten.

Dan nog die domme en rare strijd van Dialga en Palkia. Dit is ook weer een goed voorbeeld waarvan ik denk dat de makers van deze films nog een overbodige actiescène aan toe hebben gevoegd, simpelweg omdat ze dan een vrij korte film zouden krijgen. Ik verlies steeds meer de hoop dat er nog een Pokémon-film uit zal komen die zo goed is als deel 8, waar de climax nog goed bij het verhaal paste ook. Anyway, Dialga en Palkia mogen elkaar niet ontmoeten en dat doen ze klaarblijkelijk wel NET op de plaats waar Ash en zijn vriendjes aankomen (wow, plottwist ). Vervolgens werd het zo ongeloofwaardig, dat het niet meer leuk werd. Tonio kreeg opeens een ingeving hoe hij de stad van zijn ondergang moest redden (2 seconden nadat hij zich afvroeg hoe hij dat zou doen, zoals gebruikelijk) en Alice bleek opeens uit een kleine 200 platen precies degene te kunnen onderscheiden die Dialga en Palkia tot rust kon brengen. Driemaal raden, het was de juiste ook nog. Natuurlijk moest er nog een sad en touchy moment uit komen door iemand op te laten offeren (Darkrai was in dat opzicht een goede keus) en uiteindelijk zal alles dus weer goed komen.

Een film dat in geen enkel opzicht ruimte bood voor nieuwe creatieve dingen, maar het begin maakte veel goed.

nclo

Ik ben trouwens nu die soundtrack van Darkrai aan het terugluisteren, wat niet gebruikelijk is voor mij. Wat een bazen soundtrack is dat. Jammer dat de film niet zo veel voorstel maar op basis van de soundtrack zou een 2 erg matig zijn.

Voor de geïnteresseerden:

YouTube - Enter Darkrai (Pokemon 10: The Rise of Darkrai)

avatar van Rico120

Rico120

ik moet zeggen deze film is best goed inelkaar gezet maar toch ook niet

ik moet wel zeggen ze hebben toffe muziek uitgekozen zeg ik eerlijk en het einde was ook best geniaal ik zeg ook eerlijk de film had ook te maken met de ruimte tijd legende en dimensies het is allemaal niet slecht gedaan

avatar van Rico120

Rico120

Rico120 schreef:

ik moet zeggen deze film is best goed inelkaar gezet maar toch ook niet

dit is de meesterlijke soundtrack Pokemon The Rise of Darkrai Soundtrack - Darkrai Inochi wo kakete - YouTube

avatar van Shadowed

Shadowed

Wederom mooi geanimeerd, maar een verhaal dat overduidelijk naar kinderen gericht is.

Gerelateerde tags

nachtmerriepokémonpocket monstersinterdimensional beings anime