Gekijôban Poketto Monsutâ Mizu no Miyako no Mamorigami Ratiasu to Ratiosu (2002)

Alternatieve titels: Pokémon Heroes: Latios and Latias | Pokémon 5: Helden

Japan
Animatie / Avontuur
80 minuten (Japanse versie) / 71 minuten (Amerikaanse versie)

geregisseerd door Jim Malone en Kunihiko Yuyama
met de stemmen van Rica Matsumoto, Mayumi Iizuka en Yūji Ueda

In een magische waterstad van kanalen en doolhoven moeten Ash, Pikachu en hun vrienden het opnemen tegen een dievenbende. Deze zijn van plan om een juweel te stelen dat wordt bewaakt door de Pokémons Latios en Latias. Om de stad van de totale ondergang te redden moeten onze helden de dievenbende zien te verslaan maar de tijd dringt!

avatar van jumpstylemovie
Gister ff op DVD gekocht voor een schrammele 3 euro.
ik geef hem qua kwaliteit,inhoud en fictie 3***

avatar van Yuffira_San
Als trouwe volger van de pokemon films (ik zeg films, niet de serie) moet ik toch zegge dat deze de minste is van de vijf die ik tot nu toe al gezien heb.
Het gevoel van eeuwige vriendschap dat ik bij de andere films kreeg was hier gewoon niet
Wat me ook stoorde is dat ze de volledige stad afsloten met hekken terwijl er geen kat rondliep en iedereen lag te slapen.

Alleszins het begin was leuk, en pikachu's animatie was super schattig

avatar van SolidKevin
Één van de beste van de films!

sjano1244
Deze film had beter kunnen worden als ash meer samen was met misty en brock. over het algemeen een goeie film

Yuffira_San schreef:

Alleszins het begin was leuk, en pikachu's animatie was super schattig

dat is waar wat je zegt maar het hoe die hekken kwamen was wel gaaf
dat iedereen sliep was wel vreemd vooral toen die tsunami kwam ik zelf was allang wakker geworden

SolidKevin schreef:
Één van de beste van de films!

dat viel wel mee maar het was zeker een goede film

bioscoopzaal schreef:
Will it ever stop ?

dit is misschien een hele late reactie maar het gaat nog door.

haanluko schreef:
Ben het niet eens met Bioscoopzaal.
Waarom stoppen zolang er nog -tig duizend kinderen zich vermaken met Ash en zijn vrienden. Back to the future stopte toch ook niet na 1 film?

ja precies

sjano1244
ik haal een halve ster eraf omdat het veel miste in die film

wat ik zeker zeg is dat het mega mooi is gemaakt vooral het water.

Geweldig

avatar van Nigelwestland
Leuke film vooral het einde. Maar niet de allerbeste pokemonfilm.

avatar van The One Ring
Na vier Pokémonfilms denk je dat je het wel allemaal gezien hebt, maar dan ineens wordt je bij deel vijf alsnog verbaasd. Wat krijgen we nou? Krijgen we werkelijk sfeer? Ja, tijdens de eerste paar scènes wordt een lekker sfeertje gecreëerd. Het locatie is een stadje dat duidelijk op Venetië gebaseerd is en het ziet er bijzonder fraai uit. Belangrijker nog is dat de locatie goed uitgebuit wordt. Dus worden we getrakteerd op een vermakelijke race door de kanalen en een achtervolging door de smalle steegjes. Ook werd er duidelijk een spionnensfeertje in de stijl van James Bond in de jaren '60 neergezet, met bijbehorende muziek. Het werd zelfs oprecht een beetje mysterieus allemaal. Het meest bizarre van allemaal? Dat het ook gewoon echt vermakelijk was, op de manier van een kinderlijke avonturenfilm. Verhip, hebben we hier te maken met de eerste voldoende voor een Pokémonfilm?

Nee. Het zou ook teveel gevraagd zijn. De eerste twintig minuten zijn bijzonder fijn en de tien minuten die erop volgen kunnen ook wel rekenen op enige goodwill, maar daar werd het verhaal al concreter en de mysterie vermindert, waardoor het al gauw wat saaier werd. En ook onnodig schattig wat mij betreft. Het laatste half uur is dan ook nog eens misschien wel het meeste saaie gedeelte in een Pokémonfilm tot nu toe, zodra het plot ineens draait om een machine die een voorspelde apocalyps kan veroorzaken alszzzzzzzzzz....

Zelden een verhaal in ieder geval zo de mist in zijn gaan. Het levert geen enkele interessante of in ieder geval vermakelijke scène meer op. Ironisch is dat zodra de inzet hier verhoogd wordt (een stad dreigt verzwolgen te worden door een zondvloed) het meteen minder spannend wordt. Maar wat me het meest stoorde was dat de sfeer verdween en de film zelfs vrij lelijk werd, met slecht gebruik van CGI tussen traditionele animatie (iets wat trouwens wel meer gebeurt in deze reeks). Ach, het is niet de eerste Pokémonfilm die goede potentie verspilt met een hoop niksigheid. Ik verwacht er ook niet veel van, dus ben ik ergens al tevreden als ik verrast wordt met twintig goede minuten.
3* voor de eerste helft, 1* voor de tweede helft, 2* voor het totaal.

avatar van baspls
Dacht altijd dat deze ouder was (1998 of zo). nou toen ik 5 was was ik een soort Pokémon fan maar al op mijn 10e ben ik daar helemaal vanaf. dit vond ik toen de beste Pokémon film kan me nu ook geen andere meer herinneren. de animatie techniek is nog best goed van daar een 1,5.

avatar van nclo
Ingrediënten voor een pokémon-film
1. Ash en zijn vriendjes gaan naar een wereldstad waarvan niemand ooit van gehoord heeft.
2. Ash en zijn vriendjes leren een paar knapen kennen waar ze direct befriend mee raken.
3. Ash en zijn vriendjes krijgen een legendarisch verhaal te horen over de geschiedenis van de stad en over de legendarische pokémon (en dat net op de dag dat zij daar aankomen die Pokémon ook daadwerkelijk verschijnen).
4. Team Rocket duikt op een totaal willekeurig moment op en gelden eigenlijk al figurant om vervolgens niets uit te halen.
5. Een episch gevecht ontstaat tussen twee (of meer) pokémon, waar een zielloze slechterik misbruik van probeert te maken.
6. Een tranentrekkend moment.
7. Ze zeggen elkaar gedag en Ash en zijn vriendjes gaan gewoon door met hun avontuur.

Dit is eigenlijk wel één van de laatste films waar dit idee niet tot het bot wordt uitgeknepen en dat maakt het toch wel wat interessanter. Goeie graphics (in die tijd kwam dat behoorlijk op door alle Japanse tekenfilms met de computer te bewerken) en er zat zowaar nog een aardig verhaal in. Na deze film kwam nog ééntje met Jirachi (als ik goed spel) en vervolgens werd elke film waar ik uit nieuwsgierigheid nog een blik op wil werpen het uitgemolken uit het bovenstaande verhaal. Jeugdsentiment en daarbij nog een aardige film voor mensen uit die leeftijdscategorie.

is ash een zombie of zo? heeft hij wel een ziel? iedere normale jongen zou blozen of een of andere reactie vertonen maar hij staat daar gewoon stom te kijken als een idioot

avatar van Rico120
wel ik zeg twee dingen het eind zeg maar niks perfect
tweede de plot tja daar hadden ze eigenlijk wat aan mogen sleutelen

avatar van Rico120
Rico120 schreef:
wel ik zeg twee dingen het eind zeg maar niks perfect
tweede de plot tja daar hadden ze eigenlijk wat aan mogen sleutelen

maar ik zeg wel een ding het einde de kus scene tussen ash en Bianca is briljant geweldig
misty en Brock stinkend jaloers beiden zich af vragen of het nou Latias is of Bianca let op er zijn twee Bianca,s een in unova en een in de Venetië achtige stad alto mare

avatar van Shadowed
Lief verhaal, vrij fraaie animaties. Kinderen zullen dit slikken als koek, voor volwassenen wat minder.