Gekijôban Poketto Monsutâ Serebyi Toki o Koeta Deai (2001)

Alternatieve titels: Pokémon 4Ever - Celebi, Voice of the Forest | Pokémon 4Ever - Celebi, a Timeless Encounter

Japan
Animatie / Avontuur
99 minuten (Japanse versie) / 75 minuten (Amerikaanse versie)

geregisseerd door Kunihiko Yuyama
met de stemmen van Rica Matsumoto, Mayumi Iizuka en Yūji Ueda

Samen met de nieuwe Pokémon Celebi reist Vicious, de toekomstige afstammeling van het Team Rocket, naar het verleden om de boel eens flink op stelten te zetten. Samen met zijn trouwe vriendje Pikachu, moet de dappere Ash proberen om de gemene Vicious te stoppen en de wereld te redden.

avatar van sinterklaas
Het is jammer dat je geen 0,00000000000000000 kan stemmen.

avatar van Materny
Roowland schreef:
Ik snap niet dat iemand deze films leuk kan vinden, maarja dat is mijn mening..

Tut tut.
We zijn ook wat ouder hé.
Voor de kids is dit gewoon leuk.

avatar van sinterklaas
Maar ze leren de slechte dingen met die tinnef!

avatar van jumpstylemovie
gaat wel ,
het is tenminste wel wat mooier gemaakt
3***

avatar van martinovitch
zeer goed gemaakt! 3*

avatar van pokefreak
Nou ik ben ondertussen al 18 en ik hou nog altijd van pokémon en als je er problemen mee hebt ga dan maar elders gaan klagen, ik zal zelfs nog meer zeggen deze film staat in mijn top 3 van favoriete pokémonfilms, en daarom krijgt deze van mij een 5*

avatar van DeCol
Hij was net op Jetix. Heb het laatste half uurtje gekeken, zag er wel leuk uit maar ik ga er geen stem op geven. Daarvoor wil ik hem helemaal zien. Stemmen waren wel anders en dat is wel een beetje jammer.

leuke film voor me zoon.

Ik ben hem nu aan het kijken op Jetix... Vandaag pokemon weekend. Jammer inderdaad dat de stemmen van Jessie, James, Meoth en Brock anders zijn.
Is wel aardig, de graphics zijn veel beter dan voorheen.

Hierna komen nog pokemon 5 en 6 (de films) en dan vanmiddag nog pokemon 1. Alleen pokemon 1 heb ik trouwens gezien. Misschien stem ik vanmiddag nog wel op deze films.

avatar van tommykonijn
Pokemon 4Ever heeft wel een Goede naam bedacht , Helaas vind ik de Films nou niet echt spetterend en ik vind ze eigenlijk allemaal stuk voor stuk niets meer waard dan 2* maar aangezien ik dit ook een beetje voor kinderen moet beoordelen doe ik er nog een halfje bij .

avatar van planet_of_death
De saaiste van alle delen en WEER verschrikkelijk cliché!
*1.5

turbothijs
''De wereld redden''
Ammehoela, de wereld is al een miljoen keer gered!

avatar van SolidKevin
Echt de slechtste van alle pokémon films!

avatar van planet_of_death
Echt, wat een dramatische animatie heeft deze film.

avatar van movie acteurs
Net zoals gewoonlijk geen geslaagde Pokemon film en ik heb er ook geen enkele gezien. Vind ze totaal niet leuk of vermakelijk. Moet wel zeggen dat deze nog een beetje vermaak had. Daarom krijgt het nog een 1,0.

avatar van jumpstylemovie
movie acteurs schreef:

Zoals alle Pokemon films niet geslaagd maar ik heb er nog geen enkele gezien? Wat een logica.

avatar van movie acteurs
Ik bedoelde dat ik nog nooit een geslaagde Pokemon film heb gezien.

sjano1244
tja deze film was aardig verrassend toen het alleen maar in het bos speelde: Arborreville om precies te zijn. Het is heel goed in elkaar gezet, Celebi had niet eens normaal zijn vrijheid en er waren mooie stukken van de film bijv. toen de zon opkwam met de butterfree en de andere celebi van andere tijdperken.

Ook al vind ik het een goede film geef ik het geen 5 sterren omdat hij eerlijk gezegd minder goed was dan zijn voorgangers

avatar van Donkerwoud
Ach, zoals je ervan verwacht: net als de serie, maar dan langer. Zullen veel kids gelukkig mee zijn.

avatar van canciser
Grafisch is dit 1 van de beste pokemons. Het verhaal is voor kinderen ook erg leuk.

avatar van TheLionKingFan
Hele goede Pokemon film leuk om Prof. Oak klein te zien

avatar van Nigelwestland
Hele leuke film alleen niet beter dan deel 2 en 3. Toch heb ik wel genoten zoals altijd

avatar van The One Ring
Stomvervelend.

De hele toon van de vierde Pokémonfilm stond me gewoon van begin tot einde tegen. Het had iets gezapigs, iets zeurderigs en het was niet vooruit te branden. Het voelde zelfs als te kinderachtig voor kinderen aan. De voorgangers kon ik nog enigszins in perspectief plaatsen, mede omdat ik de reeks vroeger nog leuk vond, maar wat er leuk zou moeten zijn aan deel vier ontging me compleet. Alleen het bos had hier en daar een lekker sfeertje, maar dat is alles het goede dat ik eruit kan krijgen. Voor nostalgische redenen bekeken we deze Pokémonfilms met Nederlandse stemmen, maar die zijn hier wel zo slecht ingesproken dat we overstapten op Engels (Japans staat niet op de dvd's). Ik wil verder niet te veel woorden hieraan vuil maken, neem van mij aan dat er niets deugt, maar ik wil toch wel een absurditeit aanwijzen. Waarom wordt er zoveel tijd besteed aan Suicune en zijn (haar?) krachten om water te zuiveren om vervolgens het zuivere water geen rol te laten spelen, zelfs niet in de redding van Celebi (overigens de meeste irritante Pokémon tot nu toe)? Waarom in vredesnaam een deus ex machina introduceren om Celebi te redden? Scripts worden niet slechter geschreven.

1* Leuk voor kinderen? Er zijn honderden leukere films voor die leeftijdsgroep gemaakt en als ze die allemaal gezien hebben en nog niet genoeg hebben gehad moeten ze maar volwassen worden voor ze hieraan beginnen.

avatar van Rico120
het einde slaat bij mij nog steeds in als een bom veren weg is deze film de beste die ik ken

avatar van Rico120
Rico120 schreef:

waarom nou het gaat dit keer niet om de actie maar om de enorme plot zo als prof oak hij is die jongen van het verleden gemand Sam (40 jaar geleden ) en beland voor hem de toekomst en voor ash het heden later gaat Sam terug naar zijn tijd later komt prof oak weer in beeld en zegt dat hij Sam is ter wel hij zelf Sam is dan zegt hij nog ik kan het me nog herinneren als de dag van gisteren dus de prof is Sam en hij heeft het nooit verteld sinds die dag de regisseur heeft zijn best gedaan wat dit is de beste Pokemon film ooit wand je ziet de plot nooit en never aan komen