La Plus Longue Nuit du Diable (1971)

Alternatieve titels: The Devil's Nightmare | La Terrificante Notte del Demonio | Au Service du Diable

België / Italië
Horror / Fantasy

geregisseerd door Jean Brismée
met Erika Blanc, Jean Servais en Jacques Monseau

Een groepje rondreizende toeristen moet noodgedwongen overnachten in een afgelegen oud kasteel. De bewoners van het kasteel blijken echter vervloekt en al snel vinden er enkele gruwelijke moorden plaats.

Erg atmosferisch italiaans horrorwerkje. Mooie vrouwen, mooie jazzy score en vlot verteld verhaal. Een van de betere titels in de Redemption catalogus. 4 sterren.

avatar van Mac Hammer Fan
Is uit op de DVD in de Benelux.
Een Belgisch-Italiaanse griezelfilm uit de jaren zeventig met een erg verleidelijke boodschapper van de duivel (Erika Blanc) in een verhaal waarin de zeven hoofdzonden verwerkt zitten. Meer dan twintig jaar later gebeurde dat ook in het bekende "Seven". Ik vind de hoes van de Benelux DVD wel beter dan deze van Redemption. Alleen is het jammer dat de Italiaanse klankband ontbreekt, want de Engelse track is van slechte kwaliteit.

avatar van Halcyon
Filmtechnisch vertoont The Devil's Nightmare veel raakvlakken met typische Italiaanse exploitationfilms zoals bijvoorbeeld Emanuelle and the Last Cannibals. Overbelichte shots en een cheesy porno-soundtrack zijn geen uitzondering. Kwalitatief niet bijster interessant dus, maar de plot is dat des te meer. Enge creaturen waaronder een succubus en een kale satan bestraffen nietsvermoedende toeristen voor hun zonden. Het decor waarin dit alles plaatsvindt is in se perfect gekozen, al komt dit door visuele onkunde niet helemaal uit de verf. Er zat meer in.

avatar van Vascago
Sfeervol horrorwerkje met een mooi verhaal en een paar leuke karakters. Mooie locatie en fijne soundtrack. Acteerwerk kon ermee door. Helaas ziet de film er nogal flets uit wat afbreuk doet, anders had ik nog wel een halfje hoger gegaan. Het had allemaal nog wel wat enger en of bloederiger gemogen maar over het algemeen vond ik het goed genoeg. Mooi einde ook.

avatar van ibendb
Zeer leuke film die jammer genoeg wat slechte effecten heeft.
Alles is net niet bloody enough.
Mooi einde idd

avatar van mayhemblik
Koddig, mooi, spannend en bij vlagen doodeng.
Als ik zeg twee werkelijk prachtige koppen weten degene die hem hebben gezien vast welke ik daar mee bedoel.

avatar van mayhemblik
Oja, probeer de niet gecensureerde versie te kijken want dan mis je een erg leuk shockerend stukje aan het begin.

Een half.sterretje erbij omdat ik er nu pas achter kom dat de hoofdzonden erin zitten.

Leuk einde ook hoewel je het verschillend kan intrepeteren.

P.s. Op ytube te vinden.

avatar van Peake
Vreemd dat door sommigen kritiek geleverd wordt op de visuele stijl en de effecten. De moord scenes zijn namelijk om in te lijsten; zelden zo'n overtuigende onthoofding in een film gezien en ook bijvoorbeeld de scene met de slang is prachtig gedaan. Verder steelt Erika Blanc de show in een zeer overtuigende rol en is ook de sfeervolle soundtrack van Alessandro Alessandroni zeker noemenswaardig.

avatar van Richard_Voorhees
Vandaag de Salvation (= Redemption) DVD bekeken en ik moet zeggen dat ik hier nog wel redelijk van genoten heb.
De PQ is niet al te best. Sommige shots zijn wel heel erg belicht. Hier hadden de makers wel wat meer op mogen letten. Daarnaast is de Engelse audio ook niet van hoogstaande kwaliteit, maar goed.

De soundtrack is wel redelijk sfeervol, vooral het orgel stuk, maar word na verloop van tijd wel wat eentonig.
Wat de film vooral tof maakt is het verhaal of de manier waarop het verhaal verteld word. Zes toeristen worden op sterke wijze gestraft voor hun zonden.
Daarnaast is de succubus make-up buitenaards en erg griezelig. Echt een tronie die je kan blijven achtervolgen in je nachtelijke slaap.
Ook het acteerwerk gaat er wel redelijk mee door. De vrouwen maken de meest memorabele indruk, maar ik heb het idee dat dit voor een gedeelte komt door hun... fysieke voorkomen.
Over het algemeen nog een behoorlijk degelijke Italiaanse exploitation film die ik best nog eens in een opgepoetste versie zou willen zien.

avatar van Noodless
Ouderwets B-horrorprentje met een simpel verhaal en een paar gewelddadige moorden.
Eurobabe en cult actrice Erika Blanc speelt de rol van de gewelddadige verleidster.
Technisch nogal slordig, vooral met de belichting loopt het wat mis, maar voor de rest best sfeervol met een onvergetelijke Erika Blanc. 6,5/10

avatar van alexspyforever
Op zich is dit geen verkeerde film, ik heb er al slechtere gezien die over een succubus gaan nog vrij recentelijk eigenlijk. De film is ook eerder style over substance want het gaat hier om de 7 hoofdzonden verpersoonlijkt door de 7 gasten. Het verhaal is eigenlijk niet echt van belang, gaat vooral om de beelden. Allemaal wel stijlvol en licht erotisch maar uiteindelijk blijft het toch allemaal te tam. Dit had best wat trashier gemogen. En het mag raar klinken maar, ik vind Erika Blanc nu ook niet zo knap.