Benji (1974)

Avontuur / Familie

geregisseerd door Joe Camp
met Patsy Garrett, Allen Fiuzat en Cynthia Smith

Benji is een hondje die elke morgen eten haalt bij een huishoudster en twee kinderen. Hij verblijft in een huis dat al 40 jaar leeg staat. Op een dag ontmoet hij een leuke teef en neemt die mee naar zijn stek. Dan komen een stel schurken die het huis als verblijfplaats willen. Het draait uit op de ontvoering van de twee kinderen waar Benji altijd zijn eten haalt. Nu merkt de hond pas hoe moeilijk het is om mensen te laten luisteren.

a dog-flick

GerwinF
Echt waar joh !?

sydney
Super dog. K-9 in het klein dan.

Ik kan niet tegen die films waarin dieren de hoofdrol spelen...altijd zielig Benji films, de onvergetelijke reis (is volgens mij de titel) e.d.

Derkje
Benji rules! Een 3.

Benji rules voor een 1*

Hoe moet ik nou in godsnaam nog weten welke ik wel en niet heb gezien

FisherKing
Nou het bewoog, en alle zes delen zijn in een A Fish Called Wanda geholpen...

Derkje schreef:
Benji rules! Een 3.

Ik geef je volledig gelijk! Maar mijn sentiment zorgt ervoor dat ik die nog een ster extra geef

avatar van Baggerman
Ach, hoe kon ik Benji nu vergeten!

Véél en véél leuker als Lassie en een beter acteur ook!

Ik zou de film nu waarschijnlijk niet meer kunnen en willen aanzien, maar als kind bleef ik hier echt voor thuis!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De hond uit de jaren '70 die het effect moest brengen van Lassie. Alleen mist het de charme en het avontuurlijke van de bekende collie. Het schattige van Benji helpt gelukkig nog wel, maar echt overtuigen doet het niet. En alleen maar anderhalf uur kijken naar hondeoogjes is niet genoeg om een film te vullen helaas. Het verhaal is iets te zwak om het zo lang te overtuigen. Enkel jeugdnostalgie, maar doorstaat niet zoals Lassie de tand des tijds. Alleen Benji zelf bljift nog in het geheugen gegrift, de film zelf helaas niet.

Dick2008
Ach je moet er van houden van dit soort films. Hield er vroeger ook al niet van, heb deze in het verleden wel gezien, maar blijft toch niet hangen als je er niet van houdt. Kinderen zullen het wel leuk vinden en ouders misschien ook. Inmiddels is deze al aardig gedateerd. Sindsdien zijn er heel wat van dit soort films gemaakt, lijkt geen einde aan te komen, je hoeft de rij "kinder" dvd's in de winkel maar even na te lopen.

Toch heel knap gemaakt, zeker voor die tijd. Alleen al hoe Benji zelf het gebouw opspringt, deuren opent, etc. laat staan als het witte hondje (Tiffany) er ook nog achteraan rent en dit dan ook nog goed in beeld brengen. Lijkt me wel wat ongeloofwaardig dat zulke hondjes, zwerfhondjes zijn. Verhaal is ook niet bijzonder maar dient toch allemaal louter om er meer van te maken dan alleen anderhalf uur rondrennende hondjes. 3.0

CannabisFristi
Anderhalf uur naar een hond kijken was leuker in de tijd dat je leerde begrijpen dat het een hond heette

avatar van mjk87
Vreselijk saaie film. Zelfs als kind had ik hier niets mee. Kon mij die hond wat schelen (terwijl Lassie en Rex wel leuk waren). Nauwelijks uit te zitten.

avatar van Phantasm
Erg langdraderige film over een hondje, je moet ervan houden, misschien leuk voor hondenliefhebbers of kinderen.