Benji the Hunted (1987)

Alternatieve titel: Benji, het Pientere Hondje

Avontuur / Familie

geregisseerd door Joe Camp
met Mike Francis, Nancy Francis en Red Steagall

Tijdens een zware storm kapseist het bootje waarin Benji en zijn baasje zich bevinden. Zijn baas kan nog net gered worden, maar Benji lijkt in de golven te zijn ondergegaan. De dag na de storm beginnen de zoekacties per helikopter, maar Benji blijft onvindbaar. Intussen is Benji echter op een plek aangespoeld waar de meeste dieren nog in het wild lopen. Tijdens zijn omzwervingen neemt Benji een viertal baby poema's onder zijn hoede wier moeder door een jager is gedood. Als de helikopter met zijn baas erin vlak boven zijn hoofd vliegt, moet Benji kiezen tussen het vinden van een nieuwe moeder voor de welpjes of zijn eigen veilige thuis.

avatar van John Doe
yes ik stem voor het eerst ergens het hoogst op en terecht hier, zeker de 3 sterren waard komop wat goed in scene gezet en wat een interessante, mooie, kleine avonturen in deze film.

Echt een goeie film als je van natuur films houd moet je deze zeker ook zien. is deze film eigenlijk op dvd uit? deze film moet je eens zien topie 4*

avatar van Baggerman
De beste uit de Benji-reeks! Uit jeugdsentiment kàn ik geen onvoldoende geven!

avatar van JTV-kijker
Ik vind het raar dat het gemiddelde hier zo laag is. Toen ik deze film als kind bekeek was ik echt diep ontroerd. De natuur is prachtig en ik vind het knap gefilmd omdat deze film grotendeels uit dieren bestaat. Die doen toch niet zomaar wat je van hun vraagt zoals acteurs.

avatar van tommykonijn
Ik snap de lage score hier niet. Ik vond het echt een mooie film. Een film redt het bij mij meestal moeilijk met alleen maar dieren zonder echte ''acteurs'' (met enkelingen als ''Earth'', maar dan ga ik al naar docu's kijken, als uitzondering). Meestal kunnen filmmakers een film als deze niet staande houden en laten de dieren daardoor de gave beschikken om te kunnen praten of gooien een paar acteurs van hoog komedie gehalte tussen de dieren. 'Benji the Hunted' redt het prima zonder veel acteurs en zonder pratende dieren (overigens heb ik niks tegen films met pratende dieren maar dit was doordat deze film dit niet bevatte extra opvallend). Nu heb ik zowieso wel een zwak voor de Disney-filmpjes. En ook hier wist het verhaal mij erg mee te slepen. Er zitten een aantal erg sterke scenes in (bijv. als Benji het niet 'kan' om het konijntje te doden (zag er erg geloofwaardig uit) of Benji's manier om met de wolf af te rekenen). De film kent ook echt wat zielige momentjes (het pantertje wat ten prooi valt aan de roofvogel) waardoor ik niet weet of ik er vroeger geen traantje bij weg had gepinkt. Een nadeel vind ik toch wel het einde.. Was het nou zo moeilijk om nog te filmen dat Benji de helicopter in sprong en een blije lach bij zijn baasje bezorgde? Dit was gewoon een beetje een lelijke afbreking. Maar verder is de film dik in orde. Ik zou als ik hele sterren moest geven hem de volle 4* geven. De film vind ik daar nog net wat te min voor maar wel een hele, hele dikke:

avatar van Phantasm
Hier moet je dus echt van houden, leuk voor een keer.