• 8.294.824 stemmen

Alternatieve titels: De Avonturen van Hammetje / E.B. White's Charlotte's Web

Geregisseerd door: Charles A. Nichols en Iwao Takamoto

Met onder meer: Debbie Reynolds, Paul Lynde en Henry Gibson

Plot Charlotte's Web

"That humble radiant terrific book is now a humble radiant terrific movie."

Wilbur het Varken is bang voor de kerstperiode omdat hij weet dat hij dan naar alle waarschijnlijkheid geslacht zal worden. Samen met de spin Charlotte bedenkt hij een plan om aan het feestmaal te ontsnappen.

imageimageimageimageimage

avatar van Wouter

Wouter

Volgens mij ooit gezien als kind.

avatar van tsjidde

tsjidde

Leuke kinderfilm. Geen komedie, maar meer een lief drama, waarbij het niet té dramatisch wordt. De tekenstijl is nogal plat, wat soms juist wel mooi lijkt, maar wat soms ook een beetje tegenvalt.

avatar van Shunshine

Shunshine

Mooie film enkel jammer van het einde

avatar van AardeWerk

AardeWerk

Als kind meerdere keren gezien, en telkens was ik behoorlijk ontroerd door het verhaal. Voor mij persoonlijk één van de films die op mij als kind veel indruk hebben gemaakt en die me heel mijn leven zijn bijgebleven. Voor die tijd (1973) zeker géén slechte animatie (Hanna Barbera). De Mary Poppins invloed is duidelijk te merken in de muziek van Robert & Richard Shermann (ook verantwoordelijk voor de Poppins soundtrack). Het blijft een prachtig verhaal, ondanks dat ik tegenwoordig toch wel wat kritischer naar de uitvoering kijk. Ik vond het de moeite waard om deze titel op DVD aan te schaffen, als deel van mijn persoonlijke geschiedenis hoort ie in mijn collectie ! Van mij een 3,5*

avatar van Vandernagel

Vandernagel

Hoewel voor mijn tijd en soms een beetje ouderwets, toch een leuke familiefilm. De animaties zijn redelijk maar sommige stemmen (waaronder die van Wilbur) vond ik echt niet passen. Die van Debbie als Charlotte en Templeton als rat waren top. Ook een pluspunt was de muziek hoewel sommigen toch minder waren dan die uit Mary Poppins.

3.0 sterren

avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

Is hier een tekenfilm van? Ik dacht dat er maar 1 van was, die met Dakota Fanning...

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

inderdaad beter te pruimen dan Disney-shit... Het heeft een zeker charme en de liedjes zijn al bij al wel meeslepend.