Steel Magnolias (1989)

Komedie / Drama

geregisseerd door Herbert Ross
met Sally Field, Dolly Parton en Julia Roberts

De kapsalon in Louisiana van Truvy vormt de centrale locatie van dit melodrama rond zes southern belles. Truvy en Annelle verzorgen dameshaar, terwijl rijke Ouiser Boudreaux en rusteloze Clairee geregeld binnen stappen voor de laatste roddels en het uitwisselen van levenswijsheden. Shelby is een aanstaande bruid die tijdens een bezoekje aan de salon flauwvalt, M'Lynn is haar moeder. Wat begint als een luchtige komedie - of liever: een opeenstapeling van one liners - komt meer in de richting van een tragedie wanneer een lid van het groepje sterft.

Geweldige film!

avatar van Ramon K
Meen je dat echt stinissen? Ik vermijd deze nl als de pest. Ik heb ooit es wat scenes gezien maar 't leek wel een damesromannetje!

avatar van petey
weepie eerste klas.

Heerlijke film je moet er wel van houden. Ik vond Fried Green Tomatoes ook gaaf. Zegt jou dat wat??

steel magnolias is een teatjerker eersteklas. maar zo mooi geacteerd dat 't gewoon prachtig wordt.

vind ik dan

avatar van Ramon K
Ja die ken ik ook stinissen maar ik vond er niet veel aan. Mijn ma en zusje trouwens wel......

Zo zie je maar weer dat vrouwen een betere smaak hebben (LOL).

avatar van petey
Daarom waarderen vrouwen Dirty Dancing ook zo hoog.

Een aardige film, met een goeie wending in het verhaal, en Daryl Hannah die vind ik deze keer wel leuk acteerde.

Een van mijn lievelingsfilms. Dus voor mij 5 * (en nee ik hou niet alleen van dit soort films Seven blijft mijn nummer 1)

avatar van Fran
Zo dramatisch aan het einde, maar hoe Mlynn dan weer de draad probeert op te pakken en opgevrolijkt wordt door haar vriendinnen ... ik vond het een heerlijke film.

dit is één van mijn lievelings films!

In Nederland nu op de planken met Renee Soutendijk en dochter Caro Lenssen (als moeder en dochter).

Hee!
Vanavond komt hij op tv op rtl 8, ben benieuwd!
Wat ik me afvroeg:
Is het meer een comedie of een drama?? Of gewoon een combinatie van deze twee.

avatar van HarmJanStegenga
Hmm, er zit iets in deze titel wat mij een behoorlijk positief gevoel geeft Tsjah, en opzich doet deze film dat ook wel. Een lekker luchtig, humoristisch filmpje die na verloop van tijd een zware dosis drama moet verwerken. Uitstekend geacteerd door alle dames, die de één na de andere gewelidge dialoog weten te produceren. Nooit gedacht dat een stel roddelende, zeurende, oude tantes zo leuk konden zijn. Deze film is bij vlagen gewoon heerlijk humoristisch. Dat is dan ook het sterkste punt van de film, want het sentimentele gedeelte - wanneer Julia Roberts doodgaat bijv. - pakte me eigenlijk niet echt. De scéne op de begrafenis is dan wel weer hilarisch; hit her! Geweldig personage trouwens die Ouiser. Ach ja, voor de rest gewoon een leuke film die me aaridg heeft verrast. Dikke voldoende dus ook.

avatar van reommeke
Moet altijd wel even lachen bij Dolly en MacLaine. En 't verhaal is goed. Allemaal kletstantes, maar met best enige diepgang

avatar van lucdecoster
Niet slecht met die 6 vrouwen. Julia Roberts herkende ik niet onmiddeliijk, ze was hier nog zeer jong. Dolly Parton , met haar opvallende stem, vond ik ook heel goed passend in deze film. Ik wist niet dat zij ook een actrice was. Eigenaardige film, het begint als een soort komedie en eindigt als een drama.
Wat ik ook zo mooi vond was het huwelijksfeest.

avatar van DelennBabylon5
Buitengewoon goed. De vrouwelijke karakters komen echt tot leven, de mannen zijn echt geen partij.

avatar van missl
De film gaat over een groepje vrouwen die heel veel samen zijn en ook graag roddelen. Ik vond de wisselwerking tussen deze vrouwen wel leuk, hierdoor kwamen af en toe wel mooie momenten naar voren maar over het algeheel is het 1 grote mierzoete film. Met een lach maar de traan bleef bij mij uit, ook al deed de film nog zo zijn best.

avatar van erik1677
sjongejonge! volgens mij kan die sally field de gehele film maar dezelfde kop trekken, van ik moet poepen!
Ze keek hetzelfde bij de bruiloft als bij een begravenis.
haar vond ik de enigste tearjerker van deze film.

verder moet ik wel zeggen dat het andere acteerwerk wel in orde was, en de film soms echt komisch.
Camerawerk en settings waren ook dik in orde. En Shirley McClane vond ik echt super.
maar het was niet helaas niet het kleine meesterwerkje wat ik verwachte.

Goeie film rondom een aantal vrouwen in een schoonheidssalon in het zuiden van Amerika. Niet echt een verhaal, maar de film heeft genoeg leuke dialogen en personages. De mannen hebben duidelijk een ondergeschikte rol hier. De heerlijke cast is een genot om aan het werk te zien en de kapsels zijn ook een vermelding waard.

Een film zonder echt verhaal, maar met enkele karaktervolle vrouwen. Een dramatische gebeurtenis brengt de film in een kleine versnelling, maar in z'n totaliteit brengt de film toch net te weinig. De hele "levensloop" wordt wel mooi verfilmd met een positieve boodschap (i.e. live goes on)

Het komediegedeelte is veruit het beste met grappige dialogen en ook enkele mooie scènes, zoals het huwelijksfeest.
Daarna gaat het verflauwen, een beetje melo...
Shirley Maclaine viel mij het meest op.