• 8.347.778 stemmen

Geregisseerd door: Anne Fletcher

Met onder meer: Sandra Bullock, Ryan Reynolds en Mary Steenburgen

Releasedatum: 18 juni 2009

Plot The Proposal

"Here comes the bribe..."

De invloedrijke redactrice Margaret dreigt uitgezet te worden naar haar vaderland Canada. Om dit te voorkomen dwingt ze haar nietsvermoedende en komische assistent Andrew om zich met haar te verloven, terwijl ze hem al jarenlang het leven zuur maakt. Hij gaat akkoord met de verloving, maar tegen een paar persoonlijke voorwaarden. Het onwaarschijnlijke stel reist af naar Alaska om de eigenzinnige familie van Andrew te ontmoeten.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Chairman Bergen

avatar van panax

panax

leuke film

niet heel bijzonder maar leuk

en leuke beelden van alaska ?

was genoeg om te lachen in ieder geval

reynolds en bullock spelen heel leuk !!

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Niet onaardig.

De één-tweetjes tussen Bullock en Reynolds waren erg leuk, bijfiguren die een veel grotere verhaallijn krijgen dan ze verdienen - oma - enorm vervelend. Alles was erg mooi in beeld gebracht, dat wel.

avatar van dualcia

dualcia

Voldoende. Het is een leuke romantische komedie door de leuke acteurs (zoals de moeder van Andrew en Malin Akerman), maar het stijgt nooit uit boven het gemiddelde. Dit vooral omdat het nergens echt grappig is.

Het is echter wel vlot om naar te kijken en in Alaska zijn er wel enkele leuke situaties.

Bullock en Reynolds samen zijn leuk, waardoor de scenes tussen hun ook het leukst zijn.

ge-we-ldig!! Blijft een enorm grappige film waar ik geen genoeg van krijg

avatar van Panta Rei

Panta Rei

Niet normaal, toch!!! SBS breekt de film gewoon af.

Panta Rei schreef:

Niet normaal, toch!!! SBS breekt de film gewoon af.

ja! Ongelofelijk!

avatar van Passiebloempje

Passiebloempje

Een echte 13 in een dozijn huppelk*tten 'feel good' romkom die het erg goed doet (met een reep chocola) wanneer de hormonen* opspelen.

*) Misschien niet het juiste moment om sterren te geven. XD

avatar van Polsie

Polsie

Drie sterren, misschien omdat ik samen keek met mijn vriendin.. maar.. leuk! Verrassende ontknopingen? nee, zeker niet. Maar er hangt gewoon iets in de lucht.. zouden het toch die vlinders zijn? aah gekkigheid, de film is gewoon leuk. Grappige momenten en aan het eind is iedereen happy

Tarkus

Komedies zullen nooit mijn favoriete genre worden, maar voor een film met Sandra Bullock wil ik toch een uitzondering maken.

Altijd wel leuk de films met haar erin.

En dit is ook weer zo'n film.

Heb me er toch mee geamuseerd.

avatar van preciious

preciious

Geweldige film! romantiek en humor. Echt de beste film van deze genre ooit

avatar van nochange

nochange

Direct al erg voorspelbaar maar toch een leuke film. Het eind is ook absoluut niet verrassend. Voor een romcom heeft deze film wel veel grappige stukjes die ik soms mis in de echte komedies. Ik heb me prima vermaakt op een zomeravond op het balkon met deze film. Ik vind het wel een aanrader door de vele humoristische stukken.

avatar van Movsin

Movsin

Een romantische komedie over schijnhuwelijken, zeg. Zeker niet denderend want een komedie impliceert lachen en dat was er amper bij. Te noteren vooral Sandra Bullock als strenge chef. Verder geforceerd en met heel wat cliché's : een vervelend hondje, een gekke oma die een hartinfarct veinst, het klassiek begrijpende hoofdgeschud van bijna de ganse cast met de ontroerende glimlach op de lippen, het karikaturale, de voorspelbaarheid, enz....

avatar van ambrosini

ambrosini

Leuke film.. maar 1 keer zien is voldoende

avatar van Tiany

Tiany

Ik heb geen enkele keer gelachen, vond het gewoon een romantische, niet slechte, film. Sandra Bullock zie ik graag acteren. Was zeker niet haar beste film.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Twee hoofdrollen zijn niet veel bijzonders, de aftiteling heeft betere grappen dan de film. De bijrollen zijn wel leuk. Mary Steenburgen is een actrice waar ik vroegere jeukende bulten van kreeg, maar eigenlijk vind ik haar erg leuk inmiddels.

avatar van joolstein

joolstein

Niet zo slecht als ik zal willen, maar niet zo goed als waar ik doorgaans hoge score`s aan geef

avatar van shrink

shrink

• 1961 stemmen

Zeer en zeer matige film. Een romantische komische film moet ergens iets van geloofwaardigheid hebben, maar daar is hier geheel geen sprake van.

avatar van IH88

IH88

“We'll tell my family about our engagement when I want and how I want. Now, ask me nicely.”

Een aardige romcom die een beetje zijn ups en downs heeft en een onevenwichtige indruk maakt. Het begin is heel erg goed met de bazige Margaret Tate en haar assistent Andrew Paxton die door omstandigheden worden gedwongen (zij dwingt hem) om te doen alsof ze gaan trouwen. Margaret dreigt het land uit te worden gezet omdat haar visum is geweigerd en alleen trouwen kan dat voorkomen. Maar ja, geen relatie dus dan maar haar assistent zo gek krijgen.

Bullock en Reynolds hebben een heerlijke chemie en vanaf het begin knettert het tussen beide. Andrew is eigenlijk de enige op kantoor die de tirannieke Margaret tegengas durft te geven en de dialogen zijn zeer vermakelijk. Zodra de twee naar de familie van Andrew gaan gaat het een beetje mis. Het wordt wat clichématig en de familieleden van Andrew zijn niet bepaald memorabel. Betty White heeft nog een aardige rol maar dat wordt op het eind te ver doorgevoerd waardoor het pijnlijk ongrappig wordt. Denis O’Hare is wel grappig maar heeft een veel te kleine rol als ambtenaar die moet onderzoeken of de relatie van Margaret en Andrew wel echt is. De film voelt buiten het begin nergens echt fris of vernieuwend aan en zelfs de sterke Bullock en Reynolds kunnen niet voorkomen dat het op een geven moment saai wordt. Dat de twee tortelduifjes uiteindelijk echt voor elkaar vallen is natuurlijk geen verassing en ondanks de zwakke opbouw weten Bullock en Reynolds het toch overtuigend te verkopen. Het echte einde met de vragen van Denis O’Hare is trouwens wel hilarisch. Meer van dat had de film goed gedaan.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Voorspelbaar, clichématig en totaal niet origineel. Toch vond ik het niet vervelend om naar te kijken, er zitten best wat grappige scènes in en de cast speelt ook leuk. Verder niet bijzonder. Krappe voldoende.

avatar van centurion81

centurion81

• 1964 berichten

Mja zelfde als Pazmaster hierboven eigenlijk...Kon het niet echt slecht vinden, maar heb maar één keer hardop gelachen om een grap: "Get on the boat." - "But I can't swim!" - "Hence, the boat!".

Ook van mij een krappe voldoende, maar dichter bij 2,75 dan 3,25* =)

avatar van Daan258

Daan258

Zeer matige romantische/comedy waarbij de comedy zeer ver te zoeken is.

De cast en acteerwerk was verder prima maar ik vond de film zeer zwakjes, saai en erg langdradig.

Begrijp de hoge score niet zo goed.

Van mij een 2,0*

avatar van Miszmi

Miszmi

Prima film met een wisselvallig presterende Bullock. Het ene moment speelt ze sterren van de hemel, het andere moment laat ze toch wel wat steken vallen. Opvallend is dat ze het sterkst presteert in de wat minder gelukkige scenes, al was haar dansscène geniaal. Daarmee ook gelijk het leukste/grappigste moment van de film te pakken. Een romcom met weinig verrassingen, hier en daar een kleine twist die niet iedereen aan zal zien komen. Het einde zie je natuurlijk vanaf minuut één al wel aankomen, maar heb in dit genre dan ook nog geen films ontdekt waarbij dat niet het geval is. Prima feelgood movie, leuke cast en de omgeving was over het algemeen prachtig, 3.5*.

avatar van alacer9

alacer9

Hele vermakelijke romantische comedy!

avatar van Boenga

Boenga

• 2083 berichten

Dat het basisverhaal een wat utopisch sprookje is, daar kan ik mee leven.

Het theatrale acteren daarentegen, dáár heb ik heel moeilijk me.

We weten dat het huwelijk fake is; maar blijkbaar vindt de regisseur het nodig om daar bij zowat elke scène over-the-top nadruk op te leggen (een kus geven, oh wat is dat toch moeilijk wanneer je niet van elkaar houdt).

The Proposal scoort daardoor niet hoger dan een aflevering van FC De Kampioenen. Voor een film volstaat dat niet.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Voor 50 cent gekocht op een rommelmarkt. Wat een zeer goede komedie is dit. Sandra speelt GEWELDIG sterk. Ook nog eens heel aantrekkelijk om naar te kijken. Het verhaal gaat als een sneltrein vaart voorbij. Er gebeurt héél veel. Sommige scènes waren minder, zoals de striptease act. En de oma act in het bos. Maar over het algemeen SUPER grappig.

avatar van maurice32

maurice32

De eerste 20 minuten waren zeer goed, maar toen werd het helaas al minder.

Jammer.

Toch nog 3 sterren vanwege het begin.

avatar van wimaroca

wimaroca

Flauw,flauw,flauw

Je snapt niet dat dit zo'n hoge score heeft,ik dacht dit gaat richting Pretty woman

maar nog geen 10%

Alleen maar flauwe grappen:

Die striptease act

Die oma in het bos,waar slaat dit op

Maggie komt kennis maken,en 2 dgn later is er een bruiloft geregeld,oo wat heb ik gelachen