Alien Raiders (2008)

Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Ben Rock
met Carlos Bernard, Mathew St. Patrick en Courtney Ford

Een gezellige supermarkt wordt overvallen op wat een doodnormale avond lijkt te zijn. De overvallers, tot op de tanden bewapend, maken zich kenbaar als een groep wetenschappers die een buitenaardse invasie moeten stoppen. Ze zijn ervan overtuigd dat er zich onder de gijzelaars verschillende aliens bevinden en ze zijn vastberaden om uit te zoeken wie.

avatar van Miss Sway
Waarom?

avatar van De Knip
Het plot klinkt iig al vrij absurd. Toch eventjes kijken denk ik. Ene kant wel intrigerend en benieuwd wat de regisseur hiervan heeft gebakken.

god1 schreef:
supergoeie film

Somehow i have my doubt's

god1=427 stemmen (gemiddelde: 4,65, standaardafwijking: 0,67)

avatar van finitio
De stemmen van god1 zeggen niks, ik vind dat zijn account verwijderd moet worden.

Moeten we de jouwe dan ook maar verwijderen, omdat jouw stemmen ook van bar weinig originaliteit spreken?

avatar van jpg97
Zeer vermakelijke film. De setting, acteurs en het verhaal zijn allemaal dik in orde.

Ik had vantevoren niks gehoord/gezien over deze film en had dan ook niet zo veel verwachtingen, maar deze film bleek zeer de moeite waard. 4 sterren.

god1 schreef:
supergoeie film

Dit was echt zonde van mijn tijd...
Dit is niet eens de rating b-movie waard. Het verhaal klopt van geen meter. De film is nogal voorspelbaar, de special-effects die de film nog enigszins hadden kunnen redden, leken rechtsreeks uit de jaren 30 gehaald. En de film was op geeen enkel moment spannend.

Verder ook niet bijster origineel, leek gejat van the myst

0,5 ster, omdat minder geven niet kan

avatar van Paco Delavega
Met lage verwachtingen deze film erop gezet, maar het heeft me aangenaam weten te verrassen! Supergoed is het niet, maar een 3-3,5 ster is hij zeker waard! Vooralsnog een 3,5 dan maar!:)

avatar van Carlos Olivera
Zeer vermakelijke film die met een rap tempo doordendert! Het is een beetje een mix tussen The Mist en The Thing met een klein vleugje Cloverfield. Movie is voortdurend spannend en verveelt eigenlijk geen moment. Aanrader!

avatar van De Knip
Hoogtepuntjes in deze film: De 'Yeah' 's van 24 (Carlos Bernard, oftewel Tony Almeida). Voor de rest een beetje snel allemaal en dat werkt niet voor dit aftrekseltje van weet ik niet hoeveel films. De spanning is er niet, omdat er nogal absurde logica in dit verhaaltje schuilen. Omdat ik me er wel door heen heb kunnen worstelen, echt vervelend was t nou ook weer niet, toch maar een krappe:

Alles aan deze film is matig tot slecht!! Dialogen zijn echt een hel, spanning zat er voor mij weinig in en van mooie special effects moet deze film het ook niet hebben... De enige reden dat deze film van mij 2.0* krijgt, is omdat ik het genre erg leuk vind en daardoor de film mij nog iets kon boeien, geen aanrader in ieder geval!!

avatar van jstinissen
Carlos Olivera schreef:

ben het hier ongeveer wel mee eens

avatar van martenaria
niet de beste maar ook zeker niet de slechste in dit genre. voortaan niet meer ongewapend naar de buurtsuper!!!

finitio schreef:

Die van jou zeggen ook niets.....
Jij stemt eerst en veranderd daarna de helft van jou stemmen..

Iedereen mag stemmen wat ie wilt, als ie een film super vind geeft ie hem een 5 en jij een 1 ...... Sow What ¿¿¿¿

wees verstandig en kijk eerst naar jezelf en verwijder jou account dan eerst even.

Owja..... 3* van mijn

avatar van balosa
best leuke film alleen het einde had anders gemogen van me

Ja, moet ook zeggen dat ik het een vrij aardige film vond, kijkt leuk weg. Het einde is natuurlijk niet verrassend, wat dus de mogelijkheid schept voor deel 2.

jammer vh beperkte budget, maar toch best boeiend

avatar van KevinOfCourse
Was zeker oke!

Hou normaal niet zo van Sci-Fi maar deze was zeker de moeite waard.

Beetje voorspelbaar, maar zeker een aanrader.

Spannend

Een aanrader ? lol
Wat een flop film , en dan gaat het niet eens eigenlijk om aliens ofzo maar gewoon een halve gare zombie die ik in duizenden andere films heb gezien..een zombie waar een monstertje in zijn huid zit verscholen en dat noemt men dan een alien.
Het acteren is zwaar dramatisch , camera werk is redelijk to slecht te noemen , de effecten zijn van de laagste plank en dan het alien gedoe..jonge ik heb in geen jaren zo'n misselijke kinderachtig alien film gezien.
0,5 ster dus gelijk aan 1 punt en dat voor de moeite.

Bah bah is tijdverspilling , en dan durven sommigen nog te zeggen dat het iets heeft van Clovervield en mist ..tjah van de mist misschien wel omdat de film ook in een winkeltje verliep.

is een schande om The Mist/Clovervield en deze film in dezelfde zin te gebruiken.
Jeetje zeg , mensen wees verstandig en ga het niet kijken..ABSOLUUT GEEN AANRADER !!

avatar van breedbeeld
Vanaf het begin dacht ik, hmmm low budget film, onbekende acteurs, wat gaat dit worden?
Ik moet zeggen ,gezien dit al, viel het de eerste 3 kwartier zeer goed te pruimen, ondanks dat het meer naar horror neigt, zoals later bleek ( totaal niet mijn genre ) dan naar sf. Maar dan verzandt het na een uur totaal .
Wat ik aardig aan deze film vind , is dat met zo weinig middelen het mij toch een 3 kwartier wist te vermaken. Dat ik dacht en nu zo verder, maar helaas.

Raffael77
Wat een zielig commentaar weer.

Deze film is geen 5 sterren maar het is veel beter dan veel hedendaagse SF films en ook nog beter dan menig horror film deze dagen.

Wat ik jammer vond aan deze film is dat ze de beelden lieten trillen.
Wanneer er wat gebeurde. Juist die effecten zorgen ervoor dat het wat goedkoop lijkt maar de sfeer is goed.

De spanning is prima en acteer werk is redelijk maar niet storend.
Sommige zaten beter in hun rol dan anderen maar geeft niets.

Met het commentaar van Raffael77 ben ik het ook eens.

avatar van Miss Sway
Het concept deed me denken aan 'The Thing' waar deze film natuurlijk niet aan kan tippen maar toch vermakelijk blijft. Helaas wel wat voorspelbaar maar dat mag de pret niet drukken.

Ik houd wel van dit soort verhalen alleen vind ik de manier waarop het verhaal is neergezet ietwat een gemiste kans. Volgens mij had men er veel meer van kunnen maken. Achteraf had ik het gevoel dat ik naar een deel 2 van een sequel of aflevering van een serie had zitten kijken.

Ik sta dan ook open voor een deeltje 2 met als onderwerp het voorverhaal, een 'the beginning' of iets dergelijks.

avatar van ken1976
ik heb de film na ruim 3 kwartier uitgezet! Het was persoonlijk geen flopfilm maar ik vond dat het allemaal te lang duurde!!!!

Ik kon de film met geen andere film ( dus geen 'the Thing of the Mist') vergelijken. maar voor mij persoonlijk was het allemaal te simpel.

De sfeer was wel aardig, maar niets bijzonders. De acteurs waren in het algemeen wel ok.

Kortom 1,5 ster voor het gedeelte wat ik heb gezien!!!

Films met een stomme titel kunnen soms verrassend goed zijn.
Deze alien raiders (wat een low budgettitel ! ) is daar het grootste bewijs van. De film begint vrij mysterieus met een overval , maar laat je dan niet meer los tot de eindgeneriek.
Absolute topfilm. 4.5 stars

Laat je niet misleiden door "de filmkenners"hier die de film niet eens uitkeken.

Eventjes off topic. Mensen deze site is ontwikkeld voor de film lief hebbers en de mensen die eens eventjes willen gaan zien of de film de moeite waard is.

Daarom word ik als vaste klant van deze site soms krankzinnig zot van die eindeloze kritieken op elkaar. Soms dacht ik ook, hoe kan die gast die film nu goed vinden, wel dat zijn smaken en die verschillen bij iedereen. Dus ga nu niet bij andere quoteringen en comments een quote zetten dat je vindt dat hij/zij een achterlijke koe(i) is omdat hij/zij die film super of super slecht vond. Discusieren mag, maar het kan ook zonder al die sarcastische noten en stop met op elkaar te schieten.

On topic:

Idd mager filmpje, maar toch leuk verhaal. Hedendaags maken ze films met potentieel maar het komt er dikwijls gewoon niet uit. Op een vrijdag wanneer je niet uitgaat, pak een zak popcorn naast je vriendin en deze film kijkt wel weg . Live in peace boyzz & girlzzz x

Wat een film!
Begin is beetje leuk, daarna echt niet aante kijken.

2.0/10

scorepio schreef:
Films met een stomme titel kunnen soms verrassend goed zijn.
Absolute topfilm. 4.5 stars

Laat je niet misleiden ?
Door al die positivie reacties gaan mensen hoge verwachtingen krijgen , en na de film zitten ze dan te denken wat er nu zo mooi/goed was aan de film.
Ik zie hier mensen gewoon een 10 geven , dit is mischien wel de laatste film die een 10 verdient.
Hoe kun je ingodsnaam nu een 10 geven ?
Er zitten zoveel fouten in de film , als je dan een 10 geeft sorry dan ben je in mijn ogen een film barbaar.
Om maar een foutje op te noemen : de man met donkere huidskleur loopt de vrieskast in en gaat dan half dood liggen , wordt besmet bla bla en uiteindelijk gaat hij dood.Diezelfde gast had een Shotgun bij zich , maar niemand die aan dat geweer denkt en gezellig met hen 9mm's gaan schieten op dat monster achtig wezen.Waarom ga je de shotgun niet halen en knal je gelijk zijn kop eraf ?naja..

Effecten zijn erg slecht , vooral bij dat tril gedoe waar heel de buurt van wakker wordt..zo amateurisch is het gemaakt , zo iets zie ik bij films van in de jaren 80 terug.
Op een paar man na..was het acteren om van te huilen.

Het is allemaal wel goed bedacht , en een lowbudget film..maar je gaat mij toch niet vertellen dat dit film een 10 waard is ?
het gaat gewoon niet meer om menings verchil maar het gaat hier gewoon over iets anders mensen die een 10 geven weten donders goed dat het geen 10 waard is.

En dan kom jij aanzetten van 'laat je niet misleiden' ..jaa daag

ICE1907 schreef:

En dan kom jij aanzetten van 'laat je niet misleiden' ..jaa daag

Wanneer is een film goed ? Niets is meer subjectief ! Voor mij is een film goed als ik er een leuke avond aan beleefde.
Bij deze was dit zeker het geval.

Velen delen immers mijn mening. (zie imdb )
En..ik gaf de film net GEEN 10.