The Revenant (2009)

Komedie / Horror

geregisseerd door D. Kerry Prior
met David Anders, Chris Wylde en Louise Griffiths

Bart Gregory is zojuist overleden, dus hoe kan het dat hij nog steeds rondloopt? De enige persoon tot wie Bart zich kan wenden voor antwoorden is zijn beste vriend Joey. Al snel zijn ze er achter dat ze bloed nodig hebben. Om te overleven heeft Bart een constante aanvoer nodig. Ervan overtuigd dat niemand de drugsdealers en moordenaars in Los Angeles zal missen, besluiten ze de wetshandhavers een handje te helpen door de straten schoon te vegen. Ondertussen verzamelen ze het kostbare bloed om Bart in leven te houden.

j0enne schreef:
Weet iemand toevallig hoe dat liedje heet wat ergens middenin de film werd afgespeeld terwijl hun in de auto zaten? Met zo'n stemmetje van een Chinees/Koreaan/Japanner o.i.d.

Mala Rodriguez - Tengo un trato

avatar van sinterklaas
Leuk geprobeerd maar niet bepaald uitgewerkt zoals ik had verwacht.

Het klinkt zoals gezegd leuk: Soldaat Bart word in Irak doodgeschoten, in Amerika begraven, staat weer op uit zijn graf, belt aan bij zijn maat die zich afvraagt wat hij in hemels naam geslikt heeft dat hij Bart levend ziet, uiteindelijk word zijn maat ook een zombie na een ongeluk en zo komen ze met het goede idee om zo al het uitschot in LA een kopje kleiner te maken. Leuk leuk leuk, maar met een hoop gebrek. Wil nog niet zeggen dat The Revenant niet vermakelijk was, want de dialogen, en bepaalde momenten waren echt om te lachen. Alleen de rest is zo afgeraffeld en belabberd uitgewerkt en ik had ook veel meer actie en over the toppe momenten verwacht, maar helaas blijft dat wel vaak haken.

Het einde was wel behoorlijk fout, stuur de Amerikaanse zombies maar naar Irak.

Gewoon een niemendalletje die ondanks de gebreken nog wel vermakelijk is.

avatar van galaxydriver32
Trailer ziet er goed uit, lijkt me best leuk

Viel me tegen, had er meer van verwacht. de verhaallijn lijkt een goede film te beloven in de stijl van Shaun of the dead, maar het kan niet in de schaduw staan daarvan. Bleef hangen tussen een comedy en thriller maar valt niet onder te evrdelen omdat eht aan allebei de genres niet voldoet. Een keer erg hard kunnen lachen om een brilliant vondst van de makers de vibrator die gebruitk word als ondersteuning van de stembanden van het afgehakte hoofd maar verder viel het me tegen. Er zat nergens wat diepgang in en de grappen waren over het algemeen niet om over naar huis te schrijven.

2* vanwege de episch gevonden grap anders was het nog een half puntje lager geweest.

avatar van Corcicus
Herziening viel zwaar tegen. Een punt moeten aftrekken voor dit saai drama. Ik weet niet in welke geestestoestand ik verkeerde toen ik gul 3.5 ster gaf, maar dit was echt geen goede film.

avatar van Boeikens
Melodramatische Vampierhorror.

Een apart vampierverhaaltje dat vooral gedragen wordt door een droge David Anders.
Tussentijds vrij goede zwarte humor, vooral de vibratorstem en de eindinvasie vond ik sterk
Voor een Komedie/Horror is de humor in zijn totaliteit wat te min maar de kleine gore momenten mogen er in het horrorgedeelte best zijn.

Niet slecht, maar waarschijnlijk maar voor één keer.

avatar van Bacoboy
Einde nergens op

Slechte cast, irritante karakters en mislukte humor; daar komt het zo'n beetje op neer bij deze film. Er zit één leuke vondst in maar verder is de film mislukt.

Flauwe film met heel zwak acteerwerk.

in het begin best nog wel leuk maar de film duurt veels te lang.
het Verhaal is veel te langgerekt en de laaste 25 minuten vond ik het mist .

avatar van joolstein
Met een mix tussen horror en komedie ben ik waarschijnlijk niet de meest geschikte persoon om hier echt iets van te vinden. Het hier aangehaalde 'S.o.t.D.' was eveneens geen succes voor mij. Maar vreemd genoeg moet ik zeggen... was het wel leuk om de situatie te bekijken vanuit de zombie zelf en waren er bepaalde scenes die ook best grappig waren! Helaas overheerste de onnodige, flauwe momenten. De meeste aandacht ging uiteraard naar de komedie en de film hoef het helemaal niet te hebben van goede make-up of van veel speciale effecten. Echter door regisseur Prior's achtergrond in special effects (films als ‘A Nightmare on Elm Street’ 3&4 of Phantasm 2,3&4) zijn die kwaliteiten wel aanwezig! Dit komt tot een climax in een prachtig vormgegeven pratend hoofd. Ondanks dat er enigszins potentie in zat was het helaas te teleurstellend.

avatar van Collins
Het Amerika van regisseur Kerry Prior is gewelddadig, vervallen en verziekt. Geen aantrekkelijke samenleving om te vertoeven. De twee hoofdpersonages (de één dood, de ander niet) maken van de nood een deugd en passen zich perfect aan de verlopen atmosfeer aan. Veel gewetensbezwaren hoeven ze daarbij niet te overwinnen. Om zich te verrijken gaan ze stevig tekeer, maken de nodige slachtoffers en gebruiken daarbij de simpele rechtvaardiging dat hun slachtoffers crimineel zijn en de wereld een betere plek wordt als zij worden geëlimineerd. Dat credo levert veel actie en veel opwindend vertier op, maar laat ook een wat nare smaak achter.
De film is geen echte komedie. Echt grappige situaties doen zich zelden voor en de dialogen zijn zelden hilarisch. Je zou de film hoogstens ervan kunnen betichten dat hij maatschappijkritische kantjes heeft die satirisch worden aangepakt.
Door het gebrek aan humor is de nare smaak die achterblijft na het bekijken van de zoveelste gewetenloze of gewelddadige handeling, trouwens goed te verklaren. Voor de hoofdpersonages kon ik maar weinig sympathie opbrengen. Ze zijn zelden grappig (vind ik dus hè) en gespeend van elke relativering en humoristische zelfreflectie. Daar komt bij dat het personage van Chris Wylde, die de levende buddy speelt, mij vanaf de eerste scène al irriteerde en mij hevige golven van antipathie bezorgde. Vervelend personage en acteur.
De film duurt onnodig lang. Veel scènes worden zolang gerekt dat de interesse verflauwt. Prior had de schaar best wat radicaler ter hand kunnen nemen en de film compacter mogen monteren. Binnen de filmduur van twee uur bevinden zich talloze van die langgerekte momenten die de voortgang verstoren. Mijn concentratievermogen werd op die momenten behoorlijk belast en mijn kijkplezier nam erdoor af.
Hm, dat klinkt allemaal niet heel positief. Toch is het op zich geen verkeerde film. Het plot is origineel. Het eerste uur kijkt nog wel lekker weg en bezit wat momentjes met leuke humor. Nee, ’t is niet alleen maar ellende.
De film is een aardige horror comedy annex buddy film, die na een uurtje kijken verzandt in een film vol grappige zombie activiteiten, die ik niet echt grappig vond en in een film die een diepere inkijk biedt in de personages, waar ik niet op zat te wachten. Ik had met beide niets.
Uiteindelijk komt het er misschien wel gewoon op neer dat de film veel te lang duurt.

avatar van robke
Niet echt geslaagd vind ik......en met geroep " werelds eerste zombie-misdaadbestrijders ! " . Toch niet wie herinnert zich Dead Heat uit 1988 ! Naar mijn mening komt deze nog niet in de buurt . Trouwens ik zoek al een hele tijd naar Dead Heat op dvd (met dutch subs) iemand ??