Alien Raiders (2008)

Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Ben Rock
met Carlos Bernard, Mathew St. Patrick en Courtney Ford

Een gezellige supermarkt wordt overvallen op wat een doodnormale avond lijkt te zijn. De overvallers, tot op de tanden bewapend, maken zich kenbaar als een groep wetenschappers die een buitenaardse invasie moeten stoppen. Ze zijn ervan overtuigd dat er zich onder de gijzelaars verschillende aliens bevinden en ze zijn vastberaden om uit te zoeken wie.

avatar van Betamax
Wat een onzin.
Misleiden door de mening van anderen over een film...
Heb nog nooit een film gezien waar geen foutje in zat.
Nou en in het dagelijks leven zitten ook fouten.

Dit is gewoon een aardige film om naar te kijken en ik was ook verbaasd dat iemand 5* gaf.
Maar 3* is hij mij zeker waard.
Origineel verhaal en prima spanning.

avatar van Skrean
Geen super film, maar voor een low budget is het toch aardig.
De acteurs, camerawerk en het verhaal waren oke.
De film mist alleen wat 'blockbuster' elementen.
Als er een hostage situatie is in America dan komt normaal gesproken de FBI, de tv stations etc, etc.dat gebeurde niet, beetje jammer. wel laat de regiseur met de coole naam: Ben Rock zien dat hij kan regiseren.
3 sterren

avatar van PatSavage
na 25 min : 4/5
na 45 min : 3/5
na 65 min : 2/5
na 85 min : 1/5
gelukkig duurde hij geen minuut langer ...

avatar van Noodless
Toch nog altijd een gemiddelde van 10/20 dus 2,5 zou ik dan zeggen.

avatar van APPEL68
Leuke start, mager einde en helemaal het einde zelf...... dit had meer suggestief moeten zijn voor een sequel...

avatar van RodneyS
Best wel vermakelijk filmpje. Niet origineel, maar leuk uitgewerkt.

Begin beloofde wat maar daarna werd het steeds zwakker.Van de aliens zie je bijna niks want het licht moest uit van (almeida 24) had van hem een betere film verwacht vind hem wel een goede acteur vind ook jammer dat hij uit 24 is.Van mij 1,5 * voor de film .Ga the Alphabet killer maar eens kijken hoop dat die beter is

redelijk vermakelijk film voor mij. niks mis mee, maar ze hadden meer kunnen doen met de alien(s).

avatar van tal1b
nou batamax, zo origineel was die ook al niet weer.
alien opzoek naar een host, komt vaker voor hoor.
iig wel te pruimen deze film, niet echt super thriller, maar wel okay.

avatar van weerwolf
vermakelijke film

avatar van _Moonwalker
Film om te kijken als je niets te doen hebt en je je verveelt. Het idee is al zovaak gebruikt, dat het saai begint te worden. Jammer dat de spanning scénes zo lang duurden dat de spanning er vanaf was. Ook jammer dat je het einde al van ver kunt zien aankomen.

ik vond deze film best kapot lachen

buiten dat ze elkaars hoofd eraf schieten
trok deze film op niets

haha wist niet dat er nog zo domme films werden gemaakt

avatar van koosspoorloos
na 45 min : 3/5
na 65 min : 2/5
na 85 min : 1/5
gelukkig duurde hij geen minuut langer ...

Het gem. hiervan is 3.0 hoezo geef je dan maar een 1.0

trekt op niets .

avatar van Naomi Watts
Toch wel vermakelijke onzin dit.

Behoorlijk over the top, de yeah's van Carlos Bernard en een geweldige Alien King, wat een belachelijk beest . Duurt wel een hele tijd tot de film echt to the point komt maar wel een lekker tussendoortje voor de horrorfans die van horrors houden met een belachelijke ondertoon. Wel een film die qua niveau wat onderdoet voor de andere Raw Feed titels.

avatar van Rianneke_Dan
Vond het een beetje een saaie film. Het is erg over de top, en daar heb ik vaak niks mee in dit soort genre. Er zit wel een goed sfeertje in en het acteerwerk is ook aardig. Maar het duurt lang voordat er wat gebeurd en als er dan wat gebeurd is het erg voorspelbaar en niet spannend. Gore ziet er dan wel aardig uit, maar ze proberen te hard iets van het verhaal te maken, en dat lukt uiteindelijk niet. Wel leuk dat Carlos hierin speelt, was wel grappig om hem in een andere rol te zien dan Tony

avatar van james_cameron
De film begint inderdaad vrij sterk, wordt dan wat monotoon en zakt tegen het einde dramatisch in. Halverwege krijg je ook door dat het budget heel laag is: aktiescenes en special effects blijven uit. Wat de boel nog een beetje redt is de redelijke regie en het acceptabele akteerwerk, waardoor de spaarzame spannende momenten wel goed werken. Zoals alle films uit de Raw Feed-reeks van Warner Bros. het aanzien waard, maar nog minder moet het niet gaan worden.

avatar van Renfield1976
Kheb mezelf kostelijk vermaakt met deze redelijk eenvoudig maar toch vermakelijke actie/sf-film. Het verhaal is niet moeilijk, zeer eenvoudig zelfs, en toch heb ik me geen moment verveeld.... En tot slot ook nog een verassend einde, wat wil je nog meer??

avatar van B_B
B_B
Viel me nog best mee.

Echt spannend of schokkend wordt het nooit maar het geheel kijkt wel erg lekker weg. Verhaaltje stelt niet zo veel voor maar was wel boeiend genoeg en vond de setting (supermarkt) best leuk. Regie was ook best aardig, aantal best leuke standpunten gezien en in combinatie met de belichting zorgde dit soms voor best een aardig plaatje. Maar hier ook weer: echt memorabel was het nergens.

Ach tussendoortjes als deze mogen er best meer komen, 3*

Met wat fantasie heb je een kruising tussen 'The Thing' en 'The Mist'. Jammer genoeg komt 'Alien Raiders' qua niveau van bovenstaande films nooit in de buurt. Maar ach, hij keek lekker weg en was best wel te doen voor een keertje. Verrassend degelijke acteerprestaties ook voor een film met zo'n laag budget. Al bij al een 'geslaagd' debuut voor Rock.

avatar van forum1nl
koosspoorloos schreef:

Het gem. hiervan is 3.0 hoezo geef je dan maar een 1.0

Gem. is 2

Weet het budget van deze film niet, maar vergeleken met films die vaak een veel hoger budget hebben heeft deze mij prima vermaakt!
(denk dat deze film gemaakt is met het cateringbudget van Transformers 2)

ten eerste omdat er een beetje spanning is, op het begin van de film (eerste 30min) als je nog niet helemaal weet wat er gaande is en je nog nieuwsgierig bent.
Ten tweede omdat als je eenmaal het plot weet en het volgt het wel lachen is hoe ze sommige dingen uitwerken of juist niet (zoals de shotgun van Kane die plotseling niet meer interessant is, maar wel onthouden dat de agent een mini-revolver om zijn enkel had).

Voor meer geld worden soms wel slechtere films gemaakt:

Mooie poster, alleen jammer dat de film niet zo super is.

erik1677
wat een lekker amerikaans filmpje.
Lijkt zo uit de tijd geroldt dat ik nog wekelijks naar the gremlins, ghostbusters, critters, phantasm,they awake, alien,ghoulies en nog veel meer zat te loeren.
jaja ik heb het over de roemruchte jaren 80, want met deze films heeft deze kanjer uit 2008 meer verwantschap mee.
Meer dan bv een verschrikkelijke men in black.

avatar van El-royo
Alien Raiders begint sterk het eerste kwartier, maar gaandeweg wordt het verhaal steeds meer oninteressant en ongeloofwaardig. Moet wel zeggen dat er aardig geacteerd wordt voor een B-film met een vrij laag budget ( zoals ik hier lees ).

avatar van @quikfit
Ik heb me beter vermaakt dan ik had verwacht met deze film,een 3 vind ik op z'n plaats.

avatar van Sjoerdow
Oi oi oi

Dit was behoorlijk slecht. Als een film mislukt in zijn genre kan dat leuk zijn, maar hier pakt het allemaal vreselijk verkeerd uit.

Alle ingrediënten die een film voor mij onvoldoende maken zaten in Alien Raiders.

-Voorspelbaar
-Onduidelijke actiescènes
-Lange emotionele scenes en trage opbouw naar de spanning

Precies hetgeen wat ik niet wil in dit soort films.

Bah wat een prut zeg!

avatar van Pasion
Het was een leuk en spannende film alleen het is niet iets nieuws: veel mensen gevangen in een supermarkt en kunnen er niet uit door buitenaardse wezens.

Toch hebben ze er wel een andere touch aan kunnen geven en mooi uitgewerkt en heb er echt van kunnen genieten.

Iedereen moet deze echt minimaal een keertje hebben gekeken!

avatar van Noodless
Viel me ook een beetje tegen : weinig spanning, weinig bloederige taferelen en vooral de voorspelbaarheid van het verhaal. Je weet als kijker al na 10 minuten ongeveer wie de ' verborgen alien ' is onder het gewone volk in de supermarkt en die pas naar het einde toe zijn of haar ware gezicht laat zien. Dus heel voorspelbaar !
Nochtans het gegeven is wel leuk en de acteurs doen het behoorlijk.
5/10

avatar van Biglia
aangename no-brainer. snel voorbij & snel vergeten, maar toch leuk gedaan.