• 8.260.881 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: John Crowley

Met onder meer: Michael Caine, Bill Milner en Anne-Marie Duff

Plot Is Anybody There?

De ouders van Edward (Bill Milner) hebben besloten om gepensioneerden te gaan huisvesten maar kunnen net hun eigen leven op de rails houden. Een van de gepensioneerden is de voormalige magiër Clarence (Michael Caine), met wie Edward een bijzondere vriendschap opbouwt.

image

avatar van Nikoleski

Nikoleski

Ben benieuwd naar deze film van Crowley. Vond dat hij met Boy A echt een goede film neerzette, dus ik hoop dat hij deze stijgende lijn kan voortzetten.

stinissen (crew films & series)

Mooie gevoelige kleine productie met een Michael Caine die dit soort rollen nog jaren kan spelen , man wat ziet die er nog goed uit en wat een levenslust heeft die man.

Ook een kleine rol van de meest getalenteerde actrice van Engeland, Anne-Marie Duff, van deze actrice gaan we nog veel plezier beleven.

MisterRoboto

Inderdaad een mooi klein filmpje waarin een oude man op zoek is naar troost en een kleine jongen zich nogal laat fascineren door de dood. De chemie tussen de hoofdrolspelers is mooi om te zien. Kijkt ook lekker weg, een 3,5...

MisterRoboto

Bij nader inzien toch een 3,0. Kan hem namelijk niet meer goed voor de geest halen.

scorsese

Matige film over een jongen wiens ouders thuis een klein bejaardenhuis runnen. Het verhaal is wat aan de saaie kant, vooral tijdens de eerste helft. De relatie tussen de jongen en een nieuwe bewoner staat centraal hier. De schaarse mooie momenten in de film zijn vooral te wijten aan het uitstekende acteerwerk van Michael Caine.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Heerlijke film, echt geweldige komische momenten, uiterst aandoenlijk en uitzonderlijk gespeeld.