• 8.603.075 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Deadline

"Focus your fear"

Alice (Brittany Murphy) is een schrijfster die naar een verlaten huis vertrekt om daar in alle rust een scenario te schrijven. Ze kan echter geen woord op papier krijgen en na een reeks onverwachte gebeurtenissen glijdt ze steeds verder af in waanzin. De onvoorziene gebeurtenissen zorgen ervoor dat ze mentaal instort.

image

avatar van rox91

rox91

Beetje vage film. Het doet me wel iets wanneer ik zie dat Brittany Murphy erin speelt. Sommige schrikmomenten zijn goed, het verhaal sprak me ook aan maar was op sommige momenten best verwarrend. Sommige effecten zijn heel slordig gedaan zoals de ''blauwe'' aderen in de huid van Lucy wanneer ze uit de dood is opgestaan, je ziet dat het gewoon een soort graphics zijn die bewegen.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Dikke onvoldoende.

De film sleept maar een beetje voort met af en toe een dialoogje en weinig gebeurtenissen, wat het me te makkelijk maakte om mijn aandacht te verliezen. De film wil maar niet spannend worden en het verhaal van Lucy en David wil maar niet boeien. Enige wat het nog een beetje kijkbaar maakt is Brittany.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Adequate spookhuisfilm die niet kan kiezen tussen horror en drama, maar ik werd hier toch enthousiaster van dan de meesten hier. Het zwabberende verhaal wordt ruimschoots goed gemaakt door het prima acteerwerk en het sfeervolle camerawerk.

avatar van misterdhdh

misterdhdh

Ik ben toch ook wat enthousiaster dan de meesten hier blijkbaar. Al bij al vond ik dit zeker geen slechte film. Het verhaal op zich is niet echt origineel maar de uitwerking vond ik wel nog degelijk. Natuurlijk heb je de gebruikelijke clichés maar die moet je erbij nemen. Het acteerwerk was redelijk goed en zeker overtuigend. Het verhaal zelf rammelt wat en is naar het einde toe toch niet helemaal duidelijk. Het grootste minpunt is het gebrek aan spanning, wat ik toch wat miste. Echt spannend wordt de film nooit ondanks de ideale omgeving, soms heel even maar na een paar seconden is het alweer gedaan. Er zitten een paar schrikmomenten in maar veel te weinig. Toch zaten er een paar mooie scenes is zoals de piano-scene en de verdrinking-scene. . De muziek en de geluidseffecten vond ik wel enorm goed. Einde is dan weer wat verwarrend, maar daar hou ik wel van, als je met wat vragen achterblijft. Ook had ik geen idee waar de film op een bepaald moment naar toe zou gaan, en wat ik nog kon verwachten. Heb me zeker vermaakt met dit redelijk korte filmpje. Een topper vond ik dit natuurlijk ook niet maar zeker niet slecht. Film is redelijk sfeervol, verhaal nog leuk om te volgen maar als je een enorme enge horror verwacht kom je misschien wat bedrogen uit. Deze deadline vond ik persoonlijk meer drama dan horror.
3/5
***

Onderhond

Redelijk.

Je moet deze niet kijken voor het originele plot of de schrikeffecten. Zeker die laatste zijn zéér beperkt, het lijkt soms alsof McConville ze er wel in moest steken maar dat zonder veel overtuiging deed. Het is duidelijk dat hij meer op de sfeer wou spelen.

En dat doet hij best goed. Fijne locatie, mooi ingerichte kamers, sterk belicht. Een licht krakende en zoemende soundtrack en redelijk acteerwerk. Niks écht bijzonders, maar het blijft wel de hele film lang consequent sfeervol, iets wat niet zo evident is voor een horrorfilm.

Twistje op het einde stelt zeer weinig voor en het horror gebeuren zelf is ook redelijk braaf. Het is dus vooral met de juiste verwachting deze film gaan kijken. 't Is veel meer The Shining dan James Wan, maar dan wel in een typisch keurslijf van een genre filmpje.