Beneath (2007)

Horror / Thriller

geregisseerd door Dagen Merrill
met Nora Zehetner, Matthew Settle en Gabrielle Rose

Christy keert terug naar haar geboortestad, nadat jaren geleden bij een auto ongeluk haar zus ernstig misvormd raakte, met Christy achter het stuur. Achternagezeten door nachtmerries hierover, leert ze al gauw dat haar ergste nachtmerrie uit gaat komen...

red bull
inderdaad meteen doorspoelen naar de aftiteling. of gewoon NIET kijken, ik zie dit echt als pure tijdverspilling...

Pure tijdverspilling maar toch 2 ** geven. Ik zou een halve ster geven dan ik vind ik pas pure tijdverspilling

red bull
ik vind het pure tijdverspilling om van jouw bericht een fatsoenlijk verhaaltje te maken

avatar van bisse
Onverwachts goede horror met een geweldige climax. De opbouw is soms een beetje irritant door een overmatige herhaling van flashbacks/visioenen. De hoofdrolspeelster is wel een beetje aan de zwakke kant maar dat neemt niet weg dat dit een horror is die zeker de moeite waard is.

Hmwa.. aardige film. Niet slecht maar ook niet zo goed om nog een keer te kijken. 2,5*

avatar van glimmerman2000
Ik vond dit wel een goed film.Het verhaal was wat voorpelbaar, maar aan t einde vond ik hem vrij eng.Ik schrok een paar keer flink.

Prima film..een 3.5

avatar van cassini1
hier zitten toch slechte filmkenners, mooie film, goed acteerwerk en goed verhaal 4.5

avatar van Boeikens
Goede middelmaat.

Het verhaal is nogal verwarrend en vooral in het begin moeilijk te volgen maar er hangt wel constant een zekere spanning.
Het laatste kwart is het beste stuk en loont om te zien.

avatar van keukenzout
Wat een ontzettend wrang einde. Beter dan ik had verwacht

avatar van Aapje81
Een hele prettige film, die ik vooraf had aangezien voor een spookfilm maar toch vooral een Thriller was. Hoewel de Flashbacks hier en daar wat vermoeiend zijn bleef ik toch geboeid kijken. Vooral Nora Zehetner viel in positieve zin op. Een bijzonder mooie verschijning die ook niet onverdienstelijk acteerde.
Het einde met dat water was voor mij meer een erotische dan een horror ervaring.

Niet meer dan tijdverdrijf. Het verhaal was redelijk (voorzien overigens van veel clichés) maar wel voorspelbaar. Spannend werd het nergens en de schrikmomenten die iemand hierboven noemt heb ik nergens gezien want die zag je al van mijlenver aankomen waardoor het geen schrikmomenten meer waren. De acteerprestaties van de hoofdrolspelers waren ook niet bepaald geweldig (vooral die van Matthew Settle).

Horrorfreak12
een matige triller ( horror kan je het NIET noemen) die wat te lang

aansleept met af en toe wat spannende stukken

niet slecht maar ook niet goed

goed acteerwerk en leuk verhaal met een onverwacht einde

ik vond deze wel gaan heb me er niet geweldig mee geamuseerd

avatar van WessRocks
Net deze film gekeken. Geen slechte film eerlijk gezegd.
Wel eentje die je aandachtig moet kijken. Goede cast en vooral een zeer onverwacht einde.

avatar van horrorfreak23
Kon me wel bekoren. De verbrande vrouw vond ik heel 'gemaakt'. Het verhaal was ook leuk en bracht je wat op een verkeerd been wat leuk is en zo kon je dus het einde niet voorspellen.

Veel te langdradig, maar door de scenes te skippen heb ik het verhaal in de helft van de tijd gezien en dan kan het redelijk bekoren.

avatar van DonOswaldo
Meer van verwacht.

Het kijkt weg omdat je toch wel benieuwd bent naar wat zaken, om achteraf te beseffen dat het eigenlijk alleen maar leunt op hoe het uiteindelijk in elkaar zit (wat gelukkig nog genoeg is voor een voldoende).

Acteerwerk is oke.

ik vond de film niet zo eng maar het idee wel
stel je eens voor dat er iets in je muren woont
brrrrrrr!

avatar van winke082
Niet best dit! Ik heb hem niet afgekeken. Vond het beneden de maat geacteerd.
Ik schrok wel een paar keer maar dat heb ik altijd omdat ik het geluid zo kolere hard zet!
Voor mij niet de moeite waard.
Jammer maar helaas

mug13
Een vage film met een duister sfeertje.

Geen superfilm, maar naarmate het verhaal vorderde wilde ik toch wel weten hoe het zou aflopen. Redelijke acteerprestaties, goede sfeer, goed gefilmd. De flashbacks waren te veel en te overdone.

Al met al 3*

avatar van eavymetal
Niet al te beste film.

avatar van LadyAnne
Ik vond dit een verrassende film, had een ander idee toen ik begon met kijken, maar het is me niet tegen gevallen. Echt een enge film vond ik het niet, het was eerder een film waarin je wilt weten wat er precies is gebeurt met een aantal schrikmomenten. Ik vond het, tja... mooi/boeiend dat het uiteindelijk eigenlijk draaide om de link tussen de twee zussen. De visioenen die Christy zag ook echt hetgene was wat haar zus zag. Je denkt tijdens de film een paar keren het zit zo, om vervolgens erachter te komen dat dat niet het geval is. Het bleef me toch boeien en ik wou weten hoe het nou eigenlijk zat.

De gehele film bleef me boeien en vond ik leuk tot.... het einde, man wat een afknapper is ze er eindelijk achter gekomen dat haar zus nog leeft en zijn ze herenigt, wordt ze eventjes simpel neergestoken door haar dochtertje en valt ze het water in. Ik vond dit toch wel even vies tegenvallen.

avatar van Fran
Het begin vond ik een beetje warrig met al die flashbacks en ook visioenen maar op een gegeven moment kom je daar wel doorheen en word het ook wat minder. De spanning wordt heel goed opgebouwd in deze film. Ben ook een aantal keer goed geschrokken. Het verhaal over de twee zussen greep me ook best wel aan waardoor deze horror nog een meerwaarde kreeg.

Aan de ene kant vond ik op het einde wel jammer dat ze, nadat ze eindelijk erachter komt dat haar zus nog leeft, neergestoken word door haar dochtertje. Maar aan de andere kant zag ik dat totaal niet aankomen en was het zeker een verassing.

avatar van sinterklaas
Een horror-film die er mee door kan.

Blijkbaar ook een MTV productie zoals er op het hoesje staat. Ik moet zeggen dat deze film nog helemaal zo slecht niet is, maar helaas wil het niet altijd eng worden en neigt het meer naar een soort psychologische thriller. Wel vonden er hier en daar nog wat spannende momenten plaats en het acteer werk was ook wel goed te doen. Het plot kwam ook nog wel goed uit de verf, maar ze mochten hem, zoals gezegd, wel iets enger uitwerken. Het eind-shot was wel weer een "I Love It" moment.

avatar van Daan258
Vreselijk slecht.

Van het begin tot eind echt dood verveeld, ik heb hem met moeite af moeten kijken.
Niet spannend, dom verhaal, slecht geacteerd.

JvB Lucas
Beneath

Wij hebben UPC On Demand thuis en dan zit je daar een avond met een groepje vrienden en zoek je een spannende horrorfilm voor de avond. Hoeft nou niet zoveel speciaals te zijn, en dan zie je plotseling een trailer voorbij komen van Beneath. Nou het zag er best wel lollig uit.

Toen de film begon kwam er meteen "MTV PRESENTS" in beeld en als je dat ziet begint een beetje filmliefhebber zich al meteen zorgen te maken. Ik dus ook. Maar ja, je gaat maar gewoon kijken en toen de film al begon met een minderjarige die auto mag rijden op een grote weg, ja toen had ik al meteen in de gaten: deze film wordt niet beter en alleen maar slechter.

Nora Zehetner is een of ander wijf die misschien niet in een bordeel werkt maar haar werk kan je vergelijken met prostitutie. Jawel want ik kan me niet voorstellen dat zo'n ongetalenteerd wijffie een rol krijgt om haar talent. Nee, dat komt gewoon omdat ze een mooie vrouw is. Dat is de enige reden waarom zij is aangeboden om in deze film te spelen. De andere spelers ken ik nog niet eens, ze boeide me niet. Ik gaf niks om ze. Ze zijn er gewoon om in een film te spelen van MTV. Dat is het enige. Voor de rest zul je ze ook nooit tegenkomen in andere films. And that's it...

Het verhaal. Ja, dat is denk ik ook de grootste reden waarom je kunt concluderen dat dit wanproduct van MTV komt. Als dit nou een product was van het Entertainment Experience van Paul Verhoeven kon ik de warrige verhaallijn nog enigszins goedpraten omdat er zoveel mensen aan meedoen. Maar de verhaallijn van Beneath is de pure definitie van interessantdoenerij. Niks klopt: er worden constant flashbacks getoond (die er dan zijn om het te doen laten lijken dat de film een diepe laag mysterie heeft zoals bijv. The Sixth Sense dat heeft) terwijl ze gewoon de kijkers in de maling nemen: ze zijn bedoeld om de film heel complex en moeilijk te laten maken met natuurlijk een of ander clichématig twist einde. Een twist? Ik wist al lang dat er een twist einde zou komen, het was alleen de vraag welke domme keuze de regisseur had gemaakt om het te doen laten eindigen.

En dan te bedenken dat dit een horrorfilm is. Dit lijkt wel een soort experiment. Een experiment van MTV Productions om een horrorfilm te maken die zo moeilijk en complex te begrijpen is dat het degradeert tot complete baggerre zooi.

avatar van knusse stoel
De film op zich was niet slecht te noemen maar ook niet een toppertje.
Wat voor ons niet had gehoeven waren de snelle "flashbacks" waarbij het zo snel ging dat de kijker(s) nauwelijks ziet(n) wat erin gebeurt. Het verhaal is ook niet echt "bad" te noemen maar.......het is geen echte horror, eerder een thriller met iets bovennatuurlijks.