House of 9 (2005)

Verenigd Koninkrijk / Roemenië / Duitsland / Frankrijk
Thriller / Horror

geregisseerd door Steven R. Monroe
met Dennis Hopper, Kelly Brook en Hippolyte Girardot

Negen mensen die elkaar niet kennen worden ontvoerd en opgesloten in een villa. Al snel komen ze erachter dat ze onderdeel zijn van psychopathisch spel, waarbij slechts één van hen de villa levend mag verlaten. Wie? Dat zullen ze zelf moeten bepalen. De uiteindelijke winnaar zal beloond worden met vijf miljoen dollar. Het brein achter deze zieke marteling lijkt zijn zin te krijgen. Stuk voor stuk maken de lotgenoten elkaar af, en al snel staan de laatste overlevenden lijnrecht tegenover elkaar...

avatar van 606
Toch onverwacht vermakelijk en spannend.
Het einde was zeer goed verzonnen en dat zag je niet aankomen.
Acteren was ook goed.

3 sterren

avatar van Elineloves
Als je Saw/Cube en dat soort films hebt gezien, dan zou je in principe het einde wel kunnen raden... wat niet wegneemt dat het wel goed bij deze film past.

avatar van MyOwnStyle
the new guy schreef:

Klassieker zou ik niet zeggen, al was het einde inderdaad wel verrassend en leuk.

avatar van Elineloves
Mét Hopper zal helaas moeilijk worden. Al denk ik dat er ''teveel'' van dit soort films zijn, dus een remake... Denk niet dat dat zou scoren.

avatar van Shinobi
Voor mij begon het eerlijk gezegd niet al te boeiend. Pas toen die drankenkast open ging begon het voor mij met een erg sterk laatste kwartier die ietwat weg heeft van The Killing Room en Breathing Room.

2, 5 Sterren.

avatar van rep_robert
Poeff, had van de week Exam gezien en moest daarna opeens weer aan House of 9 denken. Heb deze film een aantal jaren geleden gezien en kon me het einde nog herinneren.

Het idee achter de film vind ik erg leuk, alleen de uitwerking laat echt behoorlijk te wensen over. De personages gedragen zich allemaal ontzettend irritant, de constant biddende Hopper werkt ook op mn zenuwen, het gebruik van de muziek is op vele momenten ook nog is echt bizar slecht.
Daardoor ontbreekt het de film eigenlijk compleet aan spanning en mis ik eigenlijk ook iets briljants(plot?) waardoor ik tot het einde geboeid blijf kijken. Iets wat ik bij Cube, Saw en Exam dus wel had.

Het positiefste aan de film is eigenlijk het einde, dat nog wel een leuke twist bevat. Maar daar is dan ook alles wel mee gezegd.

La Barca
Gister dit gedrocht samen met rep_robert gezien. Ik zal hier maar niet al te veel woorden aan vuil maken, maar dit was toch een een hoopje trieste acteurs / acteerwerk bij elkaar Daarnaast ontbrak de gehele film door enige vorm van spanning, met als toppunt de muziek tijdens de ''bezopen scene'' Spanning is toch wel iets waar een film zoals deze het van moet hebben denk ik.

Heb me het meest geirriteerd aan die zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar irritante priester! Ik weet dat het zn werk is maar die bijbelteksten waren op een duur echt niet meer om aan te horen! Cast volgende keer maar een visverkoper van de markt, zal vast veeel leuker zijn!

*1,5 stem vanwege het einde

avatar van TragieStar.*
Aah wat leuk dat jullie samen gekeken hebben en nog allebei een beoordeling geven

avatar van rep_robert
Jammer dat hij mn stemmen imiteert Ik ben duidelijk de trendsetter!

La Barca
haha wie heeft deze films nou thuis in zn collectie dan?

Meningen kunnen verschillen toch?8|

ik vond het wel een leuke film, alleen wat een voorspelbaar eind

avatar van DjFrankie
berrydrum schreef:
ik vond het wel een leuke film, alleen wat een voorspelbaar eind

Absoluut geen voorspelbaar einde
Verder was het geen sterke film, duurde lang voor er eindelijk wat actie kwam. En toen alles achter elkaar.
Geen hoogstaande film dus, net een 6 dus 3 sterren.

avatar van maxwevalli
Zelfde als killing room, niks bijzonders beetje easy wel leuk op het einde toen de deur openging...

avatar van henkula
the new guy schreef:
Ik wilde eigenlijk 1 ster geven voor de overmaat aan clichées, stereotypen en ondermaats acteerwerk.

Het einde is echter zo sterk dat ik 1.5 bij geef. Echt heel goed. Deze film moet worden overgedaan, zonder Hopper, en dan wordt het een klassieker.

achteraf een classic zonder Hopper? wat dacht je van Rutger Houwer...

The Scorcher
Ik vind dit zeker geen slechte film,
maar naar mijn mening heeft het wel een goed gegeven dat slecht uitgewerkt is.

Enkel vind ik dus wel het einde (ondanks wel vrij voorspelbaar) redelijk goed.

En natuurlijk weer een knappe rol van Dennis Hopper die de Priester vertolkt.

komt hier een 2 van?? zou wel een vervolg willen

avatar van Franza
geen geweldige film maar wel gewoon leuk om een keertje te zien
ik dacht welheel de film dat de priester bij die watcher zouhoren.
Maar niet dus

een goeie 3 *

avatar van Left4Dead
Lopende band regisseur, heb hem niet al te hoog zitten maar was erg benieuwd naar deze. Het verhaal stond me wel aan, overleven als spel. De rest van wat de man gemaakt heeft ga ik het maar niet over hebben.

Een uitgerangeerde Dennis Hopper en voor de looks gekozen Kelly Brook moeten opsmuk geven aan deze prent. Het acteerwerk is tranentrekkend en na vijf minuten was ik al aan het afwegen of er toch maar een andere film in de player moest. Maar Shinobi schreef eerder dat het begin niet boeiend was dus blijf nog even doortrekken.

Natuurlijk is dit verhaal gewoon een aftreksel van andere film zoals hierboven al aangegeven is. Traaaaaaggggggg krijgen we een beetje te weten over de gasten die allemaal wel een achtergrond hebben, irritant traag zelfs want ik zit op actie te wachten. In plaats daarvan moeten we stichting correlatiegesprekken tussen de gasten ondergaan en dat ik simpelweg erg saai te noemen. Dan zijn er nog de lachwekkende accentjes die aangenomen zijn, zelf Hopper heeft er zich één aangemeten.

Maar dan het moment dat men de muziek aan zet en eerst huilt en bij het volgende baggernummer allemaal drinkend flink aan het dansen slaan. Wie o wie heeft dat ik godsnaam bedacht, hebben ze dan helemaal geen respect voor de filmkijker meer? Ik krijg spontaan weer last van plaatsvervangende schaamte door dit gedrocht, op dat moment dacht ik aan of dit misschien wel de slechte film is die ik ooit heb gezien. Zeker na de eerste dode, hoe dat weer tot stand kwam is gewoon kul, thriller/horror staat hier bij gerne. Ik zet deze onder het gerne bagger van de bovenste plank en onder drama want het is gewoon drama hoe dit op beeld is gezet.

Ga hier verder maar geen meer woorden aan vuil maken, op naar de rekensom en die zal straf zijn.

Verhaal/script 0.5
soundtrack 0.5
beeld/geluid 0.5
acteerwerk 0.5
overall gevoel 0.5

Dus met een niet al te moeilijk rekensommetje kom ik gemiddeld op een 0.5 ** uit.
Een halve ster, daar heb ik nog niet veel van uitgegeven dus dit is echt bagger van hoog kwaliteit. Niks werkt, boeit, interesseert in dit gedrocht, zelf de tieten van Brook niet. De kills zijn gewoon lachwekkend en horror is nergens te vinden, het is totaal geen vergelijkingsmateriaal met bijv. Cube of Saw omdat die films kwaliteit aan boord hebben. Nimmer en nooit weer dat deze gedraaid zal worden in mijn player.

avatar van Daan258
Left4Dead schreef:

Verhaal/script 0.5
soundtrack 0.5
beeld/geluid 0.5
acteerwerk 0.5
overall gevoel 0.5

Kan het niet beter verwoorden.
BAGGER.

avatar van jippie2010
Een behoorlijke teleurstelling.
Een bedenkelijk niveau van achteren, vervelend camerawerk, slechte tussenscènes en een waardeloze soundtrack. Af en toe wat redelijke momenten, en eerlijk is eerlijk: een goed slot.
Maar dat kon de film niet redden: *2.0

avatar van K. V.
Me ook eens aan deze gewaagd, maar het eerste uur kwam wel erg traag op gang en kon me maar matig boeien. Gelukkig verbeterde de film naar het einde toe. Het einde was wel goed.
De cast was eigenlijk ook niet zo bijzonder en sprong nergens echt uit.
'k had hier eigenlijk wel wat meer bij verwacht. Het uitgangspunt was nochtans goed, maar ze konden het toch wat interessanter gebracht hebben. 'k had toch de indruk dat er meer uit gehaald kon worden.

avatar van Proeneke
Superslappe hap, veel te geforceerd. Kwam afschuwelijk nep over allemaal.
Gelukkig stond ie op youpoop, je zal maar voor zo'n kleuterfilm naar de bios gaan. Van mij hadden ze ze in minuut 1 allemaal mogen afknallen, dat had een hoop tijd en ergernis bespaard.