Abandoned (2010)

Drama / Mystery

geregisseerd door Michael Feifer
met Brittany Murphy, Dean Cain en Mimi Rogers

Mary Walsh brengt haar vriend Kevin naar het ziekenhuis voor een routineoperatie. Wanneer Mary terugkomt om hem weer op te halen blijkt hij op mysterieuze wijze verdwenen te zijn. De administratie kan geen gegevens van hem vinden en een onderzoek door de politie levert niets op. Uitzinnig van woede wordt Mary naar psychiater Dr. Bensley gebracht, die haar onstabiel verklaart. Nu moet ze niet alleen haar vermiste vriend vinden, maar ook bewijzen dat ze normaal is.

avatar van WaynesW
AFGRIJSELIJKE DRAAK VAN EEN FILM !!!
Die botox-lippen van dat mokkel...
ook nog e's zo dik aangezet met die obscene lippenstift...
Ik zeg het niet gauw hoor
maar dit was echt niet om aan te zien.

avatar van henkula
WaynesW schreef:
AFGRIJSELIJKE DRAAK VAN EEN FILM !!!
Die botox-lippen van dat mokkel...
ook nog e's zo dik aangezet met die obscene lippenstift...
Ik zeg het niet gauw hoor
maar dit was echt niet om aan te zien.

beetje minder kan ook wel, gezien vorige berichten.

avatar van qwatje
Heerlijk zoveel negatief commentaar, want dat zorgde er voor dat ik er helemaal niks bij voorstelde.
en dan blijkt de film ineens helemaal niet zo bagger te zijn. Oké geen hoogdravend film en acteerwerk maar een onderhoudende thriller, met best een aantal aardige momenten.
Hij viel mij, zeker gezien de negatieve comentaren hier niet eens tegen, 3*

avatar van Miss Lola
Was inderdaad wel een leuk bedacht verhaal, maar wat is Brittany Murphy ongelooflijk slecht. Als het al een beetje een B-film achtige thriller zou zijn die op zich niet zo slecht hoefde te zijn, haalt zij het beduidend naar beneden en degradeert de film naar een C-niveau.

Ik zou mijn tijd beter besteden dan naar deze bagger film te kijken... een 1 voor de moeite.

avatar van Lefgozer
Alles is al gezegd in de comments zie ik. Inderdaad een film met afgrijselijk acteerwerk, maar het verhaal maakte het voor mij toch nog wel leuk om te kijken.

melvddonk
Ik ben het helemaal eens met lefgozer. Ik vond het verhaal erg goed en origineel. Ook de spanning was goed aanwezig. Het acteerwerk was daarentegen erg slecht. En what's up met het haar en wenkbrauwen van Murphy? Je kan in ieder geval duidelijk zien dat het niet heel goed met haar gaat.

De film keek in ieder geval gemakkelijk weg en de minuten vlogen voorbij.

melvddonk schreef:
Je kan in ieder geval duidelijk zien dat het niet heel goed met haar gaat.

Dat het niet zo goed met haar "ging" moge duidelijk zijn. Ze is namelijk in 2010 overleden aan een longontsteking.

melvddonk
Ja dat weet ik, daarom haalde ik het ook aan.

avatar van DragQueen
Ondanks de matige beoordeling hier, vond ik de film nog wel meevallen. het verhaal barst niet van de creativiteit, maar het geheel is toch onderhoudend gebracht. het acteerwerk van Murphy is niet hoogstaand, maar wel redelijk. verder kent de film toch wel een paar spannende momentjes, en is het prima kijkvoer. 2,5 ster.

Ben nu de film aan het kijken, eerste indruk, wat een nepkop. Jammer dat die meiden zich zo verbouwen.

avatar van Elineloves
Middelmatige film. Heb betere films van Brittany Murphy gezien, mag zij rusten in vrede, en haar looks hier waren inderdaad anders dan ik van haar gewend was. Ik vond haar een hele mooie actrice, maar zo te zien had ze toch wat 'plastische veranderingen' ondergaan. Toch zag je aan haar ogen en haar wallen dat ze niet goed in haar vel zat. Maargoed, het uiterlijk van Brittany bespreken heeft verder weinig zin en is ook niet heel respectvol, dus laat ik maar over gaan naar haar acteerprestaties. Inderdaad niet heel overtuigend, iets wat bij deze rol toch wel een must is.

Het verhaal herinnerde me aan een film die ik nog niet zo lang geleden heb gezien, soortgelijk verhaal maar kon de naam er maar niet bij verzinnen, iets wat irritant begon te worden tijdens het kijken van de film.

Ik weet niet goed wat ik met deze film aanmoet. De 90 minuten vlogen weliswaar voorbij, maar heb ik me echt vermaakt? Niet echt. Ik kon niet optimaal genieten van het acteerwerk, niet van de sfeer en ook niet van de 'spannende' gebeurtenissen. Jammer.

avatar van hrdcr-hooligan
Waardeloze film!!!

Hoe kan Brittany Murphy in godsnaam nog meespelen in deze film, aangezien ze in 2009 is overleden????

avatar van jarno1975
MIsschien dat de film eerder is opgenomen

Best een aardige film.

avatar van steefke
Zeer mooie film , heel goed opgebouwd en de spanningselementen waren niet te voorspellen. Kheb mij geen minuut verveeld.

avatar van horrorfreak23
In een woord ronduit slecht!
Het acteerwerk van Brittany Murphy was weer eens ondermaats en volgens mij had ze toch wel erg veel en foute make-up aan in deze film. I kon er niet aan doen maar telkens ze op het beeld verscheen had ik de neiging hem uit te zetten wat ik uiteindelijk ook gedaan heb.

De omschrijving van de film had me erg nieuwsgierig gemaakt. Onterecht want ik had iets verwacht in de aard van: dat ze echt gek was uiteindelijk en dat ze alles had verzonnen. Ik dacht dat er iets creatiever en origineler uit de bus zou komen Dus niet.

Over smaak valt niet te twisten, maar wat een slechte film zeg. Wat zag zij eruit. Die lippen, het leken wel zuignappen. Mega huge.. Het leek wel of zij daar al aan het afsterven was, zo slecht zag zij eruit. Wel erg jammer, helemaal als iemand zo jong sterft.

avatar van Noodless
Degelijke film met de laatste rol van Brittany Murphy RIP

Het verhaal is niet zo voorspelbaar als het lijkt en het mysterieuze rond het ziekenhuis wordt lang genoeg voldoende wazig gehouden. Het acteerwerk van Brittany vond ik gewoontjes, in ieder geval mij irriteerde het niet. Met haar looks heb ik ook weinig problemen aangezien hoe ze in het werkelijke leven zich voelde en dat haar rol in deze film zich hiervoor ook presenteerde.
Desondanks heeft ze wel iets ....helaas was
Ik vond wel het einde een beetje te snel en gemakkelijk afgerateld. 6,5/10

avatar van Spetie
Matige film, die qua niveau vooral omlaag wordt gehaald door het niet al te sterke acteerwerk en het zwakke laatste half uur.

Brittany Murphy weet in haar laatste rol niet uit te blinken. Ze speelt matig tot zwak en mist elke vorm van overtuiging in haar rol. Dat is op zich wel jammer, want ondank dat er diverse films zijn met een soort van scenario als deze is het eerste gedeelte zeker niet onaardig. Visueel speelt men wat met de beveiligingscamera’s en qua scenario weet men het redelijk spannend te maken. Voor mijn gevoel kon het verhaal twee kanten, maar na een uur ging men toch nog een derde weg op en werd duidelijk hoe alles zat. Dat was eigenlijk veel te vroeg, want hierdoor was het ook gelijk gedaan met elke vorm van spanning en zakt Abandoned vanaf dat moment als een plumpudding in elkaar.

De afloop is zeer matig uitgewerkt, vol clichés, ongeloofwaardige momenten en zonder spanning. Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat Abandoned je ondanks het aardige begin, toch met een onvoldaan gevoel achter laat.

avatar van DDT
DDT
Brittany Murphy was op dat moment al verslaafd he,daarmee dat ze ondermaats overkwam

avatar van arno74
Erg ondermaats in zowat alle opzichten, niet te vergeten de continu irritant aanwezige soundtrack. Een film die bovendien ook nog behoorlijk ontspoort. Murphy werd hier duidelijk als publiekstrekker gebruikt.

Acteerprestaties zijn niet al te best, maar de schuldige van dit matig werkje is toch vooral de regisseur. Op moviemeter is dit zijn beste film (films met 5 of minder stemmen buiten beschouwing latende). Gezien het hoge aantal films dat deze regisseur per jaar maakt (met 8 in 2012 als record) is het gewoon lopende-bandwerk.

1,5 sterretje.

avatar van Left4Dead
Scheen deze eens een keer eerder te hebben opgestart omdat het begin voor me nog duidelijk terug te halen was. Dit keer maar eens uitzitten als eerbetoon aan Murphy, het is nogal een vreemd verhaal rond haar dood. Bij Dean Cain moet ik altijd weer aan de serie Superman denken, kan hem er maar niet van loskoppelen. Mimi Roger is hier inmiddels flink aan het verjaren geslagen maar acteert altijd wel goed.

Van de regisseur heb al ik een aantal films gezien. Dat waren films over serial killers maar geweldig zijn ze niet. Ook zijn andere films krijgen geen hoge cijfers op MM of IMDB en deze wordt aardig gekraakt hier.

Het verhaal heeft een redelijk snelle start, na een kwartier is de verdwijning daar en volgen we Mary die haar vriend zoekt in het ziekenhuis. Hij was voor een operatie opgenomen maar vreemd genoeg is er geen spoor meer te bekennen van hem. Mary start haar onderzoek maar vind geen steun daarin, voor haar gevoel werkt iedereen haar juist tegen.

Het is vooral traag en er gebeurt erg weinig, je vraagt jezelf af waar de film nu echt heen wil. De vraag is of er nog schot komt in deze prent, het acteerwerk is dan nog wel voldoende maar de rest is gewoon niet boeiend genoeg om lekker vlot doorheen te kijken. Gelukkig weet de film halverwege de mysterie toch nog een kleine boost te geven zodat de concentratie weer iets toeneemt. Het is niet veel maar iets en meer niet.

Nee bijna alles in deze prent is middelmatig maar zeker niet slecht te noemen. Het acteerwerk is redelijk, script/verhaal niet bijzonder/vernieuwend, soundtrack voldoende maar meer niet en de regie is zeker niet super te noemen. Toch kun je -na een saai eerste helft- je nog wel vermaken met deze film.

Geweldig is het niet maar met het hoofd leeg is het nog petite amusement en een klein anderhalf uur dodend. 2.5** is het wel waard en niet om het -zoals hierboven- nu meteen een draak te noemen. Daarvoor heb ik veel slechtere film gezien.

avatar van TragieStar.*
Wat een vreselijke film. Toch wel één van de slechtste die ik ooit heb gezien. Brittany Murphy vond ik eigenlijk wel een leuke actrice, maar hier overtuigd ze geen seconde. Ook haar botox lippen helpen niet.
Maar als de film dan nog een beetje uit te houden is, dan komt dat door haar. Het was ook eigenlijk de enige reden waarom ik de film wilde kijken + het verhaal.

De film voelde naar mij idee een beetje aan als een realitysoap. De camera bewoog heel raar en de cast kwam in alle tijden nep over. Ondanks alles de film toch uit gezeten. Geen aanrader.

een onderhoudende film, best spannend eigenlijk. Weinig tot geen diepgang en wilde het eerst 2.5 ster geven tot ik Brittany Murphy ging googlen en zag dat ze in 2009 is overleden ,niet lang daarna ook haar man. Kan me dat verhaal nog wel herinneren, triest hoor. Vond haar zeker een mooie vrouw, prachtige ogen. Half sterretje er bij ....