All the Bright Places (2020)

Romantiek / Drama

geregisseerd door Brett Haley
met Elle Fanning, Justice Smith en Keegan-Michael Key

Dit is het verhaal van Violet en Theodore. De twee zullen elkaar ontmoeten en elkaars levens voorgoed veranderen. Beiden worstelen ze met het verleden dat een aantal emotionele en psychische littekens heeft nagelaten. Echter vinden ze elkaar en ontstaat er een band.

Matige film over een jongen en een meisje die elkaar ontmoeten en beiden hun eigen rugzakje hebben. Een liefdesdrama met een prettig tempo dat wat moeilijk op gang komt, maar daarna wel een paar aardige scenes kent. Dit is ook zeker te danken aan Elle Fanning en Justice Smith. Helaas is het drama echter te dik aangezet. Net geen 3.0 sterren.

avatar van soom
I feel we can't go through another of those terrible times.

Elle is nog steeds, op de één of andere manier, zo onschuldig als een baby schaap. Ze heeft natuurlijk wel dezelfde genen als zus Dakota. Maar hoe dan ook, lijkt zij net iets minder opgegroeid te zijn in een iets te volwassen wereld.
Voor deze film werkt dit wonderwel.
Dat eerste beeld.
Oh. Mijn. God.
Ga alsjeblieft meteen aan de veilige kant staan.
Echt een acute hartverzakking. Ik houd echt niet van dat soort taferelen. Zelfs al is het honderd keer een film en niet echt. Het voelt zo onwerkelijk waar, zeg maar.

Mooi, levensecht, goed gespeeld.
Niet de beste jong adult film, (wat dit echt wel is ja) maar het schiet wel meteen door naar het juiste gevoel.

avatar van schumacher
Hele goeie en aangrijpende film toch wel.
Dit is een film die toont hoe jongeren (en zelfs vaak oudere) het mentaal moeilijk hebben door dergelijke zaken die gebeuren of gebeurt zijn, niet te onderschatten, men weet niet wat er in iemands hoofd afspeelt.

Ik heb heel de tijd geboeit zitten kijken, ijzer sterke film maar toch vooral te danken aan die 2 hoofdrolspelers die de film naar een hoger niveau brengen.

Het is een echte drama/tragedie film met hier en daar een sprankeltje hoop en een vleugje romantiek.

Ik kan mij voorstellen dat als iemand ook zoiets in die richting heeft meegemaakt dat als die deze film heeft bekeken het wel moeilijk zal gehad hebben.

Hele goeie tragische film met acteurs die het mega goed hebben gebracht.

Een hele goede en zeer indrukwekkende film. Fantastisch gespeeld. Het leven van kinderen (tieners) in deze tijd. Geen ouders, mishandeling, ongeluk en verdriet. Niet begrepen worden.
Een echt drama, met wat hoop op een goede afloop, maar ........

Geweldig, echt de moeite waard.

avatar van BlueJudaskiss
Justice Smith is de slechts denkbare casting ooit voor Finch - ik kan wel janken als ik bedenk dat Timothée Chalamet of Asa Butterfield in de running waren geweest en die het met meer liefde en gevoel in hun donder hadden gespeeld dan deze sufkees. Overigens irriteerde ik me zelfs voor het eerst aan Elle Fanning, maar dat lag misschien aan het feit dat haar hele personage een draai van 180 graden maakte ten opzichte van het boek.

Nu ik het daar toch over heb: er is zoveel weggesnoeid uit het boek of zó radicaal veranderd, dat er heel veel plotpunten onduidelijk zijn. Het schuldgevoel van Violet tegenover haar ouders ; het hele project van het ronddwalen - wat het boek een van de meest belangrijke zaken is en waar hier met zevenmijlslaarzen doorheen wordt gelopen. Het begin van het boek, de berichten via Facebook die zo goed als weg zijn. En zo zijn er nog veel, veel meer dingen. Nog wat: show don't tell. Violet vertelt op het einde na de zelfmoord van Finch allerlei eigenschappen over hem die hem een mooi mens maakten. Leuk dat je het allemaal zo mooi zegt, maar in beeld heb ik het nergens teruggezien.

Nog wat: de hele mate van Verplicht Divers Moeten Zijn ligt er duimendik bovenop. Het is een nobel streven om wat meer gelijkwaardigheid in huidskleur te creëren, maar zeker in geval van Finch gaat het nergens over. Nee, ik zet nog wel een keertje het veel mooiere Love, Simon op.

avatar van BlueJudaskiss
Hierrrr allerlei redenen waarom de film niet in de schaduw mag staan van het boek.

avatar van mjk87
Heel matig, en volledig duf en ik heb me aardig zitten vervelen. Dat komt vooral door hoofdpersoon Smith die ik irritant vond, en de chemie miste met Fanning. Vervolgens krijg je een hele film die heel sterk leunt op hun onderlinge relatie, waardoor de film voor mij geen seconde ging leven en alle losse scènes en momenten mij gen moment interesseerden. Ondanks soms mooie dromerige beelden, een oké soundtrack en een altijd fijne Fanning. 1,0*.

avatar van macrobody
Elle Fanning kan gewoon heel goed acteren. Ze speelt wel altijd van die wazige types en dat moet je maar net liggen. Deze film was best aardig met een aantal maatschappelijke thema's. Geen hoogvlieger.

avatar van rep_robert
De film en de locaties zijn mooi en de sterk acterende Elle Fanning heeft al een aantal keren bewezen dat zij met gemak een film kan dragen. Ook leuk dat ze zich in verschillende genres begeeft, behalve dan de absolute blockbusters. Ook in all the Bright Places is ze sympathiek en kan ze haar emoties op het scherm goed kwijt. De film is erg deprimerend van toon en probeert een mooie boodschap over te brengen, maar doordat Smith's personage niet heel sterk is geschreven en ook niet geacteerd, blijft het effect waar de makers voor wilden gaan een beetje in het midden liggen.

Aan Fanning heeft het iig niet gelegen.

avatar van IH88
“I wasn't worried about what would happen if I lived. I was worried about what would happen if I didn't.”

All the Bright Places behandelt een aantal serieuze thema’s zoals het verwerken van verlies, het leven met een bipolaire stoornis, een jeugdtrauma en zelfmoord, maar er zit ook duidelijk een Young Adult sausje overheen. Dat schuurt soms, maar de oprechte en menselijke momenten overheersen en blijven uiteindelijk het meeste hangen. Dat komt ook door het acteerwerk van Elle Fanning en Smith. De locaties, muziek en cinematografie zorgen ook voor een fijne sfeer. De verhaallijn rond Theodore en zijn zus (Shipp) had wel wat beter uitgewerkt kunnen worden.

Psychodrama over twee tieners met een beschadigd verleden, die in elkaars gezelschap hun best doen om hun leven weer op de rails te krijgen. Een enigszins onevenwichtige film omdat het personage van de jongeman nauwelijks enige diepgang kent en bovendien matig wordt ingevuld door Justice Smith. Ik heb het gevoel dat van dit verhaal veel meer gemaakt had kunnen worden.

Ik vond het ondanks het wat zware thema toch een fijne film om naar te kijken. Elle Fanning speelt zoals altijd fantastisch. Wat een geweldige actrice is het toch. Einde had ik zelf liever anders gezien maar dit was wel voorspelbaar.
Aanrader deze film