ad

Oorspronkelijke titel: 18 regali

Releasedatum: 2 januari 2020

• Netflix Bekijk via Netflix

Over 18 Regali

Elisa is pas veertig als ze sterft aan een ongeneeslijke ziekte. Ze laat haar man en jonge dochter alleen achter. Voordat haar hart stopt, vindt Elisa een manier om dicht bij haar dochter te blijven: een cadeau voor elke verjaardag tot ze volwassen is.

imageimageimageimageimageimageimageimage

• 20912 berichten

Mooie gevoelige film.

avatar van Verhuiskaartje

Verhuiskaartje

Dit is wel echt een tranentrekker. Wat een mooie film. Misschien iets te overdreven geacteerd maar dat doen al die Italiaanse en Spaanse.

De film gaat over Anna die op haar 18e verjaardag boos wordt op haar vader vanwege de cadeau's die ze krijgt van haar overleden moeder.

Door een auto ongeluk die Anna meemaakt raakt ze in een coma en beleeft ze de laatste paar maanden voor haar geboorte als 18 jarige dochter van Elise. Wat ontstaat is een hechte band met veel emoties.

Ondanks het Italiaans kijkt het heerlijk weg en ook de speelduur is niet overdreven lang.

Dikke voldoende.

avatar van AniSter

AniSter

Een triest maar heel interessant en mooi verhaal, met een aparte tijdlijn, gebaseerd op ware gebeurtenissen (zie aftiteling)....

Goed vertolkt door Puccini en Porcaroli. De Engelstalige muzieknummers hadden ze wat mij betreft nog mogen vervangen door Italiaanse. Deze film vind ik in ieder geval een aanrader en zal ik over een tijd zeker nog eens kijken.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Een bijzondere film over een jong meisje dat moet opgroeien zonder haar moeder. De pijn van het gemis is groot en uit zich tot agressief en rebels gedrag. Erover praten daarentegen lukt niet, zelfs niet met haar bezorgde vader.

Door een ongeval belandt ze echter in een soort droom waarbij ze terug in de tijd wordt gekatapulteerd wanneer haar moeder van haar zwanger was. Ze leren elkaar beter kennen. Ondanks de zware thematiek is de film vrij luchtig opgebouwd. Er heerst een losse sfeer en beide personages groeien dichter naar elkaar toe. Ook bij de onthulling lijkt het alsof de moeder het altijd al had geweten. Soms iets te makkelijk plot hierdoor ...

Voor de rest wel prima gedaan. Een vrij originele insteek in dit soort plot dan welteverstaan. Kijkt goed weg, prima geacteerd ook. Ruime voldoende!