18 Regali (2020)

Alternatieve titel: 18 Presents

Italië

geregisseerd door Francesco Amato
met Vittoria Puccini, Benedetta Porcaroli en Edoardo Leo

Elisa is pas veertig als ze sterft aan een ongeneeslijke ziekte. Ze laat haar man en jonge dochter alleen achter. Voordat haar hart stopt, vindt Elisa een manier om dicht bij haar dochter te blijven: een cadeau voor elke verjaardag tot ze volwassen is.

Mooie gevoelige film.

Dit is wel echt een tranentrekker. Wat een mooie film. Misschien iets te overdreven geacteerd maar dat doen al die Italiaanse en Spaanse.

De film gaat over Anna die op haar 18e verjaardag boos wordt op haar vader vanwege de cadeau's die ze krijgt van haar overleden moeder.

Door een auto ongeluk die Anna meemaakt raakt ze in een coma en beleeft ze de laatste paar maanden voor haar geboorte als 18 jarige dochter van Elise. Wat ontstaat is een hechte band met veel emoties.

Ondanks het Italiaans kijkt het heerlijk weg en ook de speelduur is niet overdreven lang.

Dikke voldoende.