4.3.2.1 (2010)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Noel Clarke en Mark Davis
met Emma Roberts, Noel Clarke en Tamsin Egerton

Terwijl Jo (Emma Roberts) geen stap verder komt met haar baan bij de supermarkt, beleven haar vriendinnen allemaal hun eigen avontuurjes. Cassandra (Tamsin Egerton) zit in het vliegtuig naar New York om haar internetvriendje te ontmoeten, Kerrys (Shanika Warren-Markland) is op een eenmansmissie voor feminisische vrijheid en Shannon (Ophelia Lovibond) heeft een enkele reis geboekt, om haar maker te ontmoeten. Na een toevallige ontmoeting met een paar diamantdieven neemt hun leven een bizarre wending. Deze vier dames staan op het punt drie dagen te beleven die ze nog lang zullen heugen, als ze het overleven...

avatar van pazuzu
simpel verhaal weinig diepgaand maar wel grappig voor een keer met een potje bier erbij

avatar van JBass
Wat een slechte film! Het idee was goed, een verhaal van vier kanten bekeken, vanuit de ogen van vier verschillende vriendinnen. Maar niets kwam goed uit de verf, geen spanning, geen humor, geen gevoel, niets! Hoewel de makers dit wel geprobeerd hebben. Een zielige vertoning, zonde van de 2 uur dat deze rampenfilm duurde

De focus ligt op de goed uitziende meiden van deze flauwe (capriolen) productie. Bij aanvang vrij ontoegankelijk (pas na een half uur werd voor mij de vertelstructuur duidelijker) en al snel langdradig, overdreven en van iedere realiteit ontbloot. Een balans tussen drama, actie en satire is ver te zoeken.

avatar van Moviestar1979
De mensen die dachten dat deze film origineel is, hebben het helaas mis.
Een soortgelijk verhaal werd al eerder gemaakt in 11:14 van Greg Marcks uit 2003.
Je zou haast kunnen zeggen dat 4.3.2.1 een kopie is.
Echter heeft deze variant wat meer humor.
Leuke dames, maar een 2 uur durende film kan hier niet alleen op teren.
Hij heeft helaas het succes van 11:14 niet kunnen evenaren, maar het blijft wel leuk.

3,0 *

avatar van schumacher
Erg erg, wat een tijdverlies deze film. Ik maak er zelfs verder geen woorden aan vuil, slechte film, bespaar u de moeite.

avatar van blurp194
Grappig niemendalletje.

Moet het vooral hebben van de vaart waarmee het gebeuren langsrolt. Niet te veel bij nadenken, er kriebelt sowieso nogal wat in m'n achterhoofd dat de vier afzonderlijke viewpoints niet echt heel goed op elkaar passen. En elk van de vier verhaaltjes is al te mooi om waar te zijn. Net als de vier meiden waar de film aan hangt.

Nog net verteerbaar als je er verder geen verwachting bij hebt.

avatar van Norman Mailer
blurp194 schreef:

Daar rammelde het ietwat inderdaad, om een realistische tijdspanne leek men zich maar nauwelijks te bekommeren. Stoorde me echter geen moment.
Met name het laatste viewpoint, van Emma Roberts, vond ik eigenlijk ronduit amusant.

avatar van K. V.
Deze eens bekeken en vond het wel een vermakelijke film. Een leuk verhaaltje en het tempo zat ook wel goed. De cast was ook goed op dreef.
Niet zo bijzonder, maar wel eens het bekijken waard.