King Arthur: Legend of the Sword (2017)

2,96

Actie / Avontuur

geregisseerd door Guy Ritchie
met Charlie Hunnam, Jude Law en Aidan Gillen

Arthur is een leider in de steegjes van Londonium, maar zich niet bewust van het leven waarvoor hij geboren is. Wanneer hij het zwaard Excalibur in handen krijgt en direct uitgedaagd wordt, moet Arthur keuzes maken. Met het verzet en een mysterieuze jonge vrouw, Guinevere genaamd, moet hij het zwaard leren gebruiken, zijn demonen confronteren en de mensen verenigen om de wrede tiran Vortigern te verslaan die zijn kroon gestolen heeft en zijn ouders vermoord.

162 BERICHTEN 35 MENINGEN
avatar van Macmanus
Verademing.

Na al die Marvel, DC whatever dingen is het zo fijn dat Ritchie nog bestaat. Hij brengt gewoon zijn snelle dialogen, actie en fun naar een belegen wereld. Het is daardoor eindelijk eens leuk om te bekijken. Rommelig is de film nooit het is alleen wat sneller dan je gewend bent. Muziek is geweldig, de actie is sterk. Maar bovenal is dit wat een film als deze nodig heeft. Voorspelbaar is echt elke Hollywood film. Dat is niet meer zo verwonderlijk. Maar doordat Ritchie het nog een beetje verteld door razendsnelle montage en sommige stukjes later wat duidelijker uit de doeken worden gedaan, is het tempo en een eventuele irritatie over de voorspelbaarheid niet aanwezig.

Enige jammere de rating die deze film heeft door de grote van het budget. Mocht van mij nog wel harder. Dan was Ritchie helemaal terug. Jammer dat die flopte. Maar geeft mij erg frisse moed voor Aladdin. Ritchie is tenminste iemand waarbij je zijn stijl herkend. Jammer dat het volk liever regisseurs willen die helemaal niks hebben. Eeuwig zonde.

Dikke 3.5 sterren.

Het weet niet echt te boeien.

avatar van Pim1993
Ongeacht dat ik niet echt begrijp waarom Guy Ritchie zich in godsnaam aan deze productie zou wagen heb ik me uiteindelijk best vermaakt. Maar dat komt dan ook door de uitmuntende cast en de stijl die Guy Ritchie vanuit zijn vorige films meeneemt. Die is vlug, erg gevat en authentiek. Verder had dit weinig meer te maken met een film over King Arthur. Er is duidelijk ingespeeld op de populariteit van de bepaalde videogames van tegenwoordig. Ik had ook wel erg vaak het gevoel naar zo'n videogame te kijken.

Veel spektakel, special effects en bomvol fantasy. Had niet gehoeven wat mij betreft. Wel vermaakt!

avatar van jorriroosen

ikkegoemikke schreef:
“How'd you get money from a Viking?
I feel a joke coming on here.”

Ook al hebben we een totaal andere smaak, ik geniet iedere keer weer van je reviews. Toch knap hoe iemand die de Nederlandse taal zo machtig is zijn mening zo veel beter kan verwoorden echt een toevoeging aan Moviemeter.

Verder vond ik de film matig

avatar van ikkegoemikke
jorriroosen schreef:

Verder vond ik de film matig

Hartelijk dank. Je hebt geen idee hoe ondersteboven ik ben nadat ik dit gelezen heb Hopelijk geniet je nog van al mijn toekomstige schrijfsels !

avatar van Onceuponanytime
Deze film heeft zo zijn kantelmomenten. De ene keer dacht ik : niet slecht ( vooral de effecten ), de andere keer : niet goed ( te gemaakt, te netjes afgewerkt en overbodige versnelde beelden )... Mijn verwachtingen lagen heel wat hoger en ik ben blij dat ik de bioscoop hiervoor niet heb bezocht.

Onlangs de volledige serie van 'Sons Of Anarchy' bekeken, waarin de rol van Charlie Hunnam veel meer tot zijn recht komt.

avatar van robinbeckers
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
robinbeckers schreef:
Gisteravond gezien in VUE Eindhoven, Dolby Cinema.

Eerlijk gezegd had ik hier geen hele hoge verwachtingen van, al hoopte ik dat het natuurlijk erg gaaf zou worden.
Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben! Het begin stemde me al erg goed, hoopte dat die scenes met de olifanten nog wat meer erin zouden zitten eigenlijk, maar helaas.

Ik vond verder de gehele film goed in elkaar zitten en het verhaal werd telkens op een leuke naar mijn mening originele manier verteld, gelukkig ook de nodige (geslaagde) humor zo af en toe tussendoor.
Daarbij was de muziek om te smullen.. paste overal goed bij. Vooral de achtervolging in de straatjes vond ik de soundtrack geweldig bij!

Beelden waren gewoon prima, niet constant van hoogstaand niveau maar kon me voor de verandering eens niet bekoren. Normaal gesproken stoor ik me wel snel als het niet goed eruit ziet maar dat was erg minimaal het geval dat het er niet overtuigend uitzag.

Ik zal mijn eerdere mening betreft deze film een klein tikkeltje bijwerken..
Ik heb de film zojuist voor de 2e maal bekeken, deze keer op blu-ray.

Het is en blijft een van de sterkste films die ik heb gezien.
De soundtrack knalt weer heerlijk uit de speakers, als ook de bijbehorende flitsende (snelle) actie.
Het verhaal word op een creatieve snelle manier verteld.. je moet er natuurlijk wel van houden.

Alles wat ik eerder schreef blijft voor mij nog steeds dik en dik intact. Betreft de special effects moet ik mijn mening wel wijzigen..

Ik lees dat vele het ondermaats vinden maar nu bij de 2e kijkbeurt moet ik toch echt stellen dat het gewoon van zeer hoog niveau is. Neem de openingsscène met de olifanten, hoe hadden ze dit nou mooier kunnen maken als dat het al is?

Voor mij in ieder geval een heel groot vraagteken waarom dit als een flop gezien word of zelfs als een van de slechtste films van het jaar. Onbegrijpelijk!

Ik heb dan ook mijn stem van 3,5* naar 5* verhoogd!

avatar van GGG
Top film! Erg van genoten.

avatar van fritsje
Flauwe lotr-achtige knokfilm,kon mij helaas niet erg boeien,hoewel ik wel van de "historische films " ben.Ritchie is beter in de humoristische misdaad films met het typisch Britse lowerclass gespuis.geen aanrader,was regelmatig ondanks de actie ronduit slaapverwekkend.

avatar van W.V.
Typisch een voorbeeld van een gemiste kans, er is te veel leentjebuur gespeeld bij bijvoorbeeld The lord of the rings trilogie. Is het een slechte film, nee dat niet, maar de film kent in mijn ogen geen eigen gezicht. Het is allemaal super in beeld gebracht, daar ook niet van, maar de film oogt mij meer als een soort game, iets wat door Pim 1993 ook al werd aangegeven. Als je puur naar de actie kijkt, dan zit het hier wel goed, maar ook dan had ik niet het gevoel dat ik naar een film over de Arthur legende zat te kijken die zich af speelde in de vroege middeleeuwen. Ik miste zeg maar het politieke gekonkel dat in sommige andere films die over Arthur zijn gemaakt, wel aanwezig was. De nadruk lag nu heel erg op het magische, waardoor voor mij de link met LOTR en de HP reeks snel was gelegd. Qua acteren was het allemaal wel acceptabel. Law zet wel een aangename slechterik neer en speelt Hunnam de hoek in, maar dat is mijn mening.
Ik heb me wel vermaakt, maar er had meer ingezeten als niet alleen naar het visuele aspect was gekeken.

Matige film over een man wiens geboorterecht duidelijk wordt zodra hij het zwaard Excalibur in handen krijgt. De typische, vlotte montage van Guy Ritchie werkt hier niet helemaal. Ook wordt het verhaal hierdoor rommelig gebracht (vooral op het begin). Een paar vermakelijke scenes en Charlie Hunman is op zich prima gecast.

avatar van qwatje
veel special effecten die de moeite waard waren, de rest van de film helaas niet. De film heeft mij nooit kunnen boeien. Acteer prestaties waren best oké maar het script en de warrige verfilming halen dat allemaal onderuit. 2*