Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The Six Wives of Henry Lefay (2009)

Alternatieve titel: My Dad's Six Wives

geregisseerd door Howard Michael Gould
met Elisha Cuthbert, Tim Allen en Jenna Elfman

Wanneer Henry Lefay komt te overlijden, is het aan zijn dochter om de complete begrafenis te regelen. Alsof dit nog niet moeilijk genoeg is, krijgt ze te maken met al zijn zes ex-vrouwen in één huis.

avatar van JDSsmetje
Elisha Cuthbert gaat blijkbaar eens mee doen in een komedie. In the girl next door zat al een beetje humor in verwerkt maar zij speelde niet echt in de humoristische scenes. Dus eens een ander genre, ben benieuwd maar ik hoop dat ze nog in haar thrillers blijft verder spelen.

Pffff Leek wel een klucht. 8 vrouwen ( ook dochter en oma) schreeuwen en snotteren dat hun leven er vanaf hangt. Een en al chaos dus. Denk dat de vrouwen dit wel een aardige film vinden voor de mannen blijft er alleen uit uitzicht van Elisha Cuthbert over. Vond het meer drama dan humor dus

Matige film die bijna niet meer te volgen is door alle vrouwen van Henry. Het hangt allemaal een beetje van los zand aan elkaar.

Om de 1 of andere vreemde reden krijgt deze film op een andere filmwebsite een heel hoog cijfer. Ik kan me niet indenken dat iemand deze film zo goed vindt.

Elisha Cuthbert is natuurlijk altijd fijn om naar te kijken en er zit een klein rolletje in voor Jenna Dewan die ook niet verkeerd is, maar aangezien het hele verhaal om een begravenis/crematie draait zijn ze allebei wel erg degelijk.

Het is een beetje zwarte komedie achtig. Je moet er misschien van houden om het te waarderen.

avatar van Bombong
Alleen de aanwezigheid van Elisha Cuthbert maakt deze film het aankijken waard. Jammer dat haar carriere niet echt van de grond lijkt te komen en ze vaak in matige films - zoals deze - terecht komt of films die weinig succes hebben.

Nancy1980
soms grappig,

en soms irritant.

Geen echte leuke lachfilm.

Belachelijk script.

avatar van erpunited
Een net niet film. Erg rommelig. Onduidelijk waardoor je niet lekker in de film komt. Ik heb ook zelden moeten lachen. Voorspelbaar eind. Kortom alles net niet

Flauw en voorspelbaar

avatar van kanjertje
Vrij chaotische film.
Niet steeds goed geacteerd.

beetje zwarte komedie.

Het begin van de film vond ik nog wel leuk.
Daarna word het erg rommelig met al die exen.
Het eind vond ik helemaal niks hadden ze die vent niet gewoon dood kunnen laten? daar ging toch heel de film om.

Het verhaal is erg sterk en daar kan het erg leuk zijn maar net niet goed gebracht vond ik. beetje over the top wat mij betreft.

avatar van Lisenergy
Heb mij dood zitten ergeren.
Het gevecht tussen de dames ging te lang door.
Ik heb hem afgekeken, maar had het toch liever niet gedaan!
Zo voorspellend

Poging tot romantiek en komedie, wat dus absoluut niet is gelukt. Het faken van de dood ook erg raar bedacht ??

Ik heb hem wel afgekeken, omdat ik wilde weten wat er ging gebeuren, maar heb er spijt van dat ik dit heb gedaan.

avatar van breedbeeld
Heb me redelijk vermaakt met deze film. Ondanks een bepaalde voorspelbaarheid vanaf zeker moment. Vond slechts één scene vervelend dom.Het is niet echt een super lach comedy maar vond hem leuk genoeg. Je moet wel van vrouwen houden in al hun verscheidenheid denk ik om hem te waarderen.
Vond Cuthbert het aardig doen. Barbera Berrie als oma deed het voortreffelijk in de korte tijd gegeven maar heeft dan ook een ongelofelijke staat van dienst op vooral T.V.

avatar van Erick1985
Ik kan alleen maar zeggen; "pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff "...

avatar van Noodless
Amaai, wat een lange zit. Er zit weinig lijn in het verhaal en het gezapige gedoe brengt de kijker soms in slaapverwekkende toestand.
Het grote minpunt van deze komedie is dat het helemaal niet komisch werkt. 3/10

avatar van Jackie O O
Net met veel moeite bekeken Wat een saaie film zeg. Een stel hysterische vrouwen die ruzie maken over hun gezamelijke ex. Erg voorspelbaar verhaal en een slechte verhaallijn. 1* voor de moeite en 1* voor Jenna Dewan

ver-schrik-kelijk saaie film. wat een drama. wilde hem uitzetten maar was toch nieuwschierig wat voor einde het zou worden. had ik hem maar uitgezet, het was zeer voorspelbaar. totaal geen humor. nee, geen aanrader.

avatar van notorious_kim
oh my god, deze film is gewoon verschrikkelijk. Dat ze zulke dingen zelf maken, dat is gewoon geld wegsmijten. En andermans vrije tijd enorm verpesten!

Ik ben blijven kijken omdat ik dacht ... het wordt beter, maar spijtig genoeg was dat niet zo.
Het verhaal is verschrikkelijk. Ik erger mij aan elk personage, zelfs de dochter die eigenlijk de zielige rol speelt, misschien dat die zieligheid mij irriteerde, dat kan ook.
Verder vind ik dat er serieus wat morele kwesties slecht aangenomen worden in deze film, en denk ik dat sommige mensen echt aangedaan zouden zijn van sommige "grappen". Ik zeg "grappen" omdat ik eigenlijk geen enkele keer tijdens deze film heb kunnen lachen.

Ik zou aanraden aan iedereen om deze film op zijn blacklist te zetten!

avatar van DonOswaldo
Kan de reacties wel een beetje begrijpen.

Heeft toch wel wat aan potentie, maar weet uiteindelijk niet het onderste, maar ook niet eens een groot deel uit de kan te halen. Op humoristisch vlak af en toe een redelijk momentje, maar loopt niet echt lekker. Drama-tintje eraan wil ook niet echt aankomen.

Cast houdt het nog redelijk kijkbaar, al had ik van Elisha Cuthbert misschien ietsje meer verwacht. Paz Vega is wel erg leuk als Spaanse vlam.

Onvoldoende.

Dick2008
Film alleen gekeken vanwege Tim Allen. Ik vind hem in Home improvement altijd wel geinig. Maar in films bakt hij er toch maar weinig van. Hier ook weer. Wat een bar slechte film, komt geen moment van de grond. Het verhaal zelf slaat ook nergens op. Er wordt verder ook helemaal niet goed in geacteerd. Gewoon slecht allemaal. 1.0.

avatar van xMilennx
Ik sluit mij aan bij wat de meesten erover zeggen, echt een saaie en niet-grappige film is dit!
Heb hem gezien met een vriendin, maar al vrij snel waren we meer aan het babbelen dan nog te volgen, en als we er dan toch even onze aandacht terug op vestigden, leken we niet eens iets gemist te hebben.
Heel even, van het moment dat alle zes die vrouwen bij elkaar kwamen en over de begrafenis begonnen ruziën, werd het grappiger. Maar dan wel gewoon omdat ze zich zodanig overdreven en onrealistisch gedroegen.

Meer drama dan komedie inderdaad, en de boodschap die uiteindelijk achter het verhaal zit (over het belang van je familie) werd op een onovertuigende manier gebracht zodat je er dus ook helemaal niets aan hebt.

Ik ergerde me er trouwens aan dat die dochter op het einde met die blonde oen trouwt. Serieus, die kwam voor mij over als de meest oppervlakkige/oninteressante kerel ooit...

begin leuk, zodra dan bekend is dat Henry nooit is overleden, wat ik trouwens nog steeds niks aan het verhaal vind toevoegen, ontspoort het volledig. ongeloofwaardig, soms grappig, irritante 'wives', en scenes waarvan ik me afvraag wat ze in godsnaam aan het verhaal toevoegde.

komakie schreef:

welke site is dat? ik wil die recensie wel eens lezen

avatar van Jaii Jordan
Heb hem alleen gekeken vanwege Elisha Cuthbert, maar de film was jammer genoeg een tegenvaller

avatar van knusse stoel
"MrHorror",

"Komakie" is waarschijnlijk in de war met de film "Henry Vlll and his six wives" waarover wordt geschreven op VPRO-Cinema: 'Maar het acteren in de film is voortreffelijk, de kostuums zijn op maat' en daar ligt de vergissing, denk ik. Namen films door elkaar gehutseld.
Vermoed ik.

Maar...., we zullen er waarschijnlijk nooit achter komen of het klopt, want "Komakie" komt zelden op MovieMeter, is in ieder geval niet een actief gebruiker.

avatar van gillie24
Zo slecht nog niet.

Ja, het verhaal is wel erg vergezocht en het gekibbel duurt wat te lang, maar ik heb er af en toe wel om kunnen lachen.

Tim Allen speelt maar weer eens iemand die zijn eigen reclames maakt.
Dat deed hij in Home Improvement al en ook in zijn huidige comedyserie 'Last Man Standing'. Ben nooit echt een fan van hem geweest. Een vrouwenverslinder zie ik niet echt in hem, maar oké.

Fan ben ik wel van Elisha Cuthbert die het hier verrassend goed doet. Een groot actrice zal ze nooit worden, maar ze is hier weer op haar allermooist. Kijkgenot gegarandeerd.

Luistergenot is ook gegarandeerd met Patty Griffin's You're Not Alone wat tijdens de herdenking/begrafenis gespeeld wordt. Prachtig nummer.

avatar van Maximee92
Wat een lage score hier op MM! Oke, dit was absoluut geen hoogvlieger en het feit dat de vader uiteindelijk helemaal niet dood was was natuurlijk belachelijk. Maar ik vond het toch een vermakelijke film. Twijfel tussen 2,5 en 3 maar voor nu het voordeel van de twijfel.