Sixty Six (2006)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Paul Weiland
met Gregg Sulkin, Eddie Marsan en Helena Bonham Carter

In de zomer van 1966 houdt de "World Cup" heel Engeland in zijn greep. Een van de weinige jongens die zich er niet mee bezig houdt is de twaalfjarige Bernie. Hij kijkt vooral uit naar zijn Bar Mitsva, de dag waarop hij een man wordt. Als het familiebedrijf slecht gaat verdwijnt het belang van zijn Bar Mitsva naar de achtergrond. Tot overmaat van ramp blijkt het ook nog samen te vallen met de finale van de World Cup. De belangrijkste dag uit het leven van Bernie lijkt een mislukking te gaan worden.

8 BERICHTEN
avatar van Purmerend

Site met o.a. de trailer.

avatar van BlueJudaskiss
Fijne feelgoodfilm. 3,5*

avatar van valerio2003
onwijs leuke film,die moet je echt gezien hebben

avatar van Rodger
Mooie, en leuke film, duurt net lang genoeg om het boeiend te houden.

avatar van sebo12
saai, absoluut niet grappig noch leuk... een 1 voor de voetbalfragmenten

avatar van nightbreed
Leuk, vermakelijk en stijlvol filmpje die me vanaf de eerste seconde al wist te boeien. De humor is ingetogen en droog (de Engelse stijl). Fans van puberhumor (Amerikaanse stijl) zullen hier denk ik niet echt van genieten. De man die de vader speelt is het grappigste karakter, met al zijn gebreken en tikjes.

avatar van ladybug
Grappig en leuk verhaal.
Ook zaten er mooie en ontroerende scenes in.
Aanrader.

avatar van jikamajoja
Het verhaal is leuk maar voorspelbaar. Gelukkig maakt het einde veel goed. Goede acteerprestaties van Eddie Marsan en Helena Bonham Carter.