ad
  • 8.090.945 stemmen

The Thomas Crown Affair (1968)

Misdaad / Drama | 102 minuten

Genre: Misdaad / Drama

Geregisseerd door: Norman Jewison

Met onder meer: Steve McQueen, Faye Dunaway en Paul Burke

Releasedatum: 26 juni 1968

• Google Play Bekijk via Google Play

Over The Thomas Crown Affair

"Introducing an exciting new company that brings a much needed lift to the field of crime."

Thomas Crown is een belangrijk zakenman die een gewaagde bankoverval uitdenkt, al heeft hij het geld niet nodig. Wat hij wel zoekt is de kick van de overval, de adrenalinestoot die je krijgt als je weet te ontsnappen. Vicky Anderson is de verzekeringsrechercheur die de boeven altijd weet te pakken. Maar deze keer is ze misschien te verliefd om hem uit te leveren...

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van gotti

gotti

Niet helemaal overtuigend, al blijft McQueen natuurlijk altijd fijn.

Ik vond het een hele goede film, ik heb hem gekeken met wat vrienden en die vonden het tempo waarin deze film vooruit gaat, allesbehalve.

Maar ik vond dat net geweldig, McQueen zet een heel erg sterke rol neer, wat nog maar eens bewijst wat voor een goede acteur hij was. (wellicht laat ik me hier een beetje gaan, wegens mijn fascinatie voor de man)

Ik vond het voorts een heel stijlvolle film ook, en de soundtrack vond ik al helemaal geweldig.

De re-make heb ik nog niet gezien, en dat wil ik ook gewoon zo houden.

De overvalscène's waren heel simplistisch, maar toch leek het op hetzelfde moment heel erg doordacht.

Faye Dunaway & McQueen vormen een heel sterk 'stel' in deze film, ze spelen heel goed op elkaar in en zijn op alle vlakken aan elkaar gewaagd.

Wat een heel boeiende mix vormt.

Ik vond het zoals ik al zei, een goeie film & heb er erg van genoten.

Heb hem ondertussen ook l meerdere keren gezien.

10 juni te zien in EYE.

avatar van PaulieWalnuts

PaulieWalnuts

Een oke film. Het eerste deel had echter mijn verwachtingen dusdanig hoog gekregen dat het tweede nogal saai was. Over het algemeen vond ik de film zeker 'cool', maar ook oppervlakkig. Ergens miste je een klik met de personages. Bovendien vond ik het opsporen van Thomas Crown nogal snel en ongeloofwaardig. Wat dat betreft leek het verhaal, althans de uitwerking daarvan, de focus op de verkeerde punten te hebben. Ik had uiteindelijk een spannendere film verwacht.

avatar van missl

missl

Deze film had net wat beter uitgewerkt moeten worden. Aan het verhaal en de acteurs ligt het niet, echter wordt het nu wat te makkelijk gebracht.

avatar van james_cameron

james_cameron

Meer stijl dan inhoud, dat beaamt regisseur Norman Jewison op het audiocommentaar, maar de stijl is wel zeer fraai. De plot is oké en Steve McQueen en Faye Dunaway zijn een genot om naar te kijken, maar is vooral het inventieve camerawerk, ondersteund door een zeer prominent aanwezige score, dat deze luchtige misdaadfilm memorabel maakt. De film bevat een aantal nog steeds zeer coole camerashots en het plagerige romantische sfeertje is tevens goed getroffen. De remake uit 1999 met Pierce Brosnan is ook de moeite waard, maar die is wel meer traditioneel en vooral conventioneel.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

• 2056 stemmen

De remake vond ik geweldig, dit vond ik echt slaapverwekkend. Nul spanning, nul actie, vervelende muziek... Halverwege stop gezet.

avatar van wihu61

wihu61

Stijlvolle film. Natuurlijk na de bankroof wat trager, maar de essentie is natuurlijk de uitwerking van het geraffineerde kat-en-muisspel tussen McQueen en Dunaway, die vrij vlot, puur op intuïtie, bij hem uitkwam. Van begin tot einde boeiend en sfeervol met een passende soundtrack.

Mijzelf kennende zal ik de remake maar overslaan...

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Leuk. Al is dat grotendeels te danken aan McQueen, die weer erg goed voor de dag komt. Dunaway vond ik minder overtuigend. Oké, al met al een prima vermakelijke en stijlvolle film, maar volgens mij vond ik de remake met Brosnan (ook best een coole vent natuurlijk) nét iets leuker. Hoogtepunten zijn toch de opening (de overval) en de ritjes over het strand, waar vooral de scene tussen de vogels door erg mooi geschoten is.

avatar van des1

des1

Heerrrrlijke 60's film. Leuk om de 37 jarige, coole McQueen te zien, die dit jaar 80 zou zijn geworden als ie niet aan asbestlongen zou zijn gestorven. Duidelijk dat McQueen en Dunaway iets moeten hebben gehad tijdens de film shoot. Vooral tijdens het partijtje schaak. Wat een chemie. Qua verhaal is de 1999 versie met Brosnan beter. De Ferrari die Dunaway had in de film, is nu 1 van de kostbaarste op auctions. De Manx dune buggy had een Chevy motor in plaats van de gebruikelijke VW Kevermotor.